Audi A4: Galaperen bij stationeer

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb een audi a4 die bij stationeer galepeerd, Uit laten lezen en geen fouten gevonden, alle slangejes wat met het vacuum te maken heeft vervangen.
Gasklep unit ook al vervangen en ook de O ringetjes van de injectors maar helaas is het probleem er nog.

Wie weet Raad.....

Eddiedejong

Geplaatst door Eddiedejong (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Eddiedejong]Gasklep unit ook al vervangen[/quote]
vervangen! nadien ook softwarematig in de basis gezet ? ik heb het vermoeden van niet.

Gr. paul,

Eddiedejong (0), 16 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Eddiedejong]Gasklep unit ook al vervangen[/quote]
vervangen! nadien ook softwarematig in de basis gezet ? ik heb het vermoeden van niet.

Gr. paul,[/quote]
Ja dat is ook gebeurd. Maar geen resultaat.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Eddiedejong][quote=paulkelder][quote=Eddiedejong]Gasklep unit ook al vervangen[/quote]
vervangen! nadien ook softwarematig in de basis gezet ? ik heb het vermoeden van niet.

Gr. paul,[/quote]
Ja dat is ook gebeurd. Maar geen resultaat.[/quote]
hoe loopt de auto op benzine ?

paul,

Eddiedejong (0), 16 jaar geleden

Op benzine en gas maakt geen verschil. op alle bij de bandstoffen galapeerd de auto.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

pakkingen tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop al vervangen??

Eddiedejong (0), 16 jaar geleden

[quote=audia4]pakkingen tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop al vervangen??[/quote]
Reeds vervangen maar het probleem nog steeds niet opgelost.

Zou het de lucht massa sensor kunnen zijn ?? Maar daar wordt geen storing van weergegeven bij het uitlezen.

Rosse (0), 16 jaar geleden

Heb je de learned values gecleared? Als je de gasklep opnieuw inleert, en je wist de learned values niet, krijg je dit gedrag.

bruko (0), 16 jaar geleden

[quote=Eddiedejong][quote=audia4]pakkingen tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop al vervangen??[/quote]
Reeds vervangen maar het probleem nog steeds niet opgelost.

Zou het de lucht massa sensor kunnen zijn ?? Maar daar wordt geen storing van weergegeven bij het uitlezen.[/quote]
Maar is die onder het rijden uitgelezen

Wim

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ervaring met uitlezen van benzinemotoren op luchtmassameter:

Je ziet bijna geen verschil tussen een nieuwe en oude....... Het probleem is dat de oude naijlt en dus te traag reageert. Dit heeft met het type sensor te maken, werkt met verwarmingsfilm en afkoeling door langsstromende lucht wordt gemeten. Temperatuur wordt al lager door het slijten van het verwarmingselement, en de opnemer gaat ook nog eens trager werken naar maten hij ouder is.

En nu komt het; de computer in de auto is gemaakt om snel te handelen op zijn signalen, het sturen van signalen naar de testkast is bijzaak. De log's die je kunt maken zijn er te kort per seconde om het naijlen naar boven te halen.

Enige manier om het zichtbaar te maken is middels een scoop in een werkplaats, en dan nieuw met oud vergelijken.
Dit geld niet voor de TDI's daar werkt het uitlezen van de LMM met vag-com iets anders (andere waarde's waar de ECU mee rekent en in je log naar voren geeft) en krijg je het probleem wel naar boven.

Luchtmassameter kost als ruildeel bij de dealer ca 100€, Diagnose op luchtmassameter stellen gaat die kant ook op. Trek zelf je conclusie maar.

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Probeer eens met de stekker van de stuurpompsensor los....indien aanwezig

Daxje (0), 16 jaar geleden

ik heb ook soort gelijk probleem met mijn 1.8 20V op LPG en ook al wat signalen opgevangen dat het aan een stuurpompsensor zou kunnen liggen, kan voor mezelf alleen moeilijk verklaren wat dit doet met de staionair-loop, kun je mij dit uitleggen? en waar zit die sensor? op de stuurbekr.pomp?

Daxje (0), 16 jaar geleden

ik heb trouwens ook een LMM test run gemaakt met VAGCOM en daar een grafiek van gemaakt...

Volgens de website van Gerrit Speek moet een 1.8 waardes halen van 75 - 80 g/s in de 3e versnelling,plankgas en bij 3000 rpm.

Zoals de grafiek uitwijst haal ik dit pas bij iets minder dan 6000 rpm.... ben ik goed aan het meten geweest?????

[url=http://img517.imageshack.us/my.php?image...][img=http://img517.imageshack.us/img517/1638/...][/url]

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Daxje]kan voor mezelf alleen moeilijk verklaren wat dit doet met de staionair-loop, kun je mij dit uitleggen? en waar zit die sensor? op de stuurbekr.pomp?[/quote]
Op het moment dat je gaat sturen,gaat de pomp werken waardoor het toerental gaat zakken,deze sensor probeert het toerental juist te houden zeg maar.
Bij sommige types is de sensor niet aanwezig,als wel aanwezig,dan zit hij vaak op de pomp.

Eddiedejong (0), 16 jaar geleden

Als ik de accu klem er een 10 min afhaal dan loopt de auto de eerste paar dagen weer prima, het galaperen is dan over.
Na een dag of 3 begint het gegalepeer weer en wordt met de dag erger.
Zodra ik dan weer de accu klem er een 10 min af heb gehad is het probleem weer over.

Afgelopen weekend moest ik naar schiphol en het was echt drama, bij elk stoplicht in zwolle moets ik stoppen en bij het wachten bij de verkeers lichten dat klote galaperen, ik heb toen bij een tank station de accu klem er 10 min afgehad en het probleem was weer over en heb er tot op heden nog geen last weer van gehad, maar het probleem komt wel steeds weer terug.

Ik zit er aan te denken om er een massa pik op te maken, dan telkens als ik s' avonds de auto weg zet dan de massa pik om te draaien dat alle stroom van het systeem af is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.