auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A6 1998: Trillen

Bouwjaar: 1998

Hallo Techneuten,

Ik zit met een probleem met een audi A6 2.5 TDI automaat bauwj 98 kmstand 180000.Het volgende is er aan de hand,Wanneer de auto in de 5 staat en ik tussen de 65 en 75 rij en trap het gaspendaal voor 25% in begint de auto te beven en schudden.Het volgende is al vervangen,disriem +rollen en spanner, riem gecontroleerd en afgesteld met vag-com,temperatuurzender,verstuivers,filter+olie van de automaat,brandstof en luchtfilter,aandrijf asssen gecontroleerd,motor en automaat bevatten geen storingen in het geheugen,volgens computer koppelomvormer oké.



Wie weet nog wat en kan me verder helpen.

Geplaatst door

Hans4045 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb het vermoeden dat je kat dicht zit.

jos_br.5982 0

21 jaar

Hoi, Je zegt dat de koppelomvormer goed is, is het zo dat het trillen begint op het moment dat de lock-up van de koppelomvormer in werking gaat of doet hij dit altijd ??

Een lock-up die er half in gaat (door b.v. lekkage) kan enorm trillen en beven.

IS het probleem ook in de 3e en 4e vernselling merkbaar bij een constant gaspedaal-stand

jos joersen 0
badge

21 jaar

Hallo,ja hij doet het ook in 3 en 4,maar eigelijk alleen als je iets gas erbij geeft.wat ik ook gemerkt heb is dat als je de handrem een tandje aantrekt het erger wordt.ben nog bij audi geweest en daar hebben we gereden met de computer er bij en volgens de monteur is de lock up oké.ben ook nog bij een automaten revisie bedrijf geweest en volgens hun is alles wat bak betreft oké.

Hans4045 0
badge

21 jaar

Doet hij het ook als je het gaspedaal half of zelf volledig intrapt, doet hij het dan ook erger.

Loopt de motor wel goed op 6 cil, of moet je het mischien in een aandrijfas zoeken (tripode-huis aan de bakzijde ??)

jos joersen 0
badge

21 jaar

heb ervaring met dit probleem. er ontstaat slijtage aan de nokkenassen vanaf +/- 150.000km.haal ter kontrole klepd.eraf en contr. nokkenassen ook slepers hebben dan veel slijtage. ga naar dealer voor verdere uitleg. (staat in database hst).

h.e. 0

21 jaar

Hallo,

inmiddels 4 nieuwe nokkenassen +sleppers +stoters+nieuwe riemen en rollen gemonteerd.Probleem is nog steeds aanwezig,ben inmiddels bij 2 dealers geweest en niemand kan me vertellen waar het precies inzit.ben ook al 2 keer bij een automaat revisie bedrijf geweest en die zeggen het is een motorish probleem.

Ik weet eigelijk niet meer wat ik moet doen,er is al veel geld uitgegeven om dit probleem op te lossen.er zit in middels ook nieuwe verstuivers,nieuwe filters,nieuwe luchtmeter,nieuwe temp zender.

Dus als je nog ideen hebt hoor ik het graag.



Hans4045 0
badge

21 jaar



Ik wil niet lullig doen, maar als ik het zo lees is er nog maar een ding wat je niet vervangen hebt en dat is de brandstofpomp, ook zo'n duur geintje.

jos_br.5982 0

21 jaar

indien de nokkenasoplossing werkelijk niet helpt,heb ik nog een hint bedenk ik mij,heb al eens een t4 met automaat onderhanden gehad die enorm schokte tydens het aangrijpen van de lock up in koppelomvormer bij licht accelereren. dit is toen opgelost door het regelapp. te flashen. Daardoor werd de aansturing van de lockup gewijzigd. Dit kon via zf. wellicht dat ik je daar nog mee kan helpen.

h.e. 0

21 jaar

Ik ben met elke informatie blij,dus graag.Heb ik vrijdag nog contact gehad met iemand uit zwolle en die had het ook al eens met een t4 gehad,die vertelde ook over het regelapparaat en over de lockup,hij had het erover dat de overbrugingsplaten van de lockup strakker gezet moesten worden,Hij wou voor mij nog navraag doen.Maar zoals gezegd,als we wat met het regelapparaat kunnen doen is dit mischien makkelijker.



