Goedemorgen,
Ik heb hier een 2.0 TDI die hevig stationair schudt, ik heb het idee dat hij ook vermogen te kort komt en
dat hij op 3 cilinders loopt.
De auto heeft geen foutcodes maar wat opvalt in het meetwaardenblok 13 zijn de verschillen van de verstuivers.
cil 1 -2.8
cil 2 -0.1
cil 3 0.1
cil4 2.7
heeft deze auto een probleem met de verstuivers??
M.v.g Roy
Geplaatst door hatebo (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
Mihael (0), 11 jaar geleden
op cilinder 1 en 4 zijn wss de vrstuivers defect , bij audi is maximaal +/-2 toegestaan grtz
hatebo (0) PRO, 11 jaar geleden
Goedemiddag,
We hebben hem met vagcom uitgelezen en onder het rijden blijven alle waarders binnen de tolerantie's
We hebben de versnellingsbak gedemonteerd en gaan nu het vliegwiel vervangen. De drukgroep kon je behoorlijk heen en weer kantelen
en naar links werd hij niet meer gedempt.
Ik laat hier weten hoe het afloopt.
M.v.g
Roy
hatebo (0) PRO, 11 jaar geleden
Goedemiddag,
Helaas is het probleem met een nieuw vliegwiel nog niet opgelost.
Het gekke is dat het probleem meteen begonnen is toen de klant na een rotonde weer optrok,
toen hij overschakelde naar de 6e versnelling begon hij ineens te schudden en slecht te lopen,
iemand nog ideeen??
m.v.g
Roy
hatebo (0) PRO, 11 jaar geleden
en nog iets
De auto heeft ook olie/Roet in het koelvloeistof reservoir
en voor dat de auto slecht begon te lopen stonk hij erg wanneer hij een tijdje staionair had gelopen en dat doet hij nu niet meer.
Gr
Bartuz (0), 11 jaar geleden
Laat de verstuivers eens testen bij een dieselspecialist.
Ilse (0) PRO, 9 jaar geleden
Beste, we hebben momenteel een wagen staan met hetzelfde probleem. kan je ons laten weten wat de oorzaak hiervan was; Groeten, Frank.
Petros (0) PRO, 9 jaar geleden
Giet het brandstoffilter leeg in een doorzichtig flesje, als de brandstof roetkleur vertoont dienen de injectoren alle 4 uitgebouwd te worden en de conische zittingen gecontroleerd te worden brandplekken. Deze zittingen dichten niet meer goed af waardoor er compressieverlies ontstaat en roet in de brandstof terecht komt. Als dit dan daadwerkelijk ook het probleem is dient volgens de richtlijnen de cilinderkop vervangen te worden.
Ilse (0) PRO, 9 jaar geleden
Bij ons was er een verstuiver defect.