Audi A4: Startprobleem met koude motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5TDI

Sinds kort heb ik van het ene op het andere moment een start probleem bij koude motor. Auto is uitgelezen, en het enige wat naar voren kwam was dat er 3 gloeibougies niet functioneerden. Deze zijn vervangen, echter het probleem is niet opgelost.

Slecht starten betekent in dit geval dat ik 4 tot 8 maal een seconde of 10 achter elkaar door moet starten. Mocht hij aanslaan, dan loopt die ook direct mooi en gelijkmatig, maar komt er ook erg veel grijs/zwarte rook uit de uitlaat. Vervolgens heb ik dan de hele dag geen enkel probleem meer met het starten, maar de volgende ochtend begint alles weer van voor af aan.

Wie herkent dit probleem!!!

Alvast bedankt voor de reacties.

Gerard

G.J. de Vries

Geplaatst door G.J. de Vries (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

ik ben bang dat je brandstofpomp bezig is te overlijden. gr john

G.J. de Vries (0), 14 jaar geleden

Dag John,

De pomp is 4 jaar geleden geheel gereviseerd. Onder het rijden viel hij ineens stil. Zou het dan werderom aan de electronica van de pomp liggen?

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

ik denk dat mechanische slijtage nu de oorzaak is. gr john

G.J. de Vries (0), 14 jaar geleden

En hier kom ik dus alleen achter door wederom naar het betreffende bedrijf te gaan, om vervolgens tegen een geweldig uurloon de pomp te laten testen. Ik houd jullie verder op de hoogte, en tips blijven ondertussen uiteraard welkom.

Santa (0), 14 jaar geleden

Paul.....???

Santa (0), 14 jaar geleden

[quote=G.J. de Vries]Dag John,

De pomp is 4 jaar geleden geheel gereviseerd. Onder het rijden viel hij ineens stil. Zou het dan werderom aan de electronica van de pomp liggen?[/quote]
Da's dan wel errug snel wanneer het mechanisch is..........

G.J. de Vries (0), 14 jaar geleden

Tja, lijkt mij ook. Ik heb er in die 4 jaar weer 130.000 km mee gereden, en ach, waarschijnlijk moet ik dan bij dit type pomp maar rekening houden met een wat hogere kilometerprijs. Als je namelijk een pomprevisie deelt door de kilometers, dan kan je jezelf aardig wijsmaken dat het nog wel te doen is.

Santa (0), 14 jaar geleden

Die van mij draait al meer dan 300.000 km probleemloos...........
Mechanisch moet het dus zeker wel kunnen.
Maar da's GEEN 2.5 TDI.

Ik denk dat Paul zo wel ff terugkomt. Die "weet" nog wel eens "wat"......
Laat het wel aan hem over om daar iets over te vertellen.

Is de pomp toen ook mechanisch gereviseerd...???

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=Santa]Paul.....???[/quote]
Slaapt of gaat uit z'n dak met een pilsje erbij ?

G.J. de Vries (0), 14 jaar geleden

Paul weet er inmiddels van, en hij heeft de stille hoop dat de terugslag klep op het brandstoffilter de boosdoener is, maar sluit de pomp ook niet uit. Morgen ga ik de bewuste klep maar eens vervangen!!

Santa, op de bon staat pomprevisie, en ik als leek versta daar dan onder dat hij in zijn geheel nagekeken is, en dat alles waar men aan getwijfeld heeft is vervangen??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.