auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: iemand ervaring klepseals vervangen met perslucht en kop er op l

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ARM

ben bezig met een rokende A4 , met name na loslaten gaspedaal en na stationair rookt hij het meeste, compressie gemeten ,is goed ,nat / droog 0,5 bar verschil , na mijn mening compr .en olieschraapveren goed , daar er verschil is ,anders zou het zonder olie op zuiger ,net zoveel bar geven ?
vandaar beginnen met de seals, vaker gedaan ,maar nog nooit met compressielucht op zuiger, bespaart veel.

Geplaatst door

pinodiangelo (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja heb het bij verschillend gedaan, zuiger in compressie in versnelling op de handrem ,evt blokken voor de wielen en dan druk zettenin de cilinder , ik gebruikte een oude bougie waar de kern uit was en een nippel op was gelast gebruik wel een reduceer ventiel zodat je de druk langzaam kunt opbouwen, succes

jan5047 0
badge

11 jaar

er bestaat veel verschil met hoeveel bar compressie er op moet ,sommige zeggen tussen 5 en 7 bar, ander zecht 8 bar ?

pinodiangelo 0

11 jaar

[quote=pinodiangelo]vandaar beginnen met de seals, vaker gedaan[/quote]
Bij deze motoren ontstaat er vaak overmatige speling in de klepgeleider, met enkel een seal vervangen ben je er niet.
Eigenlijk is het een halve oplossing met niet tot nauwelijks resultaat.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

gelukkig geen speling in geleiders, seals met 6 bar perslucht , vervangen , ging gemakkelijker dan gedacht ,geen olieverbruik meer, geen rook ,bedankt voor meedenken

pinodiangelo 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.