Audi A4: Noodloop zonder foutcodes

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Hoi,

Sinds vorig week zondag, bij het lekker zonnige weer, voor het eerst meegemaakt na een snelwegritje dat de auto in de noodloop raakte. Het valt op dat tot de 100km pu niks aan het handje is maar daarboven wordt het noodloop. Tot de 100km pu trekt ze vlot, geen zwarte rook en het rare is dat tijdens de noodloop geen foutcodes naar boven komen in mn maxiscan.

Bij live data zie ik de luchmassa omhoog gaan bij het gasse, maar betekend dit dan ook dat de lmm in orde is? Luchtfilter is nog netjes en de egr is al 7 jaar afgedopt.

Ik ben een suffe defensieve rijder en rij sinds een jaar ritten, per enkel van 20 km.

Vacuumslangen zijn in orde zo op het zicht, niet gemeten.

Mijn vraag is of een misfunctionerende n75 klep een foutcode hoort af te geven?

Iemand een ander idee bij noodloop zonder codes?

edit:

Gereden zonder vacuumslang van de regelklep die het stangetje bedient van de variabele turbo.. zelfde resultaat

stangetje gecontroleerd, gat bij het starten omhoog en bij het gassen ook.. bewoon snel en vloeiend.

Audi A4 ever

Geplaatst door Audi A4 ever (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Audi A4 ever (0), 11 jaar geleden

Update;

Noodloop komt indien ik harder rijd dan 110km/pu .. Het maakt daarbij overigens niet uit of ik in z;n 5 rustig naar de 120 wil rijden of dat ik in z'n 4 doortrap naar de 120. Blijft noodloop komen, geen foutcodes en na herstart geen noodloop meer.

Lijkt mij een op verrote sensor wat even boven/onder een piek/dalwaarde komt maar niet ernstig genoeg.

Iemand die een idee heeft welke richting ik op moet met verder troubleshooten?

sus12 (0) PRO, 11 jaar geleden

dit is een auto met pomp verstuivers en die slaan wel eens uit in de cylinderkop je kunt dan een setje nieuwe ringen proberen dit is wel vaak maar tijdelijk. het ligt eraan hoe erg het allemaal uitgesleten is en als je de verstuivers er uit hebt zou ik ze meteen even laten testen succes.

Audi A4 ever (0), 11 jaar geleden

ok bedankt voor de info..


nog wat extra info over de maf sensor .. bij 110km/pu is de maf 75,6 g/s waarna die zonder codes de turbo uitschakeld .. is dit acceptabel. te weinig of juist veel ??

update; ik heb het vacuumslangetje van de regelklep gehaald die het stangetje bedient voor de variabele schoepenstand.. geen resultaat. Gewoon vol vermogen totdat ik 110km/pu haal.. ook geen codes en geen turbo meer.

Audi A4 ever (0), 10 jaar geleden

Nog even update;

Na een snelweg rit van 2x ruim 100km heb ik geen last van noodloop meer. Ik heb de heenweg 100kmpu gereden .. 2x terugschakelen naar de 3 en vol gas de turbo schoonblazen, ietwat later probeerde ik even de 140kmp te halen maar dat resulteerde weer in noodloop.

Op de terugweg na ca 80km te hebben gereden heb ik op de weg naar beneden vanaf een brug met de kracht van newton mee volgas gereden en toen probleemloos over de 120km pu .. heb ca 3 min lang 160 gereden.. en nu geen noodloop situatie meer.

sel (0), 10 jaar geleden

Misschien heb je nu motor/turbo schoon geblazen. Ik lees / hoor regelmatig dat je een turbo diesel na goed warm te hebben gereden met beleid flink op zijn staart moet trappen om schoon te houden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.