Audi A4: Olielekkage

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20V

Na 330.000 km begint mijn A4 olie te zweten, achterste krukaskeerring waarschijnlijk. Kan het kwaad een z.g. lapmiddel toe te voegen zoals ''engine leak'' ?
Een keerring vervangen is erg veel werk bij deze auto, denk ik.
De motor zelf lijkt welhaast onverslijtbaar, geen olieverbruik en doet het altijd...Wel inmiddels waterpomp en dynamo vervangen. Maar nu weer veel sleutelwerk om een keering te vervangen...
De lekkage lijkt nu nog weinig maar kan wellicht gaan toenemen ?
M.v.g.

Wouter

marcer9397

Geplaatst door marcer9397 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Die lekkage zal steeds meer gaan worden,lapmiddelen werken niet of werken tijdelijk.
Die keerring is veel werk om te vervangen,want de versnellingsbak moet er eerst vanaf.
Daarna is er pas duidelijk te zien waar het lek precies zit (kan namelijk ook nog de carterpanpakking zijn of de afdichting tussen keerringhuis.
Als ik jouw was zou ik hem toch tzt vervangen.

marcer9397 (0), 15 jaar geleden

Dank voor je reactie, Ricky.
Ik moet er nog bij vertellen dat carter-en oliefilterhuispakking reeds vervangen zijn. Nadien bleef alles mooi droog, maar nu dit weer...
Wel is bij de laatste verversing 5W40 gebruikt en nadien begon het eigenlijk.
Beter 10W40 of 15W50 bij een dergelijke km stand ?

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Met elke soort olie zou hij niet opeens moeten gaan lekken,dus het is denk ik toeval.
Er zit dan toch ergens een lek,en na 330000 km is dat opzich ook niet raar.
Krukaskeerring vervangen is duur bij de dealer,misschien een goed iemand in de beun of een universele garage die het kunnen vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.