Hallo, Storingscode P1136 de LMM is vervangen. Slang van secundaire luchtpomp naar EGR klep vervangen[zat een gaatje in]. Storingscode komt er pas na een tijdje in. Tijdens proefrit is alles oké. Geeft geen te verwachte codes. Code slaat op Brandstof of regeling op lange termijn stationair draaien cilinderrij 1 mengsel te arm. Lambda op de co kast in oké, maar lambda sonde zie je niet echt regelen, blijft op 1,5V staan??? Uitlaat is niet lek. Opmerking: als ik hem met de apk test kast uitlees staat er code P0171, die ook op arm mengsel uitkomt. Gasklep schoon gemaakt. Lucht temp zender gecontroleerd. Bij flinks gas geven zie de luchtinlaatbuis rechts achter op het blok wel iets wijken. dus het ijzeren gedeelte wat in de metalen buis zit. Wie weet wat er nog vaker aan deze auto's kapot gaat??
Thx,
Met vriendelijke groet,
Tjebbe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou heel goed kijken naar een lekke vacuumslang ergens (misschien hoor je hem wel niet sissen). Ook die naar regelklep gaan onder inlaatspruitstuk wil nog wel eens scheuren.
Carterventilatieslangen gaan ook nog wel eens lek.
Of Je hebt een lek ergens in je laaddruk buizen/slangen (hoor of je hem hoort blazen met (rijdend) gasgeven of een natte plek ziet waar hij lekt.
Of de lambdasonde zelf is idd stuk.
Als je een imitatie lmm hebt gemonteerd kan deze ook problemen geven.
Egr zit er dacht ik wel op maar zo ja dan deze controleren en de regeling hiervan.
Auto staat bij de dealer. Lambdasonde in vervangen. Met de auto gereden koud/warm 1 uur stationair laten draaien. Mensen nemen hem mee en wat denk je Lampje motormanagement springt weer aan.
Was een klein slangetje die lek was, auto is sindsdien niet meer afgeslagen.
Oke mooi!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar