remmen lopen aan op de 4 wielen na een 10 tal km. vooras erger dan achter.
remklauwen zijn los.
remklauwen achter + hoofremcylinder + remolie zijn vernieuwd door een andere garage.
abs pomp + regelapparaat vervangen door een occazie vanwege geen communicatie met ABS regelapparaat en heleboel foutcodes. Foutcodes zijn hierna verdwenen en ABS pomp werkt nu normaal.
vacuumpomp + slang met terugslagklep vervangen
geen foutcodes opgeslagen.
Mij lijkt het alsof de remolie die uitzet door het remmen niet weg/terug kan en hierdoor de remmen doet aanlopen.
Iemand een idee of dergelijk probleem reeds voorgehad?
Groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit er genoeg vrije slag op het rembedaal dat het compensatie gaatje in de hoofdremcilinder wel vrij komt.
groetjes jan.
Kan eigenlijk idd niet anders dan een probleem in de hoofdremcilinder.
heb dit probleem al eens voorgehad bij een a4, had het toen de hoofdremcilinder vervangen en het probleem was nog NIET opgelost. daarna de rembekrachtiger vervangen, en het probleem was opgelost
ok
Is er geen manier om rembekrachtiger of hoofremcilinder te testen / uit te sluiten.
Hoofdremcilinder is reeds vervangen door andere garage.
Als mijn wielen aanlopen heb ik al geprobeerd de leidingen tussen de hoofdremcilinder en de abs unit los te draaien maar de wielen komen hierbij niet vrij.
Kan ik dan hoofdremcilinder en rembekrachtiger niet uitsluiten? Of ben ik verkeerd?
Graag jullie mening.
Als je alle leidingen los hebt dus de druk is overal weg en ze lopen nog steeds aan dan ligt het aan de 4 remklauwen maar dat is nogal heel toevallig dus weet je zeker dat de remmen op alle 4 de wielen aanlopen?
Ik had alleen de 2 leidingen van de hoofdremcilinder naar het ABS blok los gedraaid.
Dit om te kijken als het niet de hoofremcilinder was die bleef druk geven.
De 4 wielen lopen dan nog steeds aan. Voor erger dan achter.
Remklauwen zitten los.
Heb vandaag testrit gemaakt tot de wielen beginnen aan te lopen.
Dan met Vag-com via output test de abs pomp laten werken. Hierna kwmaen de wielen wel terug vrij.
Morgen een andere ABS pomp proberen te monteren.
Er zit toch niet toevallig een ABS ring los? Waardoor het abs "zomaar" gaat werken.
ik heb dit al 2x voorgehad met een a3 en een golf 4 abs blok inwendig stuk
Ik heb het ook al meerdere malen mogen meemaken. vreemd genoeg in bijna alle gevallen een hobbyist aan het sleutelen geweest... remmen terugdrukken zonder de nippels open te gooien (druk je de bagger via het abs blok terug in het reservoir, boel kan verstoppen) Ook andersom is ellende goed mogelijk, remmen ontluchten door te pompen met pedaal, achter in de hoofdremcilinder zit nog al eens rottigheid, dat druk je met deze ontluchtmethode los doordat de remcilinder op een plek komt waar hij nooit is geweest. de roestrommel gaat zo regelrecht het abs blok in. De laatste zat gewoon remolie in die kwa kleur vergelijkbaar was met koude koffie die een week heeft gestaan.
ofwel alleen ontluchten met ontluchtapparaat. en wil de particulier het zelf doen, er zijn goed werkende niet te dure oplossingen voor. Bij twijfel, laat de prof het even doen...
beste spartacus
ik heb zelf meerdere malen het zelfde probleem gehad niet met audi maar andere typen auto`s
dat de klanten zelf remvloeistof bij willen vullen maar in plaats van remvloeistof , motorolie bijvullen
dan krijg je dezelfde symtomen als de olie dan warm wordt zet het uit en lopen alle 4 de wielen heel hard aan
mvg pim
Probleem is opgelost...
Er zit een regeling op de as van de rembekrachtiger die het vrij spel regelt van de rempedaal t.o.v de hoofdremcinlinder.
Deze was volledig uitgeregeld waardoor er juist niet genoeg vrij spel was op de rempedaal en bij de minste uitzetting van de remblokken/remolie begon de auto te remmen op de 4 wielen.
Bedankt allemaal voor het meedenken!!!
Dat is wat Jan al eerder zei maar toch vreemd want je had de leidingen vanaf de hoofdremcilinder al losgehaald (dus toen had je al de hoofdremcilinder en dus ook de speling van pedaal al uitgesloten) en daarna had je het nog steeds....
Dat is idd ook zo..
Maar werkt niet zo als de remmen 1maal geblokkeerd zijn..
Rempedaal had vrij spel maar niet genoeg..
De remmen raken juist geblokkeerd doordat die vrije slag niet juist was en als je dan op dat moment de leidingen loshaalt dan kan de vloeistof alle kanten op dus ook de remblokken (dus gelijk geen aanlopende remmen meer) en dus sluit je dan ook die hoofdremcilinder eigenlijk uit, dus ook die speling op die as. Ik hoop voor je dat het probleem over is.
Doordat de meeste van jullie in de richting van hoofdremcilinder dachten heb ik deze gedemonteerd (was een maand geleden vernieuwd door een andere garage)
Zo ben ik bij de uitgeregelde as in de rembekrachtiger terecht gekomen. Een bewijs van onkunde me dunkt want normaal is dit juist afgesteld van bij de eerste montage en moet er niet aan geregeld worden.
Ik wist ook niet dat er een regeling mogelijk was in de rembekrachtiger.
Had eerder bij de rempedaal gekeken als er een regeling aanwezig was.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar