👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb enkele weken het probleem dat bij een koude motor het oliedruklampje blijft branden.
Inmiddels is de olie en filter vervangen maar het probleem blijft.
Wanneer ik ga rijden gaat hij vanzelf uit, en gaat daarna ook niet meer aan.
Sinds vandaag ging het lampje meteen uit, maar toen begon mijn toerenteller bij stationair toerental te zweven tussen de 1000 en 1500 toeren.
Ik denk zelf dat het te maken heeft met de dynamo, weet iemand hier meer over?
m.v.gr.
Hans Bongers.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
Oliekanaal (kanalen) verstopt waardoor koude en dikke olie niet goed doorstroomt? Zou verklaren dat het lampje uitgaat na een stukje ruiden (olie is warmer en dus dunner). Als je 15W40 gebruikt kun je 10W40 misschien eens proberen. Let wel op. Dunnere olie kan tot lekkage leiden bij oudere auto's en/of auto met veel kilometers.
Het pendelen heb ik ook wel een meegemaakt bij een peugeot 406. Lag toen aan de stappenmotor. Deze regelt het stationair toerental. Schoonmaken en als dat niet helpt vervangen. Zou het eerst eens schoonmaken en het asje met wd40 inspuiten.
Dat het lampje uit ging heeft misschien niets met het toerental te maken. Zou toeval kunnen zijn. Het is nu weer warmer buiten dus dunner olie als je start.
Hoop dat je er iets aan hebt
18 jaar