close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: pomptiming afstellen van een 2.5tdi

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi

Hallo, ik plaats dit probleem opnieuw.

Ik heb een a4 avant 2.5tdi b.j.2002,
Ik heb recentelijk de distributieriem vervangen maar krijg de pomptiming niet goed.ik vindt dat hij te weimnig trekkracht heeft onderin, en als ik bij costante snelheid rijdt op de cruisecontrole dan gaat het storingslampje branden, als ik hem uitlees heeft hij een storing op het inspuitbegin.

Ik heb de pomp afgesteld met de snap-on scanner, 01 mot elektr. 04 basis afst. 004.
Alleen ken ik de juiste waarden niet. Bij de dealer hebben ze het over 2 graden na O.T??? maar onze snapon scanner geeft een waarde
Voor BDP.

De motor loopt dan niet lekker geen vermogen en een nagelend geluid, voor dat ik de riem vervong was dit niet zo.
Wie kan mij verder helpen.

B.v.d.Pieter de Jager

Geplaatst door

p.k.8330 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

beste pieter,

pomptiming heb ik nog nooit afgesteld bij t vervangen van een tandriem van 2.5 tdi.
die zet je vast. alleen moet je zorgen dat de bouten waar de poulie's mee op de nokkenassen vastgezet worden in het midden van de sleuf gaten zitten.
heb je al gekeken naar je nokkenassen???
die slijten bij sommige 2.5 tdi's en dan krijg je een soortgelijke storing.

groeten jos

jos27 0
badge

17 jaar

Als ik het goed begrepen heb van de daeler bij ons in de buurt stellen ze de pomptiming altijd af, maar dat maakt nu ook niet meer uit, ik heb hem al versteld , en dat zal nu goed moeten.

pieter

p.k.8330 0
badge

17 jaar

ja dmv die poulie's op de nokkenassen. k zou toch eens kijken naar je nokkenassen. je kan ze snel controleren door t olie vul gat. moeten mooi glad zijn.

jos27 0
badge

17 jaar

[url=http://imageshack.us][img]http://img377.imageshack.us/img377/2109/...[/img][/url]

Diesel directinspuitsysteem repareren
Inspuitbegin dynamisch controleren en afstellen
Aanwijzing:

◆ Het inspuitbegin moet na het vervangen van de getande riem alsmede na het losmaken van de schroefverbindingen aan de inspuitpomp of de tandwielen van de getande riem altijd worden gecontroleerd en zo nodig worden afgesteld.
‒ Meetwaardenblok "functiecode 08" groepsnummer 07, motor stationair laten draaien.
‒ Weergave in displayveld 4 controleren (koelvloeistoftemperatuur).
Voorgeschreven waarde: ten minste 85 °C

Pas met de test doorgaan, als de koelvloeistoftemperatuur is bereikt.

‒ Basisafstelling voorbereiden "functiecode 04" groepsnummer 04, motor stationair laten draaien.
‒ Weergave in displayveld 4 controleren.
Voorgeschreven waarde: 100%

‒ Weergave in displayveld 2 in de gaten houden
Voorgeschreven waarde: "laat"

‒ Weergave in displayveld 3 controleren.
Voorgeschreven waarde: 2° n.BDP ± 2°

Wordt de voorgeschreven waarde niet bereikt:

‒ Contact uitschakelen.
‒ Voorste linker en rechter tandriemkap uitbouwen.
‒ Spanning getande riem controleren.



De markeringen moeten tegenover elkaar staan.

Staan de markeringen niet tegenover elkaar:

‒ Getande riem spannen.
‒ Met het speciaal gereedschap de bevestigingsmoer van de riemspanner losdraaien.
‒ → Inbussleutel linksom draaien, tot de markeringen -1- boven elkaar staan en vervolgens de bevestigingsmoer vastzetten.
Aantrekmoment: 36 Nm.



[url=http://imageshack.us][img]http://img377.imageshack.us/img377/2619/...[/img][/url]



‒ → Bevestigingsbouten -1- van het nokkenastandwiel losdraaien.
‒ Ringsleutel SW 22 op de pompas zetten en iets verder draaien in:
Richting A => inspuitbegin laat

Richting B => inspuitbegin vroeger

Aanwijzing:

Moer -2- op het inspuitpomptandwiel in geen geval losdraaien. De basisafstelling van de inspuitpomp wordt anders versteld en kan niet met werkplaatsgereedschap worden afgesteld.

‒ Bouten op nokkenastandwiel aantrekken.
Aantrekmoment: 20 Nm

‒ Inspuitbegin nogmaals op voorgeschreven waarde controleren
=> blz. 23-35.
Als het inspuitbegin buiten het voorgeschreven gebied ligt:

‒ Afstelling aan het inspuitpomptandwiel corrigeren.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

paul, vriendelijk bedankt voor de geleverde informatie, ga er gelijk mee bezig.

PIETER9040 0
badge

17 jaar

Heb de pomp na de gegeven informatie gelijk afgesteld, de motor loopt nu veel lekkerder en soepeler, ook s het verbruik gedaald naar een gemiddelde van 6.9/100km.


Bedankt.

p.k.8330 0
badge

17 jaar

[quote=p.k.8330]Heb de pomp na de gegeven informatie gelijk afgesteld, de motor loopt nu veel lekkerder en soepeler, ook s het verbruik gedaald naar een gemiddelde van 6.9/100km.


Bedankt.[/quote]
kijk! dat zijn goede berichten. pieter bedankt voor de replay.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.