Hallo allemaal.
Ik zit met wat vraagjes.
Hoe moet je van een audi de remvloeistof vervangen?
Ik lees overal dat je de oude er met een pompje uit moet halen.
Klein beetje overlaten en dan vervolgens de nieuwe olie er bij doen.
En dan de boel laten bloeden zeg maar bij de schijven.
Maar wat als je het complete systeem droog hebt gehad (dus alle leidingen zonder olie)
Heb je dan grote problemen, moet je iets bijzonders doen om je rem systeem weer goed te krijgen?
Ook heb ik een tweede probleem waar ik maar tegen aan blijf lopen.
Mijn rem pedaal heeft verschillende dieptes.
Als ik een tijdje rij en ik trap de rem in dan moet ik hem aardig ver intrappen.
Trap ik hem daarna weer in dan pakt hij hem veel hoger op en remt ie naar mijn idee veel beter.
Nu heb ik samen met mijn vader het complete systeem ontlucht (in hoeverre dat wij denken dat het goed is)
Maar het probleem blijft bestaan.
Zowel voordat we het ontlucht hebben (dus zoals het probleem al was)
Als dat daarna.
Nu ben ik wel zo beetje door mijn ideeën heen wat het probleem kan zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dus het probleem is er zomaar ingekomen en dus niet nadat je er wat aan hebt gedaan?
Dan ga ik denken aan de hoofdremcilinder (achter pedaal) die niet goed meer is. Dat is de 1e verdachte.
Opzich de manier van ontluchten die jij zegt is goed alleen daarna beste met een remvloeistof apparaat ontluchten en als je die niet hebt dan iemand paar x pompen en vasthouden en dan ander de nippel los en weer vast en dan weer pompen en dat paar x herhalen en zo rondom gaan. Weet niet hoe jij hem hebt ontlucht..
Maar je vraagt hoe je hem moet ontluchten als het hele systeem leeg is geweest, is systeem wel of niet leeg geweest?
Ik denk dat hij alles leeg gehad heeft , en dan is er maar 1 oplossing , naar de garage en met ontluchtingsapparaat ontluchten.
Anders krijg je er niet alle lucht eruit.
[quote=ricky]Dus het probleem is er zomaar ingekomen en dus niet nadat je er wat aan hebt gedaan?
Dan ga ik denken aan de hoofdremcilinder (achter pedaal) die niet goed meer is. Dat is de 1e verdachte.
Opzich de manier van ontluchten die jij zegt is goed alleen daarna beste met een remvloeistof apparaat ontluchten en als je die niet hebt dan iemand paar x pompen en vasthouden en dan ander de nippel los en weer vast en dan weer pompen en dat paar x herhalen en zo rondom gaan. Weet niet hoe jij hem hebt ontlucht..
Maar je vraagt hoe je hem moet ontluchten als het hele systeem leeg is geweest, is systeem wel of niet leeg geweest?[/quote]
Het systeem is wel leeg geweest.
Alleen de remmen werken nog steeds het zelfde als voordat ik ze leeg gehaald had.
Ik heb idd via pompend remmen de lucht er uitgehaald en zo 1 voor 1 alle lucht bellen uit het systeem gehaald.
Maar toch blijf ik met het probleem zitten.
Het is ook maar 1 korte tik die ik moet geven aan het pedaal om daarna weer los te kunnen laten als ik vervolgens hem weer aantik werkt hij meteen goed.
Hij zakt daarna ook niet weg.
Dus rem ingedrukt houden, voel ik hem niet naar beneden glijden.
Wat meestal wel gebeurd als er lucht in zou zitten.
Dan is toch alle lucht er nog niet uit , denk ik , veel remsystemen zijn tegenwoordig op de pompmetode niet meer goed te ontluchten.
Machine erop.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar