auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A3: Ratelend geluid na vervangen waterpomp / distributie etc...

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Onlangs is de waterpomp defect gegaan.
Deze is nu vervangen samen met distributie riem / spanrollen en de thermostaat.

Na 1 dag heb ik een ratelend geluid dat lijkt te komen vanuit het dashboard kastje. (alle losliggende spulletjes zijn uiteraard uit de auto gehaald).
Het geluid doet zich voor wanneer de auto stationair loopt (dus stil staat) en je gas geeft. Vanaf 2500 toeren begint het te ratelen/ schrapen, hoe hoger de toeren hoe harder het geluid.
Wanneer je rijdt en je schakelt door van 1 naar de 2, 2 naar de 3 en komt boven de 2500 toeren uit het zelfde geluid... maar daarnaast hoor je ook een draaiend knasperend / schurend geluid wat luider wordt hoe meer toeren je maakt tijdens het rijden.

Wat kan dit in godsnaam zijn?

EDIT
zojuist bij de monteur geweest maar t blijft vooralsnog een raadsel.
Alle kappen zijn weggehaald.
Distributie heeft de juiste spanning en loopt mooi, 1 pouli loopt een beetje aan maar wanneer de riem ervan af wordt gehaald is het geluid niet weg. De hele bodemplaat rammelt wanneer je naar 4000 toeren gaat.
Heb hem op advies laten staan bij de monteur. Wordt zoeken... mss de airco in het dashboard kastje?

Geplaatst door

fraction (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het is opgelost, 1 van de bouten (motor ophanging) was niet goed geplaatst. Blijkbaar heb je normaal een bepaalde werkwijze waarop eea wordt terug geplaatst na het vervangen van de distributie en waterpomp.
Kleine foutje van de monteur maar heel snel weer opgelost :)

fraction 0

11 jaar

Als het dat maar is, zelf de beste chirurg maak fouten.
Heb het nog gisteren meegemaakt, alternator geplaatst, en met rap te zijn heb ik zijn spanrol van de multi V-riem verkeerd geplaatst waardoor deze niet kon draaien.
Motor gestart, één rook in de garage, was gewoon de riem dat over deze spanrol aan het slippen was, ik geef het toe, ik was gewoon opdat moment geschrokken, wou bijna de brandweer bellen, dacht opdat moment dat het een zware korsluiting was, dus ge zijt de énigste niet hé, en ervaring is eigenlijk een samenbinding van stommiteiten, maar zal zeker geen tweede keer gebeuren.
Gr.
Jantje

firedriver 440

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.