Hallo, allemaal
Ik kreeg de melding dat de oliedruk te laag was. Na een bezoek aan de dealer, een hoop getest en gezoek concludeert die nou dat de beste optie een nieuwe motor is. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan het zijn dat dit de enige optie is????
Ik heb er nog geen 2 dagen mee gereden.....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aha, een verborgen gebrek dus. Auto terug brengen en geld terug claimen wegens "verborgen gebrek".
Optie is alleen mogelijk indien je een behoorlijke proefrit hebt gemaakt zonder oliedruk melding.
Tijdens de proefrit heb ik de melding niet gehad. Begon wel al heel snel na aflevering. Ik krijg morgenvroeg de uiteindelijke diagnose.
Ik begrijp alleen niet hoe een motor zo naar de knoppen kan zijn dat een nieuwe (andere) motor de enige optie is.
Zou dat betekenen dat er van binnen zoveel kapot is gedraaid? En daardoor het drukverlies ontstaat?
9 jaar
[quote=ivar282]Zou dat betekenen dat er van binnen zoveel kapot is gedraaid? En daardoor het drukverlies ontstaat?[/quote]
O.a de 1.4 > 1.8 > 2.0 TFS-I zijn drama motoren.
Je praat dan niet meer over een ziekenhuis maar een compleet traumacentrum.
Gezien dealers hiervan op de hoogte zijn zullen ze eerder een nieuwe motor aanbieden dan over gaan tot rep.
Gr. paul
Hmm, slechte ervaringen dus.... Maar ondertussen zit ik er mooi mee te kijken. Reparatie kan dus wel? En voor minder dan 10.000 hoop ik.....en wat zou een nieuwe motor kosten als ik de dealer er buiten hou?
9 jaar
Hallo beste Ivar,
Schei uit over de VAG motoren, het is echt een drama.
En het zijn niet enkel de benzine motoren, maar ook de diesels.
Ik hoop dat u garantie heeft op de auto.
Ik weet dus ook niet hoe lang u de auto in het bezit heeft!
Als u de auto slechts 2 dagen heeft, dan garantie claimen op het verborgen gebrek.
Heeft u de olie druk al eens laten meten?
Vaak kan het af met een andere olie pomp, en dat is stukken goed koper dan een andere motor!
Waar het ook nog aan kan liggen, dat zijn de lagers van de kruk as, maar dan zaal er eerst naar gekeken moeten worden, om dat te kunnen zien.
Is de motor echt slecht.
Heeft u geen garantie, ga dan beter niet naar de dealer, maar neem contact op met een demontage bedrijf voor een andere motor.
Dat scheelt u veel geld.
Ik weet niet of u zelf handig genoeg bent om de andere motor in te bouwen.
Anders een kennis of een familie lid inschakelen en de motor zelf er in monteren.
Bent u echt afhankelijk van de garage, ga dan beter naar een universele garage, die is stukken goedkoper.
Spreek wel een prijs af voor de montage!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Ik heb hem gekocht zonder garantie, maar dit kan natuurlijk niet. heb inmiddels contact gehad met de verkoper, en die wil het wel oplossen. Hoe, daar zijn we nog niet uit.
De dealer stelde voor om er een ruilstripmotor (???) in te zetten. Als de verkoper dat betaalt ben ik tevreden, en kan ik deze week nog rijden.
Zit dan wel nog steeds met de "drama tfsi-motor" maar dat is dan maar zo....dealer geeft 2 jaar garantie, dus die hebben er best vertrouwen in.
Wordt vervolgd
9 jaar
De verkoper zal zeker niets aan de dealer betalen. Hoeft ook wettelijk gezien niet.
Hij zal waarschijnlijk de arbeid zelf willen doen (kost dan geen geld, alleen tijd).
En een nieuwe motor zie ik dan nog niet gebeuren, zal wel een 2e handse worden.
Wordt inderdaad een stripmotor, maar wel met 2 jaar garantie. En als de verkoper dat kan bieden, en ook nog in 2 dagen klaar, vind ik het ook best.
Maar verkoper is zelf geen garage, dus die moet ook een garage inschakelen. En dan moet ie ook nog eens de auto naar zijn werkplaats moeten krijgen. Ook een ritje van dik een half uur......
9 jaar
Je hebt niet vermeld hoeveel km de auto heeft gelopen, en of onderhoud dealer of doe het zelf, longlife is funest voor deze motoren.
Wanneer treedt het probleem op bij warme of koude motor of bij laag of hoog toerental of bij het rijden lage of hoge snelheid,
Oliepomp of dichtzittende oliepomp zeef komt wel regelmatig voor door black sludge, olie carter demonteren kijken of de oliezeef niet dicht zit.
Indien de motor inwendig vervuild is de motor fluschen en een goede olie 5/w40 gebruiken.
Oliedruk wel met een oliedruk meter meten ,niet dan je oliedruksensor je voor de gek houdt ivm onjuiste waarden.
Bij abnormaal olieverbruik , of ratelende motor wordt het een ander verhaal, maar dan heb je ook andere storingen.
Vr gr Bert
Hallo, Bert
Ik ben zelf geen monteur, dus ik kan er zelf niets aan doen. De verkoper zegt nu zelf ook dat er een nieuwe motor in moet, of de oude reviseren. Enig idee wat het kost om de oude te reviseren? En kan ik op 1 of andere manier controleren of de motor inderdaad gereviseerd is?
Ik lees ook al dingen over modificeren, voor rond de 2600
Groeten, Ivar
9 jaar
Er komt nu een gereviseerde motor in. Maar ik hou mijn hart vast, met de wetenschap dat deze motoren al heel snel olie beginnen te slurpen.....
Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!!
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar