close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: Verkeerde naaldwaarde dashboard(UK-NSI) - Audi A4 B5 1997

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hoi mensen,

Ik heb een Audi A4 B5 1.6 Benzine '97 die al een tijdje heeft stil gestaan en ik heb nu problemen met mijn dashboard.

Het probleem is al volgt:

Als ik de auto start geeft het dashboard (UK-NSI) geeft de verkeerde waardes aan van de toerenteller, benzinemeter, temperatuurmeter en KM teller aan. De motor blijft gewoon netjes draaien en ik kan met de auto gewoon rijden en alle tellers werken wel. Maar direct gaat mijn benzinelampje en temperatuurlampje branden. En als mijn gas intrap komt de naald niet hoger dan 3000 rpm, dit is ook met de Kilometer naald. Ook staat er bij de KM stand "MILES" i.p.v. KM... Ik ben ook bij de Audi Dealer geweest, maar die zij dat er een nieuwe dashboard klok inmoest, alleen ik heb daar sterk mijn twijfels over.

Kortom alles naalden werken wel maar geven een verkeerde waarde. Is er een mogelijkheid in VAG-COM om de naalden te calibreren? (Ik heb de zoekfunctie van het forum al geprobeerd, maar helaas niet kunnen vinden )


Alvast bedankt voor je hulp

Geplaatst door

gizmointheair (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

niemand??

gizmointheair 0

15 jaar

Waarom trek je de conclusie van de dealer in twijfel ??

Een nieuwe is misschien overbodig, een gebruikt exemplaar kan natuurlijk ook.
Zorg wel dat het nummer op de klok overeenkomt met de oude.

Suc6

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

[quote=paulkelder]Waarom trek je de conclusie van de dealer in twijfel ??

Een nieuwe is misschien overbodig, een gebruikt exemplaar kan natuurlijk ook.
Zorg wel dat het nummer op de klok overeenkomt met de oude.

Suc6

Gr. paul[/quote]
Na het de testen met VAGCOM (Output test) werkte alle naalden goed. Alleen wordt de waarde niet weer gegeven. Ik heb met VAG-COM ff de waarde nogmaals er goed in gezet 00142. Deze waarde stond al goed toen ik de auto uitlas.

- Alle naalden werken met de test correct (ze allemaal van begin tot max waarden)

gizmointheair 0

15 jaar

[quote=gizmointheair]Na het de testen met VAGCOM (Output test) werkte alle naalden goed. Alleen wordt de waarde niet weer gegeven. Ik heb met VAG-COM ff de waarde nogmaals er goed in gezet 00142. Deze waarde stond al goed toen ik de auto uitlas.

- Alle naalden werken met de test correct (ze allemaal van begin tot max waarden)[/quote]
Naar jou zeggen en meetwerk zou de instrumentenpaneel goed moeten zijn ? toch werkt het instrumentenpaneel niet...., althans hij doet niet wat ie moet doen.
Oorzaak : instrumentenpaneel is WEL defect.

Zet er een andere in dan werkt alles weer......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

[quote=paulkelder][quote=gizmointheair]Na het de testen met VAGCOM (Output test) werkte alle naalden goed. Alleen wordt de waarde niet weer gegeven. Ik heb met VAG-COM ff de waarde nogmaals er goed in gezet 00142. Deze waarde stond al goed toen ik de auto uitlas.

- Alle naalden werken met de test correct (ze allemaal van begin tot max waarden)[/quote]
Naar jou zeggen en meetwerk zou de instrumentenpaneel goed moeten zijn ? toch werkt het instrumentenpaneel niet...., althans hij doet niet wat ie moet doen.
Oorzaak : instrumentenpaneel is WEL defect.

Zet er een andere in dan werkt alles weer......

Gr. paul[/quote]
Bedankt Paul voor je advies. Ik ga toch nog ff morgen wat dingetjes uitproberen. Mocht dat niet lukken dan wordt het toch een nieuwe / gebruikte. Ik laat morgen mijn uitkomsten weten op het forum.

gizmointheair 0

15 jaar

Het probleem is opgelost doormiddel van de EEPROM opnieuw te programmeren. Wat ik overigens niet zelf kon doen omdat ik niet de kennis en hulpmiddelen had. Zie bijlage hoe het apparaatje eruit ziet. De audi dealer had toch niet gelijk :-)

Iedereen nogmaals bedankt voor al jullie hulp dit topic kan op slot

gizmointheair 0

15 jaar

[quote=gizmointheair]De audi dealer had toch niet gelijk :-)[/quote]
Indien het probleem (nu gezien) bekent is is de oplossing nooit moeilijk;
Dealer had dus toch gelijk gezien het probleem zich toch in het instrumentenpaneel bevond.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

De dealer wist alleen een oplossing, teller vervangen. Wat is belangrijker vindt is WAAR het probleem vandaan komt, dat is een veel komende fout die ook in het ziekenhuis gemaakt wordt. Alleen oplossing gericht denken en niet kijken waar het probleem vandaan komt. :-) Maargoed probleem is opgelost, topic mag op slot

gizmointheair 0

15 jaar

[quote=gizmointheair]De dealer wist alleen een oplossing, teller vervangen. Wat is belangrijker vindt is WAAR het probleem vandaan komt[/quote]
Allemaal mooi om te horen maar!

Waarom moest de E-prom opnieuw geprogrammeerd worden, normaal gesproken gebeurt daar niets mee.
Het je het euvel ook kunnen achterhalen ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

[quote=paulkelder]Het je het euvel ook kunnen achterhalen ?

Gr. paul[/quote]
Waarschijnlijk niet ...

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84][quote=paulkelder]Het je het euvel ook kunnen achterhalen ?

Gr. paul[/quote]
Waarschijnlijk niet ...[/quote]
Eigenlijk wel jammer...... want het euvel kunnen achterhalen is feitelijk de oplossing.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.