Al eens eerder medling gedaan dat eens in de twee maanden het kannetje brand bij 160km, dus niet altijd gebeurt dit. Al eerder met Paul Kelder contact gehAD. De Audi garage dacht meteen aan oliezeef. Op advies van Paul eerst maar een fles forte in de olie en nieuwe olie. Helaas krijg nog steeds het oliekannetje (na cA. een uur rijden en hem daarna op z'n staart te trappen). Zou ook sensor kunnen zijn. Heb deze eens losgehaald en weer erop gedaan.
Vandaag naar het verre Noorden gereden bij wijze van test. De heenweg, zelf met flinke snelheden niets aan de hand. Dacht dat het verholpen kaar was, maar helaas op de terugweg, het kannetje weer maar nu met een rumoerig geleuid erbij. Auto aan de kant gezet en goed geleuisterd naar de motor. Hij klonk rauw een beetje zoals een diesel. Wegenwacht gebeld, konden niets doen, afgesleept e na 2 uur een leenauto mee en een illussie armer. De anwb man dacht misschien aan de kleppen, maar kon eigenlijk niets zinnings zeggen. Zucht, zal wel een dure grap worden, maar daarmee zou wellicht alleen het gevolg gefixt zijn en nog niet het eigenlijke probleem. De Auto wordt a.s. dinsdag afgevoerd naar de Audi dealer, maar ben bang voor een hele grote rekening. Iemand een idee wat er nu met de motor an de and an ijn en wat zoiets gaat kosten en blijft over et feitelijke probleem.
Zeker maar vestandig om niet te rijden met de auto, en daaror ook gedwongn om hem bij de dealer te laten repareren.
Als iemand iets zinnigs kan vertellen, graag.
Robertan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dan toch oliezeef verstopt,komt redelijk vaak voor bij deze motoren.
Zou als eerste de oliedruk gaan meten,maar weet bijna zeker dat hij te laag zal zijn.
Oplossing is oliezeef vervangen en eventueel daarna weer een fles Forte erin gooien en daarna weer olie verversen.
Hoop trouwens voor je dat er geen vervolgschade is ontstaan.
Als je geluk hebt is het een kwestie van oliepomp zeef vervangen
is wel een klus maar wel te doen
maar als je te lang bent door gereden zonder oliedruk word het een andere motor en dat kost wel behoorlijk wat euro's
Succes E.Tempel
waarom naar de audi dealer.naar paul kelder,ondergetekende en nog veel meer universele doen het zeker zo goed voor minder .
Ik zou hem wel willen brengen naar een van jullie, punt is dat hij nu bij een bergingsbedrijf in Almere staat en ik niet het risico wil om ermee te gaan rijden. maw hoe krijg ik hem naar een van jullie?
16 jaar
Auto wordt, als het goed is, gratis naar de plaats van herstel gebracht die je zelf aangeeft. Maar wel na de Pasen.
Gr.
Audi hulp gaf aan dat hij naar dichtsbijzijnde dealer gebracht moest worden, dus in Almere ipv Amersfoort. Ik kan dinsdag even bellen naar het begingsbedrijf en vragen of zij het naar een lokatie kunnen brengen, vraag mij alleen af hier ver dit kan. Het een en ander hangt natuurlijk ook af wie van jullie dit zou willen repareren. Hoop dat iemand reageert.
16 jaar
je bent geholpen door de mobiliteitsgarantie van audi ?
ook met audi mob garantie kan je toch zelf kiezen waar de auto heen gaat
anders
ben je lid van de ww
dan kan je m overal heen brengen laten
en anders laat je m bij de dealer brengen en vraagt een onderzoek tot zeg 150
dan zijn ze snel klaar
en dan kan je kijken wie m wil/kan repareren
de vraag is of hij het doortransport naar een eigen te kiezen garage krijgt
als ie lid van de ww is wel
anders is t dat de dealer service niet kan verplichten waar jij je auto laat maken
en als ie ergens anders heen wil kan ie met die garage afspreken dat ze m ophalen
[quote=CARS&MOTORS]als ie lid van de ww is wel
anders is t dat de dealer service niet kan verplichten waar jij je auto laat maken
en als ie ergens anders heen wil kan ie met die garage afspreken dat ze m ophalen[/quote]
Nee Jerry in dit geval niet want dit eerste transport is niet geregeld door de ww. Die doen geen vervolg transport als er al eerder hulp verleend is door een andere hulpdienst.
Hans
das dan lastig
maar de rest blijf ik bij
als de klant zegt 150 max aan onderzoek dan hebben ze zich daar aante houden
en dan kan je zelf een andere garage kiezen en event het transport en de kosten afspreken
Ben niet bij de ANWB omdat ik mobiliteitgarantie heb van Audi. Die heb ik dan ook gebeld, maar is uitbesteed vanwege pech op snelweg aan de ANWB. Die kon niks doen en is bepaald door AUDI dat het naar de dichtsbijzijnde audi dealer moest terwijl hij in onderhoud is bij Amersfoort. Evenwel is de auto opgehaald door een bergingsdienst, die de auto dinsdag zou afleveren bij de Jedi audi dealer in Almere. Tja op het moment met twee kleine kinderen in de kou wil je alleen maar zo snel mogelijk naar huis en later wel bedenken hoe om te gaan met het probleem. Vandaar dat ik ook dit forum raadpleeg om te bedenken wat is wijsheid.
16 jaar
er kan ook iets gebeuren als een keer zonder benzine staan
stom maar dan helpt de ww je wel met 10 om bij de pomp te komen
en audi (dwingt) je om naar een door hun aangewezen dealer te gaan
dat is wat mij bij alle merken tegenstaat met die mobi garantie
ook bij de ww krijg je een verv auto als je voor dacht 85 per jaar het totaal paket neemt
en dan bepaal JIJ waar de auto heen gaat en niet de importeur
in dit geval gaat het erom dat hij zijn auto zo vlug mogelijk bij de garage krijgt die hij wil en gezien de afstand is paul een optie
optie is niet de vraag
wat doet audi in deze
er zitten hier mensen zat die dichter bij of verder af zitten
maar hij moet zien dat de auto daar komt met zo laag mogelijke kosten
want als hij zegt niet die dealer dan trekt audizich waarschijlijk terug
en k denk zelfs dat ze volgende keer gen assistentie meer verlenen zonder dat hij een papier tekent dat HUN uitmaken waar gerepareerd wordt
dat omdat ze kosten maken die dan door een reparatie (deels)betaald wordt
hij wil niet naar de dealer als ik zijn verhaal zo lees en hij heeft in het verleden al contakt gehad met paul vandaar mijn reactie, het is maar een suggestie van mij.
dat is bekend
maar hij is met audi een overeenkomst angegaan en heeft de leen auto geaccepteerd
en dat kan m nu wel eens in een positie manuvreren die niet zijn uiteindelijke keus is
idd misschien zijn beurs leeg en de reparatie niet goed gedaan door de leerlingmonteur
Zo zie je maar weer, ook aan de mobiliteits garantie zit een luchtje.
16 jaar
Nou er word hier een luchtje gemaakt!!! De vraagsteller heeft zijn auto in onderhoud bij de dealer (anders had hij geen mobiliteitsgarantie) Nu word hij opgehaald en kosteloos weggesleept en nu vind iedereen dit hier een probleem en wordt er direkt al gezegd dat ze hem bij elke dealer het vel over de neus trekken en dat daar alleen maar leerlingen rondlopen!!!!!
Blijf wel een beetje realistisch jongens!!
Ook bij universelen gaat er wel eens wat mis en daar lopen ook leerlingen rond!!!!
En ik mis eigenlijk het commentaar van Paul op dit verhaal, hij is toch bij hem geweest en dus moet hij toch wat van het probleem afweten zou ik zeggen.. Wat ik uit het verhaal van de vraagsteller opmaak wil hij niet meer naar de dealer toe omdat hem de oplossing (lees een boel kosten) niet aanstaat, maar toch denk paul ook in die richting omdat hij het systeem reinigt... Dus het zou kunnen zijn dat de conclusie van de dealer gewoon juist is..
[quote=garageburgwal]En ik mis eigenlijk het commentaar van Paul op dit verhaal[/quote]
Inmiddels heb ik contact gehad (PM & telefonisch) met robert-jan uitslag volgt nog.
Gr. paul
[quote=garageburgwal]Nou er word hier een luchtje gemaakt!!! De vraagsteller heeft zijn auto in onderhoud bij de dealer (anders had hij geen mobiliteitsgarantie) Nu word hij opgehaald en kosteloos weggesleept en nu vind iedereen dit hier een probleem en wordt er direkt al gezegd dat ze hem bij elke dealer het vel over de neus trekken en dat daar alleen maar leerlingen rondlopen!!!!!
Blijf wel een beetje realistisch jongens!!
Ook bij universelen gaat er wel eens wat mis en daar lopen ook leerlingen rond!!!!
En ik mis eigenlijk het commentaar van Paul op dit verhaal, hij is toch bij hem geweest en dus moet hij toch wat van het probleem afweten zou ik zeggen.. Wat ik uit het verhaal van de vraagsteller opmaak wil hij niet meer naar de dealer toe omdat hem de oplossing (lees een boel kosten) niet aanstaat, maar toch denk paul ook in die richting omdat hij het systeem reinigt... Dus het zou kunnen zijn dat de conclusie van de dealer gewoon juist is..[/quote]
Even voor de duidelijkheid..... Robert-jan is met zijn auto nooit bij me geweest, wel is er toen die tijd telefonisch contact geweest omtrent het probleem. Mijn advies was oliezeef vervangen maar gezien de omvang reparatie (5 uur werk) en de afstand was een reiniger eerst te proberen.
Gr. paul
[quote=garageburgwal]Wat ik uit het verhaal van de vraagsteller opmaak wil hij niet meer naar de dealer toe omdat hem de oplossing (lees een boel kosten) niet aanstaat, maar toch denk paul ook in die richting omdat hij het systeem reinigt... Dus het zou kunnen zijn dat de conclusie van de dealer gewoon juist is..[/quote]
Wellicht de conclusie van de dealer en Paul gelijk, slechts de rekening niet.....? ;)
De vraagsteller moet de voorwaarden van de Mobiliteitsgarantie er nog maar eens op nalezen.
Jammer dat heel veel mensen dat altijd te laat doen.
Ook jammer dat er dan nog mensen zijn die denken dat de WW het probleem dan wel even gaat oplossen....
Die mobiliteitsgarantie lijkt dan wel erg leuk en het LIJKT alsof je geld "bespaart"op de WW, maar het is gewoon niets anders dan een slimme marketingtruuk die inspeelt op het gevoel van mensen.
Het onderhoud verplucht bij de dealer, grotere reparaties ook.....
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat, indien de vraagsteller zijn onderhoud bij een universeel zou hebben laten doen en hij lid zou zijn geweest van de WW, hem dat NU veel geld bespaard zou hebben.
Voor simpel onderhoud (olie/filtertjes) hoef je echt geen dealer te zijn om dat uit te kunnen voeren...
Dat rare geluid in de motor kan gevolgschade zijn.....
Het kan ook zijn dat het de hydraulische klepstoters zijn die lawaaiig protesteren dat ze wat te weinig oliedruk hebben...
Laten we maar hopen op dat laatste...