Vriendelijke groeten,

Hans.

Hans4045 0
badge

21 jaar

hans ben je eral uit? hoe doe je nokkenas afstelling met afstel gereedschap?de gaspedaal sensor niet stuk?

janrietman 0
badge

20 jaar

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem met mijn audi 80 1.9TD (94). HEt stuur trilt niet, alleen de auto schudt heen en weer bij het optrekken in 3, 4 en 5. Hiervoor heb ik net de draagarmrubbers vervangen. Ik heb het idee dat het probleem bij de voorwielophanging zit.
Is er al iets bekend hoe dit verhaal is afgelopen, ik ben namelijk erg benieuwd.

groet,
Martin

Martin_R 0

19 jaar

Bovenstaand verhaal klinkt mij zeer bekend in de oren.
Helaas ben ik niet zo goed bekend met zf automaten, maar hetzelfde probleem heb ik met een allison automaat gehad.
Vanwege het kostenplaatje heb ik alleen de lock up uitgeschakeld. Het voertuig loopt nog steeds met dezelfde bak zonder te trillen of te schudden. Nu reeds sind 4,5 jaar bij een draaiuren van circa 160 uur per week. Normaal wordt gerekend 1 draaiuur = 60 km. Mag je bij interesse zelf uitrekenen hoeveel km die bak nu al gedraaid heeft.
Zoals ik al zei, ik ben niet zo bekend met zf, dus ik weet niet of ditzelfde uitschakelen van de lock up bij een zf-automaat mogelijk is. Indien het mogelijk is, weet je wel of hier de fout
zit.
Rein

Rein9365 0

19 jaar

pomp kan,de pomp is los uit te lezen op de auto via de ecu boven op de pomp,let wel alleen een erkende boschdienst kan dit en niet de dealer.
vaak bij deze km-standen zijn de verv.plunjers uit het huis versleten.
rookt de auto dan erg, en is het koud en warm (motor) hetzelfde.
heb al een keer gehad dat het in het motorregelapparaat misging.de snelheidssignalering ging daar de mist in.ingang oké en de uitgang niet naar de aut.bak regeltoestel.maar dit alleen in de opwarmfase van de motor tot ongeveer 70 graden.

stranger 0
badge

19 jaar

Ik antwoord hier misschien al veel te laat op, maar is er niet gewoon een motorsteun naar de kloten?????

Fredo 0

19 jaar

Hoi,
Ik heb een VW T4 2.5TDI automaat 2002 (180d km) met het zelfde probleem. Ook al ziet de computer geen probleem, het is zeker de automaat. Zou ook bij deze bus de lock-up kunnen worden uitgeschakeld?
JMJ

jeroenJMJ 0

18 jaar

Hallo,

ik heb een audi a4 uit 09-2002. Het is een 2.5 tdi 163 pk automaat (6 traps tiptronic). Deze info even voor de beeldvorming.
Wanneer ik rustig optrek, is er niets aan de hand, ook niet wanneer ik stevig het gas intrap. De auto schiet dan vooruit. Maar geef ik een beetje extra gas dan normaal, dan is het net alsof er een resonantie vanuit de moter optreedt. Een raar trillend geluid (je hoort het erg zachtjes als een gegrouw) wat ik ook kan voelen in het stuur. Weet iemand wat dit kan zijn? Mijn garage zegt dat er niets aan de hand is en de bak niet stuk is. Een deuk in de uitlaat bijvoorbeeld zou kunnen helpen (niet dat hij dat van plan is!) Ook kan het een motersteun zijn zegt hij. Wat zeggen jullie?

DJV

dirkjvisser 0

17 jaar

Beste heren ik heb ook het zelfde problemen met mijn A3 TDI .
wanneer als ik tijdens rijden met lage toeren meer gas geef begint de hele auto trillen tot hij op toeren is.
vanaf 2e versnelling is dit te merken tijdens rijden tot hij op toeren komt. auto is met 80.000 km nog vrij jong ?
en rare probleem.

sysman 0

17 jaar

Even een misschien overbodig adviesje. Het gaat hierbij om trilling. Pak een stethoscope en zoek naar de bron ervan. Daar zijn die dingen voor uitgevonden. Trillen onder bepaalde omstandigheden of snelheden etc. kan het gevolg zijn van slijtage. De oorzaak kan overal liggen. Met een stethoscope zoek je de oorzaak zonder enige moeite.

