Hallo graag een oplossing voor een akelig probleem.
Kan een combinatie zijn van meer problemen.
1 motor slaat af als het buiten warmer wordt in combinatie met warme motor.Moet eerst ± 10 minuten wachten en kan dan weer gestart worden.
2 motor begint steeds slechter te lopen na een paar maand totdat bij laag gas geen rijden meer mgelijk is.
Na nieuwe bougies gaat het weer een paar maand goed tot hij bij laag gas weer iets begint te sputteren. Dan weer bougies vervangen en hij gaat weer een paar maand goed. Graag reaktie
Ok beetje dom het is een 2 liter injectie
20 jaar
Verdeelkap en rotor al vervangen?
Nee nog niet maar kan niet de hoofdoorzaak van het niet starten probleem of het bij warmte afslaanprobleem zijn. Namelijk als het weer eens zover is dat tie niet start dan trek ik de kabel van de verdelerkap los, leg deze op het motorblok om te zien of er uberhaupt wel een vonk is. Dus niet. tijdens het niet starten probleem krijgt de verdelerkap dus geen voeding van de bobine. Misschien dat deze informatie helpt bij het stellen van de diagnose. MVG
20 jaar
Hmm, goede kans dat de hallgever, ontstekingsmodule of bobine instabiel is. En, alle drie komen ze voor, en het is slecht te meten. En alle drie kosten ze behoorlijk geld. Kunt ook op de sloop even zoeken naar bobine en module. Volgens mij zit in een golf met electronische ontsteking dezelfde. Maar, hallgever (zit onder de rotor van de stroomverdeler) is hoofdverdachte nummer 1 als je geen vonk krijgt.
Bedankt ik ben weer een stukje verder.
Ik ga op de sloop maar even zoeken naar wat onderdelen.
misschien nog wat aanvullende tips want zo autotechnisch ben ik ook weer niet.
Vraag 1: Hoe ziet een hallgever eruit. zit tie vast aan de verdelerkap of is het een apart iets. Als ik op de sloop vraag naar een hallgever van een audi 80 2 ltr uit 1990 weten ze dan wat het is of zijn er weer tig type benamingen die ik niet ken.
Vraag 2 ; Als ik toch naar de sloop ga kan ik net zo goed een O module meenemen.zelfde als vraag 1 weten ze welk type erin zit of moet ik dit uitzoeken. Tevens had je het over een golf electronic die dezelfde O mudule heeft. Is dit nog een bepaald type(jaar??) MVG
20 jaar
Hallgever zit onder de rotor, is een interruptiesluisje waar een schijfje tussendoordraait waar hapjes uit zijn. Op de sloopt zullen ze deze niet los verkopen, maar alleen met een hele stroomverdelerhuis wat uit het motorblok steekt. Dan wel op onderdeelnummer letten!! (zijn verschillende type's in verband met vervroegingskromme's) VW-Audi kennende zijn er zo min mogelijk verschillen tussen de onderdelen. Electronische ontsteking van VW 1.6 of 1.8 8 klepper is bruikbaar. Heb zelf een 1983er golf, heeft dezelfde ontsteking als een 1991 golf. Maar voor het zeker weten even de onderdeelnummers die er opstaan overnemen, kan het nooit verkeerd zijn.
Harstikke bedankt.
Je hoort het vervolg.
Mvg
William Rauhé
074 2433964
20 jaar
Hallo daar zijn we weer.
En inderdaad de hallgever was kaput.
Dus bedankt voor de tip.
Het probleem van niet starten is in iedergeval opgelost.
Het andere probleem het onregelmatig lopen na het verslijten van de bougies is nog onbekend of het aanwezig is.
Ik heb het idee dat het er nog wel zit maar kan nog geen 100% zekerheid hierover geven.
Nog wel wat aanvullende informatie over dit probleem en dat is dat ik het ook een keer heb gehad toen ik in een tekorte bocht buiten het wegdek kwam en door een modderig plasje reed.
De auto viel meteen in een zwaar stotterende toestand die ik herkende van als de bougies weer eens op waren. Echter nu waren de bougies pas 2 weken oud. Ik heb toen de auto meteen stop gezet en ben even wat gaan doen. Na een uur was er van deze storing niets meer over. Heb me door iemand laten vertellen dat dit duid op de lamda sonde. Nog een aanwijzing misschien is dat ik het probleem van slecht lopen altijd heb na een bepaalde afstand. Dit zal wel met de motor temperatuur te maken hebben. Ik weet het niet maar geeft er iets misschien een signaal af als de motor B.V.boven de 80 of 90 C komt. Kan me voorstellen dat er een temperatuur voeler heeft die verschillende signalen geeft bij bv 50 70 en 90 C. Misschien dat iemand hier iets over kan zeggen? Nog beter is als iemand mij een stroomschema kan bezorgen van een motor type 3A (downloaden??)
Misschien beetje chaotische vraag maar voor de kenner wie weet!!
BVD
William
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
Wat voor motor en inspuiting (of carburateur) hebben we het over??
Niemand kan er zo iets van zeggen.
20 jaar