Audi Cabriolet: stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 TFSI multitronic

U bent de 100.000ste bezoeker! - DIT IS GEEN GRAPJE!

U bent nu online!
Daarom heeft zojuist onze toevalsgenerator u geselecteerd als mogelijke WINNAAR van een Apple iPHONE 3GS.

>> Hier klikken << Beste Allen,

Ik heb een Audi A4 Cabrio uit 2008, 2.0 TFSI, multitronic (circa 36000 km gereden). Bij een stilstaande auto, met ingedrukte rem, werkt de stuurbekrachtiging niet goed. Vanuit de middenstand moet ik eerst veel kracht zetten om hem over een bepaald punt heen te krijgen. Vervolgens vlak voor de maximale stuuruitslag (zowel links als rechts) stopt de stuurbekrachtiging ermee en moet nog veel meer kracht worden gezet om de maximale stuuruitslag te bereiken.

Daarnaast: bij een scherpe bocht met maximale stuuruitslag verspringt het buitenste wiel.

De auto is al opnieuw uitgelijnd, heeft nieuwe voorbanden gekregen. De dealer heeft inmiddels ook een compleet nieuwe stuurinrichting ingebouwd en het probleem blijft bestaan. Reactie van de dealer: Dit hoort er gewoon bij. We hebben het bij een andere A4 Cabrio getest en die heeft het ook! Nu is er nog een probleem bij gekomen. Bij heen en weer bewegen van het stuur is een bonkend geluid te horen en de "bonk" ook te voelen in het stuur.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat het niet in de stuurinrichting zit maar ergens in de ophanging. Pon kent het probleem ook niet. Iemand met een oplossing of dezelfde ervaring!

gr.

Wim

wim131

Geplaatst door wim131 , lid sinds 13 jaar geleden

4 Reacties

Mausx, 13 jaar geleden

Eerst even, geen idee wat het probleem kan zijn.

Maar hoe kom je erbij om met ingetrapte rem het stuur helemaal te willen draaien? enig idee hoeveel kracht de stuurinrichting hiervoor moet leveren?
als je dat regelmatig doet dan gaat er zeker iets stuk, begint al bij de banden. die vreet je gewoon op. het zelfde idee als met gierende banden remmen.
en als je een keer per ongeluk te dicht bij een stoepje staat dan kan het inderdaad zijn dat er hier of daar een kogel extra spanning krijgt en daardoor ruim word.

Kan zomaar zijn dat het een beveiliging is van Audi om de stuurinrichting heel te houden.

In ieder geval veel succes ermee.

oldford PRO, 13 jaar geleden

2008 is gewoon garantie. Blijven aandringen op een oplossing. Anders bellen ze Duitsland maar.

wim131, 13 jaar geleden

Niet alleen met ingetrapte rem. Dit is zo ongeveer mijn 7de audi van A4 tot A8 en alles wat er tussen met en zonder dakl! Bij alle auto's die ik heb gereden kon ik het stuur zonder probleem stilstaand tot de maximale uitslag draaien met 1 handje op het stuur! Banden vreten of niet. Deze auto's hebben toch niet voor niets stuurbekrachtiging. Bij deze auto houdt de stuurbekrachtigin g er gewoon mee op een kwart voordat de maximale uitslag is bereikt. Als dit een beveiling is waarom zetten ze er dan uberhaupt stuurbekrachtiging op?

wim131, 13 jaar geleden

Mee eens oldford!. Ga nu eerst naar een andere dealer. Kijken wat ze daar zeggen!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi MG-F of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.