close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4-Avant: Nieuwe Turbo roken bij lage toeren

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Hallo allemaal
Ik heb een audi avant van 2005 2.0TDI waarvan de turbo is stukgegaan.
ik heb via de automateriaalhandel een nieuwe turbo bestekd bij Hoet. Deze is ingebouwd. de auto loopt echter niet meer goed
Heeft bij lage toeren geen trekkracht en rookt ontzettend. Na het intrappen van het gas duurt het enkele tellen voordat ie komt. Als eenmaal de tubodruk daar is gaat ie als een speer. We hebben het hele systeem uitgelezen en krijgen geen enkele foutmelding. Het hele systeem is schoongemaakt tot in de uiterste hoekjes. Alles losgehaald tot en met het inlaatspruitstuk en gereinigd. Alle slangen op lekkage gecontroleerd Map sensor vervangen. luchtmassameter vervangen enz enz. geen resultaat.Oh ja en ook het vacuum gedeelte hebben we gekontroleerd op de turbo. Ik bgin langzaam te twijfelen of de turbo zelf wel goed is.
Heeft iemand een idee waaran het verder nog kan liggen. Ben nu wel ten einde raad.
Vr gr
Hub

Geplaatst door

visionnt (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat was er mis met de oude turbo? ......Kapot gelopen, en metaaldeeltjes in het inlaat-traject?

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

Ja deze is kapot gelopen, Metaaldeeltjes lagen wel in de eerste slang naar de intercooler maar zijn niet verder gekomen en zeker niet in de motor gekomen.
Als ik de map sensor losmaak is overigens het roken weg. Hij loopt dan echter niet goed. De map sensor heb ik vernieuwd. Dit bewijst dat er een brandstof/lucht mengsel probleem moet zijn.
Bij motorschade door turbo zou het ook blauw witte rook moeten zijn. Nu is het puur roet. (Diesel) Ik bedenk net dat het eventueel ook nog aan de katalisator kan liggen daar hier ook olie doorheen is gegaan... Of zie ik dat verkeerd

visionnt 0

11 jaar

Dan meet de compressie maar eens. Ben bang voor je dat je motorblok schade heeft opgelopen.

Mogelijk dat er metaaldeeltjes in je olie terechtgekomen, welke op hun beurt weer de cilinderwand/ zuigerveren of zuiger hebben beschadigd.
Het roken komt doordat via de carterventilatie heel veel verbrandingsdruk verdwijnt.

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

Compressie is gemeten en was goed. Heeft met zekerheid met brandstof/luchtmengsel te maken.

[quote=Ralf_Jensen]Dan meet de compressie maar eens. Ben bang voor je dat je motorblok schade heeft opgelopen.

Mogelijk dat er metaaldeeltjes in je olie terechtgekomen, welke op hun beurt weer de cilinderwand/ zuigerveren of zuiger hebben beschadigd.
Het roken komt doordat via de carterventilatie heel veel verbrandingsdruk verdwijnt.[/quote]

visionnt 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.