Audi A6 Avant: Slecht lopen A6 2.0 TDI pd

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: bre 2.0 TDI pd

Hallo mensen,

Een serieus probleem met een: A6 avant 2.0 TDI pd (pomp verstuiver) motor code "Bre"

Eerste klacht "In korte tijd vaak koelvloeistof bij moeten vullen en een niet mooie lopende motor".

Motor blok visueel bekeken daar uit kwam dat er ligte koelvloeistof sporen zichtbaar waren. Ook heb ik een koppakking test uit gevoerd deze gaf niets aan, wel rookte hij behoorlijk uit de uitlaat. Bekend is dat de koppen van deze 2.0l motoren willen scheuren. Na kop demontage bleek er inderdaad kleine scheurtjes in de kop te zitten. Kop vervangen na even door te starten liep de motor, Ik dacht klaar is kees. Na een proefrit van nog geen 500meter, ging het gloeilampje branden in combinatie met het motormanagement lampje + de motor liep zeer slecht. Al met al was er geen gang meer in te krijgen.

Auto weer naar binnen uit lezen en.... fout code 83 maar geen "P" nummer wel omschrijving die luit als volgt: Unit injector cilinder 1 signaal niet logisch. Dus ik dacht om zeker van te zijn dat het wel die verstuiver was deze omgeruild met cilinder 3. Na even door starten liep hij weer even een tijdje laten draaien, hij klonk goed dus maar weer een proefrit. Tot me grote verbazing gingen de lampjes weer aan en liep hij weer slecht. Weer aan de kast en nu zat de fout op cilinder 3. Voor de zekerheid de weerstanden gemeten deze waren alle vier het zelfde. Maar toch de verstuiver vervangen (wel is waar door middel van een ruilsysteem (wel bij de dealer) dus moet goed wezen zou je zeggen.)) Nadat de verstuiver was vervangen weer de hele cyclus afgelopen (tijd laten lopen, fout wissen, na controle enz.)

En toen begonnen we weer aan de proefrit je geloofd het niet, maar daar gingen we weer. Uitlezen......enzo. volgende fouten:
23 Verbrandingsprobleem cilinder 1 herkend.
120 Unit injector cilinder 4 signaal niet logisch.
83 Unit injector cilinder 1 signaal niet logsch.
Deze ook maar vervangen en de hele cyclus weer afgelopen.

Toen starte we de proefrit en tot onze verbazing begon hij weer. Weer naar binnen, Weer aan de kast en??? Cilinder 108 Unit injector cilinder 2 signaal niet logisch. Deze dan ook maar vervangen. Na een proefrit >10-15km bleef hij goed lopen vol vermogen!!! (wat hij altijd had als er GEEN lampjes gingen branden!!!).

Dan denk je dat de klus geklaard is en geen je de auto weer mee. En dan..... binnen een half uur staat hij weer binnen en?? Loopt slecht en er brande lampjes. Aan de kast en de volgende fouten gaf hij weer:
23 Verbrandingsprobleem cilinder 1 herkend.
83 Unit injector cilinder 1 signaal niet logisch.

Is dit nou VETTE pech of zie ik nou wat over het hoofd??? Hij heeft geen uitwendige lekkage en alles is volgens fabrieks specificaties gemonteerd en vast gezet! (Er is ook een compressie test uitgevoerd deze waren over alles cilinders gelijk) dit gedaan na alle reperaties)).

Heeft iemand misschien een oplossing? Of heeft er iemand nog tips...? Dan hoor ik het graag!!!


Bedankt voor het mee denken!!!



Met vriendelijke groet, Ap





Ps. hij gaat niet eerder weg voordat hij goed is!

appie-cars

Geplaatst door appie-cars (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Waar lees je mee uit? Want de combinatie nummer + tekst is afwijkend van wat normaal is.

Kun je met EOBD/OBD2 uitlezen? Dan krijg je wel P-codes.

appie-cars (0), 13 jaar geleden

Wij lezen uit met een Bosch kts 550 (laptop). Maar ik krijg er geen "P" codes alleen die codes die ik er bij heb gezet, vind het zelf ook een beetje vreemd.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Kun je met EOBD/OBD2 uitlezen? Dan krijg je wel P-codes.

BarryR (0) PRO, 12 jaar geleden

Beste Ap,

Het is een tijdje geleden maar hebben jullie dit probleem nog opgelost?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.