auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: Olie lekkage passagierszijde A4 1.9 TDI BKE

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKE, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 85

Ik heb al langere tijd last van olie lekkage aan de rechterzijde (passagierskant) van mijn blok (BKE 1.9TDI B7). Nou heb ik geen idee waar het vandaan komt. Is dit een (bekend) probleem, en heeft iemand wellicht een tip waar dit vandaan kan komen? Voor zover ik het zie lopen er behalve van de turbo geen olieleidingen aan die kant. Ik sta echt voor een raadsel. Elke hulp is welkom!

Geplaatst door

Taktijs (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je het al eens goed gereinigd en de motor laten lopen of als het dan niet lekt een klein blokje om en gekeken waar het begint ?

Ja dat heb ik gedaan. Het viel me op dat er op de turbo een druppeltje olie zat. Nu is het alleen veel meer De startmotor zit er helemaal onder, maar ook aan de voorzijde is het behoorlijk nat van de olie.

Taktijs 0

8 jaar

Dan zou ik als eerste de klepdekselpakking verdenken.
Maak alles nog eens goed schoon , en kijk dan eens bij warme motor bij gas geven of je daar wat kunt zien qua lekkage .

Klepdekselpakking is al vervangen. Het rare is dat er aan die kant volgens mij geen "oliegebruikende" onderdelen zijn behalve de turbo. Of de lekkage moet ergens tussen de kop en het blok vandaan komen, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Taktijs 0

8 jaar

Hallo allemaal, het probleem is nog steeds niet opgelost en het lijkt alleen maar erger te worden. Ik vermoed dat ik een te hoge carterdruk heb, waardoor er toch olie tussen de klepdekselpakking uitgeblazen wordt. Tevens lijkt het erop dat er teveel olie door de carterventilatie mee wordt geblazen,
Weet een van jullie een simpele test om vast te stellen of eea inderdaad zo is? Wat is een normale carterdruk en wat is een hoge carterdruk?

Taktijs 0

8 jaar

Indien de motor goed is gereinigd en na die tijd goed wordt bekeken.
Dan spreek je niet meer van vermoedens maar moet het euvel duidelijk te zien zijn.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

8 jaar

Lekkage van de turboslang komt veel voor .Bij de snelkoppeling .

O-ring vervangen kan helpen . Om te kunnen zien of dat echt de oorzaak is , bindt je er een doek om heen.

Succes.

Punt 65
badge

8 jaar

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem wordt veroorzaakt door een te hoge carterdruk. Daardoor wordt er olie weggeperst.

Taktijs 0

8 jaar

De olie die mee wordt gevoerd uit het kleppendeksel gaat in de turboslang zitten en die verbindingen gaan lekken. Vandaar !

Vr. Groet.

Punt 65
badge

8 jaar

Als ik mijn a4 terugkrijg van een beurt wordt er maar tot de helft olie bijgevuld. Dat zou zijn om lekkages te voorkomen.

Peet2727 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.