auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 100: ontsteking

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: mc, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 118

geen onsteking en geen aansturing brandstofpomp relais

brandstofpomp circuit gemeten alles goed , en via actuator aansturing doet die het ,
maar geen massa aansturing van ecu naar relais bij starten ,
geen onsteking , hall gever lijkt ok , en krijgt massa en 12v
bij contact 15 krijgt die 4.5v op pin 2 ?

nu dacht ik dat hier geen spanning mocht opkomen enkel als je start en dat de 4.5 naar ecu gaat en niet komt?
of ben ik miss
staat ook storing is hall gever kortsluiting met +dus kan kloppen ,
ik meet dan aan penbezetting aan ecu , 0v en bij contact aan 4.5v ,?

ik heb een bedrading schema maar daar zie ik voor rest niet meer wat te maken heeft met deze onsteking/brandstofpomp
vrijschakeling komt er niet omdat er geen onsteking is of omgekeerd er geen brandstofpomp relais aansturing is ?
dat kan ik niet goed uitmaken op bedradingschema ,
heb helaas geen andere ecu om te testen ,

Geplaatst door

MSCP (0)
badge

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De middelste aansluiting van de hall gever moet bij aansluiten van een ledtester knipperen bij het starten van de motor,,die 4,5v kan wel kloppen maar de spanning moet bij verdraaien van de ontsteking ook 0 volt worden,bootst ahw.old skool contanctpunten na.
Als je de middelste aansluiting bij contact aan herhaaldelijk aan massa legt moet de bobine vonken en de brandstofpomp aangaan.

jaker 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.