Ik heb een A6 avant 2.5 tdi 140pk van '97. Wanneer ik 's morgens wil vetrekken (vanuit mijn garage of buiten) en ik wil starten dan duurt het een eeuwigheid vooraleer hij aanslaat (kan soms 15sec. duren) en een rookwolk volgt. Eenmaal hij draait en ik terug zou starten is er geen probleem meer. Wanneer hij warm is heb ik geen start problemen. Hij is net op groot onderhoud geweest.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat voor onderhoudsbeurt heeft ie gehad en is het daarna gekomen?(distributieriem vervangen)
Kijk eerst eens naar de zekering van je gloei installatie,om de een of andere reden gaan die bij bosjes kapot bij dit weer.
Jos.
21 jaar
de tdi's van het vag-concern moeten zonder gloeien ook aanpakken. het zijn per slot van rekening direct-ingespoten 'lkw-diesels' zoals de duitsers zeggen. wees er zeker van dat er geen valse lucht aangezogen wordt in de brandstof (als het brandstoffilter is vervangen). wat nog veel belangerijker is; het inspuitmoment. na bijvoorbeeld de beide tandriemen vervangen te hebben moet het inspuitmoment afgesteld worden. AAT/AEL motoren staan er bekend om dat het inspuitmoment nauwkeurig afgesteld moet worden. het afstellen gebeurd met draaiende motor met een testkast met software voor vag-auto's. de gloeizekeringen liggen trouwens onder de vloermat voor de bijrijdersstoel onder een zwarte afdekplaat naast het motorregelapparaat.
Helaas geen antwoord op de vraag .
Maar ik kamp met exact hetzelfde probleem met exact dezelfde auto.
Alle gloeibougies zijn vervangen(4 waren er kapot)+ een sensor.
Maar het starten met een koude motor blijft een probleem want hij slaat dan pas na een seconde of8 aan,en anders gewoon gelijk!
21 jaar
Is er bij de auto al eens compressie gemeten? Als de compressie te laag is dan haalt de motor zijn zelfontbrandingstemperatuur niet snel genoeg en ontstaan dit soort problemen.
21 jaar
compressiedruk gewoon goed,motor verder ook prima in orde(weinig km etc).
Ben dus nog steeds op zoek naar een antwoord,als iemand iets meer weet,.mailen of reageren aub..
21 jaar
Deze motoren gloeien pas voor bij een temp onder de 5 graden celsius en gaat al gloeien wanneer men het linker portier opend. Dus men weet gelijk als het warmer is dan 5 graden en de motor slaat slecht aan, dat het probleem niet in het voorgloeisysteem zit.
Ik denk dat het niet aan mn gloeisysteem ligt,want vanmiddag was het 15 graden buiten en starte hij zeer slecht,pas na een seconde of 8 rommelen sloeg de motor aan.
Het lijkt wel of dat hoe langer de auto stilstaat hoe slechter hij start,kan dit??
21 jaar
Zo te zien lijkt erop dat er lucht in je branstofsysteem komt te zitten.controleer de aansluitingen bij het brandstoffilter.Hij heeft een grote beurt gehad volgens u. Deze kunnen ze dus ook vervangen hebben.
Ik heb het zelfde probleem. Eerst hebben ze de gloeistiften vervangen maar dat hielp niet echt veel. Hopelijk gaat het deze keer beter bij de garage en als het helpt komt de oplossing.
21 jaar
inspuitmoment opnieuw ingesteld
pompriem bijgesteld
nieuw brandstoffilter
en hij start weer als vanouds
21 jaar
Ik heb het zelfde probleem met mijn Caddy uit 2002 (197000km)
Als de auto een nacht buiten heeft gestaan bij koudweer start hij moeilijk, dat wil zeggen de startmotor begint heel enthousiast aan het karwei maar na 1 a 2 seconden zakt het startproces behoorlijk in om vervolgens na enkele seconden moeizaam aan te slaan. Dit gepaard gaande met enorme rookwolken.
De dealer heeft de accu en gloeibougies doorgemeten en het advies gegeven om gezien de staat van de accu deze te vervangen. Maar het euvel is niet verholpen.
De gloeibougies waren nog ok
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar