goeiedag !
ik heb een bekend probleem met de audi;
Na distributie vervangen is starten een probleem geworden (meteen of wat later ontstaan onduidelijk).
Koude start 's morgens gaat redelijk , even doorstarten en lopen.
Als ik hem warm wegzet en daarna binnen uur of 1 a 2 weer starten gaat ook redelijk maar na een dag op het werk te hebben gestaan wordt het een groot probleem;
Flink doorstarten totdat zelfs oliesignaal klinkt en lampje brand om dan uiteindelijk toch gaan lopen. Dan loopt hij verder prima , op alle zes poten.
hij staat op tijd , men heeft verschillende standen geprobeerd , beide temperatuur sensors zijn vervangen, gloeispiralen zijn bekeken en goed bevonden evenals de verstuivers .
Voldoende accuspanning .
probleem is dat bij uitlezen niks te voorschijn komt .
Nu het buiten warmer wordt start hij na het werk moeilijker dan als het buiten wat koeler is
Nokkenas is geen probleem, want had hij voor de vervanging ook slecht moeten starten ....
wie o wie ?
Geplaatst door bobross1362 (0) , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden
Jans
Je geeft aan : Er zijn verschillende standen geprobeerd ?
Indien tijdens de riemwissel het juiste gereedschap is gebruikt kan er geen sprake zijn van : men heeft verschillende standen kunnen proberen.
Er is immers maar 1 juiste timing van zowel de distributie alsmede de brandstofpomp.
Gr. paul
bobross1362 (0), 8 jaar geleden
ik ga er vanuit dat dat goed gebeurd is.
Maar omdat de computer niks aangeeft bij uitlezen ga je daar beginnen waar het probleem meest aannemelijk is
ricky (0) PRO, 8 jaar geleden
Is er ook een brandstoffilter vervangen, of iets anders aan gedaan waarbij het brandstof circuit is los geweest?
Inderdaad de timing van beide riemen nog eens goed laten controleren maar heb vaker gezien dat de hogedrukpomp het heeft begeven door het lange doorstarten (niet juiste manier ontluchten) na bv brandstoffilter vervanging. (pomp was toen dus al slecht hoor maar dat was de druppel).
bobross1362 (0), 8 jaar geleden
er word even niks aan gedaan ivm de vakantie van de monteur.
Wat wel apart is, is dat hij 's morgens na een paar keer rondslaan van de startmotor hij wel aanslaat en als hij na het werk (uurtje of 8) er meer moeite mee heeft en nu de buitentemperatuur stijgt hij er ook meer moeite mee heeft .
Dus probleem verergert bij oplopende buitentemperatuur .
Zelf ga ik dan denken aan lucht in de leiding dat uitzet door hogere temepratuur, of een contact ergens die door rek of krimp slechter wordt ...
blijft een vreemd iets