Succes

Mr.Volt 0
badge

17 jaar

Hoi, (trillen bij optrekken)
het probleem doet alleen onder het rijden en pas als ik meer gas geef. dus rijden in zijn 3 4 5 of 6 is op hoge toeren niks aan de hand, pas als ik op laag toeren rijdt en ineens gas gepaal diep intrapt begint de hele rammelend trillen paar seconde tot dat hij op toeren is dan is het weer weg. heeft iemand ervaring mee?

sysman 0

17 jaar

[quote=sysman]Hoi, (trillen bij optrekken)
het probleem doet alleen onder het rijden en pas als ik meer gas geef. dus rijden in zijn 3 4 5 of 6 is op hoge toeren niks aan de hand, pas als ik op laag toeren rijdt en ineens gas gepaal diep intrapt begint de hele rammelend trillen paar seconde tot dat hij op toeren is dan is het weer weg. heeft iemand ervaring mee?[/quote]
Een bekent probleem, een defect 2-massavliegwiel.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ik dacht aan die mogelijkheid Paul maar er zijn veel mogeljikheden vandaar mijn advies te localiseren.

Mr.Volt 0
badge

17 jaar

jongens ik heb het zelfde gehad met een audi a6 2003 automaat

2 massavliegwiel vervangen en klaar

kadir 0
badge

16 jaar

[quote=kadir]jongens ik heb het zelfde gehad met een audi a6 2003 automaat

2 massavliegwiel vervangen en klaar[/quote]
Je leest niet GOED, dit betreft een automaat..................,

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=kadir]jongens ik heb het zelfde gehad met een audi a6 2003 automaat

2 massavliegwiel vervangen en klaar[/quote]
Toch knap............... Een AUTOMAAT met een 2-massavliegwiel, is heel bijzonder...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Vorsprung durch Technik...?

Santa 0

16 jaar

De twee stabilisatoren onder zijn vaak de oorzaak heb namelijk zelf mee gemaakt de twee stabilisatoren vervangen en probleem was opgelost.Ze hebben een u vorm kosten +/- 35 euro p.s.
Succes.

nehro 0

16 jaar

[quote=nehro]De twee stabilisatoren onder zijn vaak de oorzaak heb namelijk zelf mee gemaakt de twee stabilisatoren vervangen en probleem was opgelost.Ze hebben een u vorm kosten +/- 35 euro p.s[/quote]
Vaak de oorzaak ?? weet wel dat ze vaak nutteloos worden vervangen, daarmee is het probleem nog steeds niet opgelost.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder][quote=kadir]jongens ik heb het zelfde gehad met een audi a6 2003 automaat

2 massavliegwiel vervangen en klaar[/quote]
Toch knap............... Een AUTOMAAT met een 2-massavliegwiel, is heel bijzonder...

Gr. paul[/quote]
zo'n koppelomvormer heeft ook aardig wat massa hoor paul.

Weten we nu eigenlijk al wat? Echt een vervelende storing.
Gekke tip, ga eens compressie meten? Verstuivers (laten) reinigen?
Het gekke is dat je er blijkbaar niet de vinger op het het echte probleem kan leggen blijkbaar, de motor of de aandrijving. Lastig.
Je zou haast een rollenbank proberen te bezoeken. Wie weet kun je daar wat wijzer van worden.
succes

marcel7031 0
badge

16 jaar

Zou je wellicht bij een specialist de brandstofpomp kunnen laten testen?
De vervroeging gaat blijkbaar (elektronisch) wél goed (VAG tester) maar of dit mechanisch ook goed gaat?
Laat je niet afleiden door allerlei andere problemen van de meedenkers. hou vol!
Weet je zeker dat de klant echt nooit benzine heeft getankt?
Laatst bleek bij mij bij een andere diesel auto dat er toch een minimale hoeveelheid benzine in de tank zat. Dit gaf hele rare storingen.
Ik heb toen domweg alles afgetapt en gevuld met schone diesel.

marcel7031 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.