16 jaar
[quote=Santa][quote=garageburgwal]Wat ik uit het verhaal van de vraagsteller opmaak wil hij niet meer naar de dealer toe omdat hem de oplossing (lees een boel kosten) niet aanstaat, maar toch denk paul ook in die richting omdat hij het systeem reinigt... Dus het zou kunnen zijn dat de conclusie van de dealer gewoon juist is..[/quote]
Wellicht de conclusie van de dealer en Paul gelijk, slechts de rekening niet.....? ;)
De vraagsteller moet de voorwaarden van de Mobiliteitsgarantie er nog maar eens op nalezen.
Jammer dat heel veel mensen dat altijd te laat doen.
Ook jammer dat er dan nog mensen zijn die denken dat de WW het probleem dan wel even gaat oplossen....
Die mobiliteitsgarantie lijkt dan wel erg leuk en het LIJKT alsof je geld "bespaart"op de WW, maar het is gewoon niets anders dan een slimme marketingtruuk die inspeelt op het gevoel van mensen.
Het onderhoud verplucht bij de dealer, grotere reparaties ook.....
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat, indien de vraagsteller zijn onderhoud bij een universeel zou hebben laten doen en hij lid zou zijn geweest van de WW, hem dat NU veel geld bespaard zou hebben.
Voor simpel onderhoud (olie/filtertjes) hoef je echt geen dealer te zijn om dat uit te kunnen voeren...
Dat rare geluid in de motor kan gevolgschade zijn.....
Het kan ook zijn dat het de hydraulische klepstoters zijn die lawaaiig protesteren dat ze wat te weinig oliedruk hebben...
Laten we maar hopen op dat laatste...[/quote]
Klopt helemaal!! Maar wat ik zeggen wil het probleem is nu nog niet opgelost.. Ook niet door Paul. Dit is geen verwijt maar wil wel zeggen dat het niet altijd zo simpel is om VOORTIJD te zeggen wat er aan de hand is..
Goedkope oplossingen zijn altijd het mooiste voor iedereen maar dit lukt niet altijd..
" Dat rare geluid in de motor kan gevolgschade zijn....." aldus Santa.
Zou mij in het geheel niet verbazen als er een drijfstanglager uitgelopen is. Als je met een flinke snelheid plots geen oliedruk meer hebt en nadien langs de kant van de weg nog een aantal keren gas geeft om het geluid te beoordelen, ben je in mijn ogen te laat met een reddingsoperatie. Want ZO dik is die oliefilm nu ook weer niet bij een echt warme motor..........
Maar wie weet valt het misschien toch mee.......
Gr.
[quote=Petje57]Zou mij in het geheel niet verbazen als er een drijfstanglager uitgelopen is[/quote]
Of er motorschade is ontstaan weten we niet dat zal blijken na dat de zeef is vervangen. Ook na dat het olielampje is gaan branden is robert direct gestopt. Een drijfstanglager is het zeker NIET het onderblok heeft niet droog gestaan / gelopen. Het zgn tikken heeft alles te maken met klepstoters die op dat moment niet van olie werden voorzien / op druk kwamen.
Gr. paul
En een drijfstanglager klinkt nu eenmaal anders dan een tikkende hydraulische klepstoter met olienood...
We wachten gewoon maar ff af.
16 jaar
Zal weer overstappen op WW ipv audi hulp. En inderdaad heb ik alleen contact gehad met Paul over de problemen en mij goed en vakkundig te woord gestaan. Moet nu toch de drastiche doch noodzakelijk stap nemen om de oliezeef te laten vervangen en hopelijk is dan niet alleen het geluid weg maar ook dat het lampje niet meer oplichten. Ik zal de auto toch bij Jedi moeten laten repareren ipv bij een huidige dealer in Amersfoort of universele garage, kosten voor wegbrengen ziojn mijn eigen kosten. Amersfoort bijvoorb is 115,- Neem aan dat die jongens bij Jedi de oliezeef goed kunnen vervangen. Maar ik hou jullie op de hoogte van de uitslag. In elk geval heel erg bedankt voor de reactie en adviezen. Heeft mij echt geholpen.
Robertjan
16 jaar
Ik heb hier iets vergelijkbaars gehad, alleen betrof dit een 5 cilinder tdi (ACV). Hier was de oliepomp zelf kapot. Ik heb de oude nog uit elkaar gehaald maar kan er niets aan zien. Oliezeef was bij deze motor nog schoon en ik heb zelfs geprobeerd eerst de druk hoger te maken door de veer te veranderen, dit hielp allemaal niets.
Jos.
Dat vervangen zal daar wel gaan lukken. Echter WEL tegen dealertarief..............
16 jaar
Dat van die mobiliteitsgarantie is nu eenmaal zo. Ik vindt het eigenlijk een beetje kwalijk dat mensen met een 5 jaar oude auto denken dat het ook een soort garantie op (motor)schades is. Dat je naar de dichtsbijzijnde dealer moet staat inderdaad in de regeltjes.
Jos.
Vandaar mijn opmerking, Jos. MIJN bescheiden mening is datmensen IN HET ALGEMEEN veel te weinig moeite nemen om regeltjes te lezen.
Hoevaak kom je geen vragen tegen waarvan het antwoord gewoon in het instructieboekje staat...?
Vooropgesteld dat men überhaupt weet WAAR dat boekje zich bevindt.......
En laten we eerlijk zijn, Jos: mensen denken inmiddels ook al jaren dat een APK goedgekeurde auto ook aan alle wettelijke eisen voldoet. Niets is minder waar..............
DUS voor alle slapende koppen: een APK-GOEDgekeurde auto betekent NIET/NOOIT en zeker niet ALTIJD dat de auto voldoet aan alle wettelijke eisen!
(En daar vallen dus ook heel wat "petjes" (al dan niet praktiserend pet-dragend) onder......
16 jaar
Mobiliteitsgarantie (MG) lijkt alsof je geld bespaart?? (Claus).
Alleen de gemiddelde onbenul zal dit als argument hanteren. Want iedereen "weet" toch, dat die dealer zo veel duurder is dan de "universeel"? Het zit er gewoon bij, als je de beurten steeds bij de dealer laat uitvoeren, punt. En als je bepaalde reparaties ergens anders heb laten uitvoeren lijkt het mij logisch, dat die niet onder die MG vallen. IK zou in ieder geval niet het lef hebben om in dat geval voor MG te bellen. Overigens geven ook bepaalde universelen (Bosch) een MG.
Universeel zal in het algemeen best goedkoper zijn. Maar als ik hier vraag naar onderdelen (remmen) adviseert bijna iedereen originele. En als de universeel originele onderdelen gaat monteren wordt hij ook een stuk duurder. (En als je nog meer wil besparen, wordt je pas lid van de ANWB/WW als je met pech langs de weg staat.)
Ben ook een paar keer geholpen door de MG service van VW/Audi zelf en dat liep op zich bijzonder soepel. En in combinatie met de gewone garantie heeft die MG mij een behoorlijke kostenbesparing opgeleverd.
Maar het grootste probleem is m.i. de vraag: naar welke universeel moet ik toe? Van een Audi dealer mag je een bepaald verwachtingspatroon hebben, maar hoe selecteer je een andere garage?
Tot slot nog een topic vraagje: wat is het probleem met die zeef dan?
groet
a3
16 jaar
Originele delen is op zich een mooi idee,alleen maakt geen een automerk zelf bijv. remblokken. Door eens de moeite te nemen om te kijken wat voor merk origineel gebruikt wordt kom je al een stuk verder. Het kan zelfs met sommige delen (schokdempers bijv.) zo zijn dat de aftermarket delen beter zijn. Dat APK verhaal mocht van mij ook weleens duidelijker uitgelegd worden naar autobezitters, mensen denken inderdaad dat dit een soort aankoopkeuring is, jammer dat een week later de remblokken op blijken te zijn. Al vindt ik de ANWB een arrogante organisatie, het werkt goed en ik adviseer iedereen dan ook een abonnement op de WW, deze brengt de auto daarheen waar jij het wilt.
Jos.
Misschien wel waar, een arrogante organisatie.
Hoge bomen vangen veel wind.
Er zijn meer organisaties bij gekomen die je voertuig repatrieren, met nadruk op repatrieren.
Vaak zet route mobiel er gewoon een vrachtwagen chauffeur op, met helemaal geen enige kennis van zaken.
Gaat voor de vorm wat aan je auto prutsen, zegt vervolgens dat tie er niks mee kan en sleept je af.
Ja, zo kan ik ook goedkoper zijn.
De ANWB heeft als eerste doelstelling jouw weer op weg te helpen,en als het echt niet anders kan je weg te slepen.
Dat vergt een iets andere instelling, betekent dat je mensen op moet leiden, dat je wagens goed geoutilleerd op pad gaan, dit soort zaken kosten geld.
Dan komen er een paar van die grapjassen bij die gewoon effe goed geld willen verdienen en jouw voor een paar tientjes per jaar minder weg komen slepen en of het nou een kleinigheidje is of niet, jouw auto gaat gewoon op de sleper.
En die hebben helemaal niet de instelling om jouw weer op weg te helpen.
Want als ze dat willen doen, moeten ze ook gaan ivesteren in mens en materiaal.
En dan zijn ze onder aan de streep net zo duur.
De meeste zijn allemaal geruisloos weer terug bij de ANWB gekomen.
Als je dan naar die MG gaat kijken, dan ga je in alle gevallen afgesleept worden naar de dichtst bijzijnde dealer, verdient die er ook nog een leuke cent aan.
16 jaar
Ik bedoelde eigenlijk dat ik de organisatie wat arrogant vindt overkomen, de afdeling WW vindt ik waanzinnig goed functioneren. Met de andere organistaie (Route mobiel) heb ik tot nu toe alleen slechte ervaringen, inderdaad, hèèl snel afslepen.......
Jos.
[quote=a3/a6]Mobiliteitsgarantie (MG) lijkt alsof je geld bespaart?? (Claus).
Alleen de gemiddelde onbenul zal dit als argument hanteren. Want iedereen "weet" toch, dat die dealer zo veel duurder is dan de "universeel"? Het zit er gewoon bij, als je de beurten steeds bij de dealer laat uitvoeren, punt. En als je bepaalde reparaties ergens anders heb laten uitvoeren lijkt het mij logisch, dat die niet onder die MG vallen. IK zou in ieder geval niet het lef hebben om in dat geval voor MG te bellen. Overigens geven ook bepaalde universelen (Bosch) een MG.
Universeel zal in het algemeen best goedkoper zijn. Maar als ik hier vraag naar onderdelen (remmen) adviseert bijna iedereen originele. En als de universeel originele onderdelen gaat monteren wordt hij ook een stuk duurder. (En als je nog meer wil besparen, wordt je pas lid van de ANWB/WW als je met pech langs de weg staat.)
Ben ook een paar keer geholpen door de MG service van VW/Audi zelf en dat liep op zich bijzonder soepel. En in combinatie met de gewone garantie heeft die MG mij een behoorlijke kostenbesparing opgeleverd.
Maar het grootste probleem is m.i. de vraag: naar welke universeel moet ik toe? Van een Audi dealer mag je een bepaald verwachtingspatroon hebben, maar hoe selecteer je een andere garage?
Tot slot nog een topic vraagje: wat is het probleem met die zeef dan?
groet
a3[/quote]
MG is niks meer en niks minder dan een marketing-truuk om klanten te (blijven) binden.
Kan ik wel een heel verhaal over gaan tikken, maar dat verandert er niks aan........
Jos voelt exact aan waar ik op doel m.b.t. de "originele" onderdelen.
Vaak blijkt die "gemiddelde onbenul" dus zijn auto bij de dealer in onderhoud te hebben omdat hij er:
A: zelf geen reet van snapt
danwel
B: daarom tomeloos vertrouwen heeft in dat aftersales geneuzel over originele onderdelen en die goeie kennis over "uw voertuig wat bij ons in de beste handen is".....
Jaja...........
Als DAT zo was, bestond Problemcar niet.........
Frappant dat menig universeel MEER van auto's weet dan dealerpersoneel.
Maar ja, dan moet ik nu gaan uitleggen over diverse bedrijfspolicy's en daar heb ik geen trek in.
Wie wil betalen voor een droom en denkt dat zijn auto beter rijdt wanneer de dealer hem onderhoudt, moet dat vooral blijven doen.
Zij die weten welke onderdelen en smeermiddelen er gebruikt worden, weten wel beter.........
16 jaar
@Claus: Jammer dat je je vaststellingen niet met cijfers staaft.
En hoe zit het nu met die zeef?
groet
a3
16 jaar
zeef zit verstopt dus moet worden vervangen, een regelmatig voorkomend euvel.
[quote=a3/a6]@Claus: Jammer dat je je vaststellingen niet met cijfers staaft[/quote]
Cijfers liegen niet, Het zijn leugenaars die cijferen.............
Gr. paul
[quote=john5686]zeef zit verstopt dus moet worden vervangen, een regelmatig voorkomend euvel.[/quote]
Hoi,
is er een bepaalde oorzaak waardoor die zeef verstopt raakt? Ik bedoel: moderne olie zou de verontreinigingen "zwevend"moeten houden totdat ze in het oliefilter komen en dan daar achter blijven. Van een zeef verwacht je dat deze die kleine verontreinigingen gewoon doorlaat en dat hij alleen dient om vaste delen tegen te houden, zoals een zeef in een kraan (waterleiding).
groet
a3
16 jaar
Hoera de auto is vandaag gerepareerd, geen gevolgschade. Het 'rauwe'geluid is verdwenen, helemaal zoals Paul Kelder had voorspeld.
Ik had van te voren een mail gestuurd naar Jedi dat ze alleen de oliezeef mochten schoonmaken of vervangen en anders niet. Voor de rest eerst bellen.
Ze hebben netjes van te voren gebeld en aangegeven wat er aan de hand was. De oleipomp en olie zeef waren beiden zwaar vervuild dat ze weer schoon hebben gemaakt, nieuwe olie en een autocleaner. Kosten 660,- incl BTW. Is veel geld maar ben opgelucht dat het inderdaad de oliezeef en oliepomp zwaar vervuild waren en geen motorschade is ontstaan. Heb nu weer vertrouwen in de auto om nog flink aantal jaren probleemloos in te rijden, nou ja in elk geval reken ik niet meer op dat knipperende oliekannetje. Ik heb nog gevraagd hoe het zo vervuild kon zijn. Antwoord: waarschijnlijk vee korte ritjes. In elk geval ben ik van de longlife olie gehaald en moet nu om de 15000KM olie.
Ik wil jullie allemaal (vooral Paul) erg bedanken voor jullie reactie en informatie. Fijn dat je je ei kwijt kan op dit forum.
Gr
Robertjan
16 jaar
[quote=robertjan5]Fijn dat je je ei kwijt kan op dit forum[/quote]
En daar komt ie nu mee na de paasdagen...... [url=http://imageshack.us][img]http://img292.imageshack.us/img292/4774/...[/img][/url]
Gr. paul
was n bruin ei paul
en jij wil alleen scharrel eitjes
[quote=a3/a6]@Claus: Jammer dat je je vaststellingen niet met cijfers staaft.
groet
a3[/quote]
Die vaststellingen zijn met cijfertjes terug te vinden op de rekeningen.
Leg ze eens naast elkaar, zoek eens wat met Google naar merken van OEM-leveranciers en je zult vanzelf "vaststellingen" gaan opmerken.....
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar