ben bezig met een rokende A4 , met name na loslaten gaspedaal en na stationair rookt hij het meeste, compressie gemeten ,is goed ,nat / droog 0,5 bar verschil , na mijn mening compr .en olieschraapveren goed , daar er verschil is ,anders zou het zonder olie op zuiger ,net zoveel bar geven ?
vandaar beginnen met de seals, vaker gedaan ,maar nog nooit met compressielucht op zuiger, bespaart veel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja heb het bij verschillend gedaan, zuiger in compressie in versnelling op de handrem ,evt blokken voor de wielen en dan druk zettenin de cilinder , ik gebruikte een oude bougie waar de kern uit was en een nippel op was gelast gebruik wel een reduceer ventiel zodat je de druk langzaam kunt opbouwen, succes
er bestaat veel verschil met hoeveel bar compressie er op moet ,sommige zeggen tussen 5 en 7 bar, ander zecht 8 bar ?
11 jaar
[quote=pinodiangelo]vandaar beginnen met de seals, vaker gedaan[/quote]
Bij deze motoren ontstaat er vaak overmatige speling in de klepgeleider, met enkel een seal vervangen ben je er niet.
Eigenlijk is het een halve oplossing met niet tot nauwelijks resultaat.
Gr. paul
gelukkig geen speling in geleiders, seals met 6 bar perslucht , vervangen , ging gemakkelijker dan gedacht ,geen olieverbruik meer, geen rook ,bedankt voor meedenken
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar