Hallo,Foutcode 17549 P1141 komt na tijdje rijden terug. Inlaatdruksensor vernieuwd, helpt niet. Vacuum lekkage controle, zover als je deze kunt uitvoeren, niets gevonden, maar blijft moeilijk om 100% uit te sluiten. Als je deze code bij andere merken bekijkt, valt mij op dat het ook wel eens de achterste sonde kan zijn. Heeft iemand ervaring bij audi/VW met deze code ??? Kan het ook een software probleem zijn ???
Bij voorbaat dank voor alle reacties !!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor hetzelfde geld geeft je luchtmassa meter te weinig aan.
Wat bedoel je met "als je de code bij andere merken bekijkt"? Zoek je dan op P1141?
Auto heeft geen LMM maar alleen een inlaatdruksensor.
Als je inderdaad niet de VAG code opzoekt maar aleen de P1141, dan praten ze bij diverse andere merken over
de tweede O2 sensor die niet goed zou zijn. Schijnbaar geeft toch ieder merk zijn eigen betekenis nog aan een storing !!!
Codes die beginnen met P1 zijn specifiek per merk en kunnen over totaal verschillende onderdelen gaan bij andere merken.
Deze code opzoeken bij een ander merk heeft geen nut en zet je op het verkeerde been.
Kijk eens naar de fuel trims. Of wel met VW specifiek dan wel met EOBD. Als er valse lucht is zal de Long Term Fuel Trim sterk afwijken van 0 (nul).
Zonder LMM moet je de gasklep stand eens goed bekijken op afwijkingen.
foutcode: 17549 P1141
nl Berekening Belasting Cross Check, bereik / vermogen
du Lasterfassung unplausibler Wert
en Load Calculation Cross Check Implausible Value
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Mass Air Flow Sensor (G70) OF Manifold Pressure Sensor (G71) defect
* Vacuum leidingen defect
Mogelijke oplossingen:
* Check Mass Air Flow Sensor (G70) EN Manifold Pressure Sensor (G71)
* Check vacuum leidingen
* Check Engine Operating Conditions => Meas. Blocks
Extra info:
* Waarschijnlijk wordt deze foutcode opgeslagen als de door de ECU gemeten (of berekende) luchtstroom niet logisch is in, verband met andere parameters zoals het toerental, de throttle opening, manifold pressure, etc.
Gr. Harry
Gasklep gereinigd + alles gereset. Klant gevraagd om te melden als mm weer gaat branden. Nu meer dan week geleden, nog niets vernomen.
Zou dit voldoende zijn geweest.... mocht er iets vervanderen,laat ik het weten!
BVD
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar