Ik heb een zeer bijzonder probleem met mijn A3 1.9 TDI van 2004:
Bij vol gasgeven in de vijfde versnelling begint de koppeling even te slippen (toerental gaat heel even van b.v. 2000 naar 2250) en pakt na 2 seconden weer en slipt vervolgens niet meer.
De koppeling kan haast niet versleten zijn (km-stand 30.000), zeker omdat-ie uiteindelijk wél pakt. Ook na herhaald gasgeven pakt hij 9 van de 10 keren gewoon op.
Wat kan dit zijn??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi, niks zelf aan doen maak aanspraak op de garantie..!bij een dealer. dit betreft toch een nieuwe auto,
sucses,
paul,
als je zelf naar pon gaat wordt je linea recta weggestuurd,je kan erallen via een dealer komen.
20 jaar
Punt is dat hij al eens terug is geweest hiervoor. De dealer zegt dat de koppeling niet kapot is en dat ze 'em wat opgeschuurd hadden' Hierna ging het een tijdlang redelijk, en nu begint het weer.
Ik vraag me af of het niet olie kan zijn ofzo. Dat kan verklaren waarom hij tijdelijk slipt en daarna pakt (olie verbrandt door hitte van slippen).
Anyway, natuurlijk ga ik terug naar de dealer, maar ik heb bijzonder grote twijfels over de deskundigheid van deze dealer (wittebrug in Denhaag).
20 jaar
hoi, je mag ook naar een andere. gaan maar ze moeten het gewoon oplossen jij hoef niet aan tegeven wat het zou kunnen zijn jij verwacht alleen een zorgeloze auto meer toch niet.? blijven terug gaan auto achter laten. leen auto meenemen ( even een a8 ) en ze bellen maar als ie klaar is gewoon even het vuur iets hoger..!! doen even goed zeggen dat je er ziek van bent..! en dat het je laatse auto die je daar gekocht hebt. ( wakker schudden )
paul,
gewoon naar een andere dealer rijden daar heb je ook 2 jaar fabrieksgarantiegewoon zeggen dat hij slipt.
als wij een auto in garatie hebben en hij heeft een slippende koppeling dan zetten we er meestal een nieuw vliegwiel koppeling druklager toplager in. en als je de koppeling eruit hebt dan kun je hem even goed verv inplaats van schuren.
wat je ook kunt doen direkt naar pon...!!( dealer-inporteur, in leusden. zit je kort bij het vuur,
paul,
hoi, kees pon is niet alleen importeur pon is ook dealer ( verkoopt ook nieuwe en gebruikte auto's..!) kun je gewoon heen.
paul,
sorry,verkeerd begrepen!
20 jaar
geeft niks kees op deze site's kom je altijd weer wat nieuws tegen...,
gr,
paul,
Ik ben op zoek naar een antwoord op de technische kant van dit probleem. Waarom slipt een koppeling soms wel, en soms niet. Dat dit onder garantie verholpen kan worden is evident, maar ik vraag mij af WAT het probleem veroorzaakt.
Bij de garage krijg je vaak een jip-en-janneke verhaal, veelal verdraaid om geen 'onrust' te veroorzaken (ons automerk is zó goed, dit moet wel een heel uitzonderlijk probleem zijn geweest enz...)
Toch bedankt voor de reakties.
20 jaar
Ik denk toch een druppeltje olie vanuit de krukaskeerring.
het kan zijn dat het aan de drukgroep ligt. kijk het is een krachtige motor en die kracht moet via die platen naar de bak worden gebracht. als de druk groepdan ook maar een beetje minder is dan slipt hij als je in hoge versn. met lage toeren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar