wie weet waarom mijn remmen links voor zoveel sneller slijten
dan rechts voor mn het binnenste remblok bij
30000 km versleten,52000 km weer nu 64000 bijna weer versleten
alles meerdere keren schoongemaakt cilinder zit ook niet vast
auto trekt niet naar links,na een rit is hewt linker voorwiel
veel warmer dan het rechter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alles duid erop dat het remblok te zwaar tegen de schijf blijft slepen.
De remtang en of de blokken kunnen waarschijnlijk niet goed genoeg in hun geleiding schuiven. Normaal gesproken moeten de blokken in een remtang redelijk gelijk slijten. Een vraagje, gebruik je originele blokken??
Immitatie heeft n.l. wel eens problemen dat ze niet helemaal goed passen (te strak zitten), de oplossing is deze even pas te maken met een vijl.
De remblokken moeten met enige speling soepel door de geleiding lopen. Op de geleidingen van de remtang en blokken mag best met mate wat kopervet (verkoopt de automaterialenzaak wel) gebruikt worden om het bewegen van de blokken te bevorderen. Zorg wel dat het niet aan de schijf en het remblokoppervlak komt.
Succes
Hallo Harry
alles schoongemaakt er sleept niets aan auto op remmentestbank
gehad met de volgende gegevens LV 2120 N RV 1601 N
LA 2291 N RA 2422 N
REMVERTRAGING 54 %
Voor een auto van 2 jaar geen mooie waarden afkeur is 52%
de gegevens kloppen wel want het wiel links voor en rechts achter worden na een rit veel warmer dan de andere 2
komt dit rembeeld je bekend voor wat moet ik er aan doen
vr gr Hendrik
21 jaar
Het remsysteem is kruislings gescheiden, LV en RA worden door een circuit bediend, RV en LA door het andere. Dit verklaart ook waarom jij niet veel last van scheeftrekken hebt. Waarschijnlijk is jouw hoofdremcilinder inwendig lek en moet vervangen worden. Hierdoor wordt het circuit RV en LA onvoldoende bekrachtigd.
Garage kan de remdruk wel meten om zeker te weten of dit het probleem is. (kleine kans dat het in de ABS regelunit zit) Ikzelf zou eens een bezoekje audidealer doen, en vragen of hij zin heeft in een gevalletje garantie. Coulance moet er zeker uit te slepen zijn, de auto is nog maar 2 jaar oud en je mag er van uit gaan dat dit onderdeel langer mee kan.
Enige wat ik niet verklaren kan is dat er voor minder vertraging is dan achter. Was de auto tijdens het testen zeer zwaar beladen? anders zou de afstelling van de remkrachtverdeler wel eens verkeerd kunnen zijn.
Probleem opgelost??
Groeten,
Harry
De dealer heeft het geval gemeld bij de importeur. Komen er deze week op terug. ik hou u op de hoogte.
Vr. Gr. Hendrik
21 jaar
hoi Harry
auto gaat op 7 jan naar de dealer voor nieuwe hoofremcilinder
bekrachtiger hou je op de hoogte
Vr Gr Hendrik
21 jaar
toch coulance aktie van de dealer?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar