a4 1.8-20v 1998 loopt te zachtjes stationair koud en warm ong.
500 t.p.m. lambda,en co zijn perfect,temp zender vervangen.
als je met auto rijd en plots remt,slaat hij af.
gasklephuis ook al gereinigd.
iemand idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gereinigd?¿? maar ook in basisstand gezet?
Misschien een vacuum probleem.
Controleer in eerste instantie eens of de computer DTC's (foutcode's) geeft.
Is dit niet het geval wil onderstaande ook wel eens helpen.
Ik denk dat de gasklep opnieuw gecalibreerd moet worden. Dit kan gedaan worden door de autocomputer met een testkast en speciale procedure deze opdracht te geven, maar in de meeste gevallen werkt onderstaande ook.
Maak de massa van de accu minstens een uur los (computer heeft een backupcondensator die leeg moet, deze overbrugt onderandere de spanningsval tijdens starten), daarna aansluiten, het contact aanzetten zonder dat er verdere gebruikers ingeschakeld zijn. Twee minuuten laten staan, zeker van het gaspedaal afblijven. Hierna de motor starten zonder gas, en twee minuuten stationair laten lopen. De computer begint nu vanaf nieuw met zijn vooraf ingestelde basisgegevens. Hetgeen hij in het verleden aangeleerd heeft (goed of fout) vergeet hij en zal tijdens de eerste 200 km opnieuw aangeleerd worden.
Je zult merken dat de computer eerste tijd het stationaire toerental wat aan de hoge kant houd, en de motor tijdens aftoeren wat abrupt opvangt tot het stationair toerental. Na die 200 km moet alles normaal zijn.
Door de computer spanningsloos te maken is in ieder geval de gasklep weer gecalibreerd, de meetwaarde en klepstand corresponderen weer. Dit gebeurt in de eerste 2 minuten waarin allen het contact aanstaat.
Deze procedure is altijd nodig wanneer wijzigingen in het inlaattraject plaats hebben gevonden, zoals werkzaamheden aan luchtmassameter en gasklephuis.
Als je met vag-com werkt kun je op de volgende site in het engels wel vinden hoe je de gasklep hiermee calibreert:
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/b-...
Note, controleer even of het kunstof onderdeel van de carterontluchting onder de inlaatbochten tegen het onderblok nog heel is ter plaatse waar hij overgaat op de rubber slang. Deze willen n.l. nogal eens stuk gaan en vals lucht trekken.
succes
je kunt proberen de basis afstelling te doen met de vag ik had er 1 die te hard liep en nu is hij perfect
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar