Bij koude motor loopt de auto goed en geruisloos.
als de auto op temperatuur komt ontstaat een schurend geluid wat moelijk te lokaliseren is. Het is waarneembar bij de linker cilinderkop. Het vermoeden is een versleten of beschadigde geleider van de distributieketting.
Km.st. 100.000. Oliespecificatie, 10W40 semi synthetisch.
Wie kent dit probleem of heeft zoiets dergelijks al een meegemaakt? graag info naar ZRS@DCW.NL.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft alleen een distributiekettingkje tussen de nokkenassen. Als deze versleten is of de spanner (hydraulisch) en of geleiding is stuk kan er herrie van komen. Als je het kleppendeksel aan de bewuste kant trekt zou je meer moeten kunnen zien. Zou ook de oliedruk bij warme motor ffe checken (weet niet wat het moet zijn, info bij dealer) Druk te laag is spanner niet goed werken.
succes
Harry de dealer weet het ook niet.
Ik weet niet af de motor enige overeenkomst heeft met een motor uit een Audi 80 quattro v6? Maar daar heb ik al eens dezelfde klachtomschrijving gehad en naar lang zoeken bleek het(kunststof) inlaatspruitstuk inwendig van elkaar losgelaten te zijn. Dit gaf ook een metaalachtig, schurend geluid bij gasgeven en loslaten. Spruitstuk vernieuwd en het geluid was weg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar