Audi 80 1991: Start warm niet meer

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2300

Hallo, Heb al langere tijd start problemen met mijn audi 80 2.3 cabrio. Het volgende is er aan de hand als ik de auto met koude motor start, start die meteen zet ik hem na een paar minuten uit krijg ik hem nooit meer gestart als ik de 2 polige stekker van de tempratuursensor eraf haal start die meteen. Vonk is altijd aanwezig ook al start de auto niet, het is een brandstof probleem staat druk om die k jetronic maar op een of andere manier komt er geen druk op de injectoren, Auto heb ik al bij 4 autobedrijven uit laten lezen met verschillende diagnose apparatuur maar foutcodes blijven op 0 staan. Lijkt of de auto bij de tweede keer starten geen signaal krijgt ergens. Wie kan mij hier mee verder helpen? Groeten David

David86

Geplaatst door David86 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kaleido 1 (1590) PRO, 3 jaar geleden

Hij start dus wel , maar slaat niet aan?
Je haalt de stekker van de sensor los en hij slaat wel aan ?
Sensor is al vervangen ?

David86 (0), 3 jaar geleden

Motor gaat rond maar slaat niet aan. Heb de sensor al vervangen voor een nieuwe maar geen resultaat als ik de stekker eraf haal dan start die gelijk maar die heeft met die koudstart injector te maken.

Punt (35) PRO, 3 jaar geleden

Tijdens de eerste keer starten is er een extra inspuiting van elektrisch werkend ventiel . Dit werkt maar kort en vaak maar eenmalig . Het is allemaal oude techniek en na al die jaren is vaak de pompdruk ook niet meer wat het moet zijn . Druk moet boven de 7 bar. zijn, gemeten op de leiding vanaf de pomp . dus niet de werkdruk meten die zo rond de 3 bar.is.
Die extra inspuiter luistert dus ook naar de temperatuur vandaar die gelukte 2e startpoging met die sensor los genomen !
Er staat genoeg met voorbeelden en afbeeldingen op het net . Zorg in ieder geval voor een goede afstelling bij warme motor . Kijk ook hoe de afstelling reageert bij los nemen van de lambdasonde , het CO gehalte mag dan iets op lopen naar zo'n 2 %. Afstellen/corrigeren gaat met een inbus 3 naast de "spinnenkop ,deze is afgedicht met een geel plastiek dopje. Eventueel stellen moet met zeer kleine stapjes en zonder op het sleuteltje te leunen !!! Verder mag de windvaan de rand van de kelk niet raken !!!
Succes. We horen vast wel meer.

David86 (0), 3 jaar geleden

Afstellen is al meerdere keren gedaan of je de motor nu rijker of armer afstelt heeft niks met het startprobleem te maken. Co is ook prima, lambdasonde zou ik nog kunnen meten, maar denk niet dat ik het probleem daar moet zoeken. Kan gewoon rijden zonder problemen maar ik moet de auto onderweg niet uitzetten of ik moet eerst de motor af laten koelen voordat ik verder kan. Denk zelf aan een contact wat warm verbroken wordt en daarom een signaal mis met warm starten.

Punt (35) PRO, 3 jaar geleden

Vandaar dat ik ook meerdere mogelijkheden heb aan geven . Bekijk de schema's en meet waar het fout gaat.
Een dingetje ben ik nog vergeten te melden . De massa van de brandstofpomp zit vaak bij een van de achterlichten , deze zit vaak niet vast genoeg. . Maak deze op het plaatwerk vast met een gekartelde ring .
De pomp gebruikt zo'n 4 amp. ! Als dat oogje warm is zegt dat genoeg.

David86 (0), 3 jaar geleden

Brandstofpomp hoor je altijd draaien ook al start de auto niet, dat is niet het probleem.. Verdenk zelf de brandstof drukregelaar die op de inspuitunit vast geschroefd zit, heb de spanning gemeten op de stekker daarvan.komt maar 3,3 volt op lijkt me weinig.Wie weet wat daar de spanning van moet zijn?

Punt (35) PRO, 3 jaar geleden

Misschien kan GMTO in Langedijk je helpen met de bijzonderheden van dit systeem . Het is voor mij ook 30 jaar geleden. John Philips heeft het bedrijf van Ruud Metzelaar over genomen.
Als je je oor bij die spinnenkop houd hoor je een zoemtoon . Ik meen te weten dat dit komt door de blokpuls van 12 volt . Je moet er dus een scoop op aansluiten om de variatie te zien . Je meet dus korte pulsjes van 12 volt maar je meet het resultaat 3volt. Het cursusboek heb ik niet meer.
Succes.

David86 (0), 3 jaar geleden

Probleem heb ik inmiddels op kunnen lossen, heb diverse bedrijven benaderd en het probleem voorgelegd, maar weinig wisten er echt iets van. Totdat ik via een kennis in contact kwam met een Duitser die kende het probleem gelijk, wist mij gelijk te vertellen dat ik niet de enige met dat probleem. Oplossing die we gedaan hebben is de draad van de sensor te onderbreken met een relais zodra je start dat de sensor onderbroken wordt. Tot vandaag de dag werkt het perfect.

kaleido 1 (1590) PRO, 3 jaar geleden

Welke sensor?

David86 (0), 3 jaar geleden

De sensor met de 2 polige stekker boven in het koelwaterhuisje.

kaleido 1 (1590) PRO, 3 jaar geleden

Dat scheelt voor iemand anders en ons natuurlijk ook veel gezoek , bedankt voor de info.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.