Dit probleem heeft al veel tijd gekost.
Alles afgesteld en gereinigd en al het voor de hand liggende gecontroleerd.
Foutcode op nullastschakelaar maar signaal klopt tot aan ECU.
Denk nu aan defekte ECU.
Iemand nog een ander idee?
B.V.D.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik durf niet zeker te zeggen maar dit probleem heb ik wel een keer gehad bij een seat cordoba (ik hoop dat deze types hetzelfde lijken)
dit was niet een defecte ecu maar niet iets minder erg
de storing ging toen als volgt
bij een koude motor begon hij stationair te zagen
en bij een warme motor bij 2000 toeren (langzaam laten op lopen en dan begint hij te zagen)
wat wij toen hebben gemeten was allemaal goed
het was toen een spiraal bij de gasklep
er zit hier dan net een dooie punt (wat je ook soms bij een L-klep tegen kan komen) hij staat op dat punt maar meet niks dus schiet hij terug maar dan meet hij weer iets en schiet weer terug naar zijn positie (dan heb je dus de zaag effect
het oplossen was volgens mij toen een nieuwe carburateur omdat deze deel niet los wordt geleverd als ik het goed zeg
denk dat je meer in deze geest moet zoeken
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A100/19... (lucht inlaat
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A100/19... (carburateur) (hier zul je 12 nodig hebben)
de carburateur kost 500 euro (ex btw) voor airco volgens die site dus sorry
is het zonder airco dan is een mooiere bedrag van 280 euro
onderdeel 12 kost 62 euro ex btw
ps durf niet te zeggen dat het onderdeel 12 is maar zoals gezegd dat het zo'n plek is op een weerstand waar de computer de weerstand van meet (grote potmeter is het)
en hiernaast zullen de prijzen niet helemaal correct zijn en onderdeel 12 zal niet makkelijk te vinden zijn, je moet wel natuurlijk kijken als dit echt kapot is
Ecu's gaan zelden kapot maar ze worden wel vaak voor niks vervangen. Zagen en te hoog stationair is een noodloop programma dus zit er een harde storing erin.Dit betekent niet met foutcode's maar je kan het beste met een uitleesapparaat naar de signalen kijken wat er gebeurd. Bij het gas pedaal kun je namelijk de voltage en percentage van het gaspedaal aflezen. Die moet dus op 0 procent staan en dan moet de nullast schakelaar in zijn.
Succes maar met de juiste apparatuur kom je eruit
[quote=martlinninatimsven]Ecu's gaan zelden kapot maar ze worden wel vaak voor niks vervangen. Zagen en te hoog stationair is een noodloop programma dus zit er een harde storing erin.Dit betekent niet met foutcode's maar je kan het beste met een uitleesapparaat naar de signalen kijken wat er gebeurd. Bij het gas pedaal kun je namelijk de voltage en percentage van het gaspedaal aflezen. Die moet dus op 0 procent staan en dan moet de nullast schakelaar in zijn[/quote]
Zagen / te hoog stationair heeft niets met noodloop uit te staan. Wordt veelal veroorzaakt door lekkage 1) Spruitstuk 2) vacuum (slang) lekkage.
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar