Bij deze A4 duurt het erg lang voordat de motor aanslaat (tot wel 10 sec). Daarna loopt ie goed. Ook op LPG. Wat is er al gedaan:
- distr.riem + spanrol + spandemper vervangen
- multiriem vervangen
- brandstoffilter vervangen
- brandstofsysteem doorgemeten/brandstofdruk gemeten (binnen fabriekswaarden)
- computer uitgelezen (geen foutmeldingen)
- cilinderkop gereviseerd + gasgeschikt gemaakt, klepzetels vervangen.
- injectoren + commonrail gereinigd + getest (binnen fabriekswaarden)
Uit een compressietest bleek dat het erg lang duurde voordat de druk optimaal was. Een keer werd in cilinder 3 geen compressie gemeten. Daarom cil. kop gereviseerd, vermoeden dat kleppen te diep lagen (klepzetels vernieuwd).
Met reinigingsvloeistof in de brandstoftank werden problemen aanzienlijk minder, maar bij volgende tank kwamen ze weer terug.
Wie heeft er raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een beetje simpel gedacht hor, maar wat geeft de computer voor motortemperatuur aan als de motor koud is (via de diagnose stekker uiteraard) geeft ie dan ook een relefante waarde aan in vergeleiking met de buitentemperatuur? Anders temp sensor eens vervangen. Zit tussen de kop en het schutbord, totaal ontoegankelijk in 'n een of ander plastic watermondje. Stekker is 4 polig, er zijn twee sensoren in een behuizing geperst, een voor de motorcomputer en een voor de meter op het dashboard.
Nog iets wat ik ook al heb gezien: kunstofmondje van de carterontluchting, onder de inlaatbochten tegen het onderblok aan gebroken, ter plaatse waar hij over gaat in de rubberslang die naar het gasklephuis loopt. Trekt heel veel valse lucht en kan ook dit probleem geven.
Verder is het een G3 gasinstallatie mag ik aannemen, die start op benzine, dus in de LPG installatie hoef je het niet te zoeken.
Succes
Haar bedankt! We gaan er naar kijken...
Ik heb zelf een soortgelijk probleem, maar wat je zou kunnen proberen is de auto een stuk op benzine te laten rijden. Dan de motor uitzetten en b.v. de volgende dag weer te starten op benzine. Doet het probleem zich dan nog voor?
Zo ja, probeer voorgande oplossingen, zo nee, je moet ermee leren leven omdat de computer zichzelf aanleerd op lpg te rijden. Als je dan de rit daarna weer op benzine wil starten (met de gas instellingen nog in het geheugen) het langer duurt aan te slaan.
Wat ook nog het geval kan zijn is dat de gas klep meter geen goed signaal geeft aan de lpg computer.
Laat even weten wat je er van vindt.
20 jaar
gassysteem is volledig nagekeken en schoongemaakt. Mij is verzekerd (door meerdere bedrijven) dat het em niet in het gassysteem zit, ook niet in computer. Zie ook mijn reactie op jouw bericht. Bedankt voor je reactie!
Roel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar