auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 100 1992: remvloeistof,blokcontrole lampje blijft knipperen

Bouwjaar: 1992

heb het volgende gedaan readcontact van remvloeistof
gecontroleerd deze is heel.
heb de remblokken voor vervangen en na gemeten deze zijn heel
ook de bedrading,stekkers zien voor zover ik ze kan volgen er goed uit.
wie kan mij verder helpen aan tips,elektriche schema,plaats van het relai voor remblok controle(als deze er in zit?)
ps de auto heeft geen abs.

groeten dik
di.dijk@home.nl

Geplaatst door

dik2248 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zover ik weet heeft het lampje van de remblokslijtage niets met het remvloeistofpeil te maken. Er zit nergens een relais of zo. De draad van remblokslijtage gaat via een stekker op de rechter A-stijl naar het rechterwiel en dan naar het linkerwiel. Daar ligt hij aan massa. Bij een onderbreking gaat het lampje aan. Meestal zit er een draadbreuk in de kabels naar de wielen.

Audiparts.nl 0
badge

20 jaar

ten eerste bedankt voor de reactie.
volgens het boekje bij de auto zou het controle lampje gaan branden bij te laag remvloeistofniveau en als de remblokken
op zouden zijn.
ik heb gepobeerdt de draden naar binnen te volgen maar dat valt niet mee als je niet weet waar ze heen lopen,ik heb ze alleen visueel gecontroleerd maar dat sluit een breuk niet uit.
ik zal er zaterdag na kijken.

PS bedankt voor de reactie en je hoort het verder loopt.

dik2248 0

20 jaar

Ik heb een 8 jaar met een 100 Avant gereden , met een zekere bepaalde regelmaat "brak" het signaaldraadje van de remblokken.
Door het draaien van de voorwielen en het harder worden van het koper in het draad , zie je niets maar de breuk is daar.
Wat ik nog weet zit de draad opgesloten op de voorwielophanging , en daarvanuit hangt de draad vrij naar de remblokken.
Direct na het punt van ophanging zit (zat bij mijn tenminst) bijna altijd de breuk , ga daar maar eens kijken.
Solderen helpt niet , breekt daardoor nog eerder , een stekker verbinding maken hielp wel.

PBleeker 0

20 jaar

ik heb vanmorgen de draden gevolgt tot binnen in de auto,
als ik dan tussen de twee draden meet die van de remblok komt dan meet ik links voor een weerstand 0.5 ohm dit is dus goed.
en rechtsvoor meet ik op de stekker die in de auto zit en daar meet ik een waarde van 0.4 ohm en dat is ook goed.
dus de bedrading naar de beide remblokken zijn in orde.

dik2248 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.