auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: Problemen A4 wielophanging

Bouwjaar: 1997

Hallo, ik wil mijn voorschokbrekers vervangen maar stuit op nogal wat troubles. De veerpoot zit vastgedraaid met 3 bouten onder de motorkap. Nou draait één van die drie mee, dus ik kan hem niet losmaken! (het "moergedeelte"draait dus mee in die 3-hoekige plaat) Kan er niet goed bij (anders had ik er een slijptol op kunnen zetten van boven af..) en weet ff niet hoe dit op te lossen.. Hier een fotootje ervan:
[url=http://img43.imageshack.us/i/audiiiii.jp...][img]http://img43.imageshack.us/img43/5533/au...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Ik krijg ook de lange bout die de 2 bovenste draagarmen vasthoud niet los (op de afbeelding nr 2), muur en muurvast, ben bang dat ik hem afbreek als ik te hard draai., mag je dit warmstoken of word t materiaal van de fusee dan te zwak??
Ouwe vastzittende meuk allemaal..,
bedankt voor de moeite alvast:-)

Geplaatst door

jackel (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jack boor die boutkop er af en ga de bout bij die twee kogels NIET warm stoken . Wel de stuurkogel los en de onderste fuseekogels ,. asbout en de hele poot naar buiten. Verder onderkant van de schokbreker. Ook nog het koppelstukje van de stabilisatorstang. Het moet zo lukken zonder te stoken want je maakt meer stuk dan je lief is of de kogels daar moeten al ruimte hebben. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

bij de mijne heb ik ooit ook het probleem gehad dat de bout met nr 2 op het plaatje muurvast zat.
omdat ik toen ook niet wilde stoken, eerst met uitboren geprobeerd.
helaas lukte me dat niet, das extra gehad staal ofzo, kreeg de boor er net een halve millimeter in.
uiteindelijk toch maar warm gestoken (hij moest los om de draagarmen te vervangen, dus ook al smelten de oude draagarmpjes dan, was toen voor mij geen probleem)
en met luchtgereedschap van de buurman, en flink heet stoken, kwam hij uiteindelijk toch los....
(wel eerst een nieuwe bout halen, anders kun je na afloop het geheel niet terug zetten)

succes

Hisham 0

14 jaar

bedankt voor de reacties, ik heb deze auto verkocht..

jackel 0

14 jaar

[quote=jackel]bedankt voor de reacties, ik heb deze auto verkocht..[/quote]
Da's geen oplossing van het probleem maar slechts het verplaatsen ervan....!

De vraag zal binnenkort wel weer door een ander gesteld worden... ;)

Santa 0

14 jaar

Jack als je zo snel de moed al op geeft ! De schokbreker kan je er volgens mij er onder uit halen met alleen de onderste kogels los te nemen en dat dogboontje van de stab.stang . Nu zijn we te laat. Groeten.

Punt 65
badge

14 jaar

Die bout nummertje 2 is eenvoudig..... lasaparaat er even bij, massaklem op de moer, dik stuk van een electrode er in, en die kortsluiten op de boutkop. 1 minuut 150 amp er door, rustig af laten koelen, moer er af, en je tikt hem er zo uit. Fusee wordt dan niet te warm.

brander er op zetten is link, zeker met de aluminium uitvoeringen.

bout altijd vervangen, hele boel monteren met een overdaad aan montagevet.

audia4 0
badge

14 jaar

Sorry heren, maar ik had nog een ander probleem nl. een lekke koppakking, dit en 400000km op de klok heeft me doen beslissen de auto in te ruilen bij een handelaar en een andere te kopen. Hij was op de hoogte van de problemen van deze auto maar hij ging toch naar de export...
toch bedankt allemaal!

jackel 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.