Heren,
Er staan al een boel topics over stotterende auto maar deze was ik nog niet tegengekomen.
Mijn auto stotterd en houd in naar mijn gevoel! En na het Chippen is het erger geworden.
Je merkt het in mindere mate bij vol gas geven. bij rustig rijden merk je het vooral. bij de 2500 tot 3000 toeren voel je eigenlijk heel weinig kracht.. totdat je het gaspedaal iets dieper intrapt.
dus als je je gaspedaal in stappen indeeld van 1 tot 5 waarbij 5 plankgas is, en 0 stationair.
Als je rustig oprijd met stand 2 en je komt bij 2400 toeren moet je tot stand 3/4 intrappen om hem vloeiend door te laten lopen en bij 3200 toeren weer terug te gaan naar stand 2.
Als je dit niet doet begint hij met stotteren.
Ook raar is dat als je vol gas geeft en bij de 4000 overschakeld (en dus je koppeling intrapt) je tijdens het intrappen nog even een kleine push in de rug krijgt. Lijkt me ook niet normaal toch?
Ik heb de LMM al eraf gegooit maar dat lijkt helemaal niets uit te maken!
Ook heb ik de gasklep schoongemaakt, die was nogal smerig.. ook geen resultaat (vraagje tussendoor: moet hij opnieuw ingeregeld worden?)
Ik verdenk de N75 klep maar als ik topics lees over N75 dan kom ik op hele andere storingen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt alsof het mengsel niet goed is. Kan komen door calse lucht in inlaat of uitlaat.
Pas op met dat stotteren, bij een turbo kan een arm mengsel voor grote schades zorgen, zoals gesmolten zuigers.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Kan die gelijk de gasklep weer opnieuw inleren.
Ik begrijp er werkelijkwaar helemaal niets meer van! :lol:
en toch ben ik blij..
Onderweg van werk naar huis stotteren en inhouden..
Toch even langs de Seat dealer gegaan (monteur die zelf een Cupra rijd 1.8t)
Deze heeft het kleine diagnose apparaat erbij gepakt om eens even uit te lezen..
Alleen de LMM storingslog maar dat was logisch omdat ik de stekker er van de week heb afgehaald.
Meer storingen zaten er niet in.. Ook had ik aangegeven wat ik mis was en toen heeft hij de magneetvalve's gecontroleerd, volgens mij de N75 en de N112 (die linksvoor naast de pijlstok zit. Die tikten heel mooi. daarna nog het systeem nagelopen (met oog en oor) of er lekken in het systeem zitten.
Niets niets.. storing llm gereset
daarna vroeg ik hem of hij eens wilde gaan testen. na 15 minuten proefrijden kwam hij terug met als antwoord : ik merk helemaal niets.
Hij is een beetje nerveus bij gas los maar dat is normaal.
Toen samen gaan rijden en sja ik merkte ook helemaal niets. geen inhouden of stotteren :?
En nadat i knaar huis reed.. helemaal goed.. lekker doorlopen geen gestotter meer en mijn afblaas geluid was meer hoorbaar.
Wat kan dit nou zijn geweest? de LMM storing in het systeem dat gewist is?
Dit is vooral naboven gekomen nadat de chiptuning heeft plaatsgevonden
Hopen dat het goed blijft..
iemand nog een idee wat de oorzaak was?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar