close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A8: slaat spontaan af

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABZ

Heb hier een audi a8 uit 1996. Maar slaat sindskort spontaan af, ook onder het rijden, soms hele tijd niet en dan achter elkaar. Contact uit en weer starten en slaat dan direct aan. Motor loopt verder als een zonnetje. Paar kleine storingen in het geheugen:

17916
17978
16487

Maar deze zaten er eerder ook al in, voordat het probleem begon.

R. voorin in de box met de ecu zit relais 214. Als ik deze er uit haal gebeurt eigenlijk hetzelfde. Deze al schoongemaakt, maar was niks bijzonders aan te zien.

Iemand een idee?

gr. Sander

Geplaatst door

kevercentrum (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

foutcode: 17916 P1508
nl Regeling stationair toerental bovenste limiet bereikt
du Leerlaufsystem-Lernwert obere Grenze erreicht
en Idle Control System Upper Regulation Limit Reached
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Verlies van vermogen

Mogelijke oorzaken:
Luchtinlaat Systeem is geblokkeerd (luchtfiler OF luchtinlaat)

Mogelijke oplossingen:
Check luchtinlaat systeem


foutcode: 17978 P1570
nl Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
du Motorsteuergerät gesperrt
en Engine start blocked by immobilizer
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
de motor start, maar slaat onmiddellijk weer af

Mogelijke oorzaken:
geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
de motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
de ECU is onjuist
de ECU krijgt geen stroom
startblokkering defect of er zit een fout in
de sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren

Mogelijke oplossingen:
pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
check stroomvoorzien op de ECU
de ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.

Extra info:
Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu. (Example)


foutcode: 16487 P0103
nl Lucht massa meter (LMM) (G70) signaal te hoog
du Luftmassenmesser (G70) Signal zu groß
en Mass or Volume Air Flow (G70) Circuit High Input
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Waarschijnlijk zijn er geen serieuze problemen te merken
Misschien wat verminderd vermogen

Mogelijke oorzaken:
LMM screen geblokkeerd
Draadbreuk of kortsluiting van of naar de LMM
De LMM (G70) is defect
Zeer zelden: de ECU heeft kuren

Mogelijke oplossingen:
Kontroleer screen
Kontroleer bedrading en aansluitingen
Kontroleer op lekken bij de LMM
Kontroleer het voltage van de LMM
Vervang de LMM

Extra info:
Meer info over de LMM.
Voor de modeljaren 1995-2004 (?) hebben de TDI's van VAG een slechte reputatie wat betreft de LMM. Die wordt langzaam vies en vuil (is niet goed schoon te maken) en verliest daardoor langzaam (!) zijn functionaliteit, wat onregelmatige loop en verlies van vermogen tot gevolg heeft. De functionaliteit is te testen door een log te maken [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e versnelling, plankgas van 1700-4000rpm)].


Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ja, dat klopt. Komt van de Vag-com site. Had ik ook al nagekeken.

Maar deze storingen waren al aanwezig voor dat het probleem ontstond. Zijn ook geen ernstige storingen.

kevercentrum 0
badge

15 jaar

Had gehoopt dat het in het relais zat, maar helaas. Vandaag viel ie weer uit.

Nog ideeen?

kevercentrum 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.