close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A5 SPORTBACK: trilling

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine

Als ik accelereer tussen 2000 en 3000 toeren krijg ik een trilling in m'n Audi . Als ik 's middags (12.00) naar huis wil rijden zit er al meteen een ergere trilling in. Die verdwijnt na een paar 100 meter. De trilling tussen 2000 en 3000 toeren blijft. De motor loopt stationair goed. Heb de A5 uit laten lezen.... niets . Ook zitten er snukken in de auto als je gas geeft. Lijkt wel of ie eerst inhoudt voordat ie accelereerd. Trilling zit 'm niet in de wielen. Die hebben ze opnieuw uitgebalanceerd. Aandrijfassen blijken ook goed te zijn. Weet iemand wat het probleem is ?

Geplaatst door

henri3 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het alleen met gas geven? Gas los is het weg? Zo ja, dan toch hoogstwaarschijnlijk probleem in de aandrijfassen en dan met name de binnenste homokineten. Inhouden voordat hij accelereert is waarschijnlijk een ander probleem, laat hem even uitlezen en kijken of er foutcodes in staan en zo ja dan hier de codes posten.

ricky 10
badge

6 jaar

Idd uit laten lezen en evt. een log laten maken tijdens rijden (cilinder overslag) als deze volgens de ecu niet te frequent voorkomen worden ze niet als fout opogeslagen maar zijn wel voelbaar,

jaker 0
badge

6 jaar

[quote=ricky]Is het alleen met gas geven? Gas los is het weg? Zo ja, dan toch hoogstwaarschijnlijk probleem in de aandrijfassen en dan met name de binnenste homokineten. Inhouden voordat hij accelereert is waarschijnlijk een ander probleem, laat hem even uitlezen en kijken of er foutcodes in staan en zo ja dan hier de codes posten.[/quote]

Is idd bij gasgeven tussen 2000 en 3000 toeren. En heel raar 's ochtens rij ik rustig naar m'n werk. Tussen de middag als ik ga eten zit de trilling er meteen in. Ik heb het idee dat het probleem aan 1 zijde zit. Ik moet bij het wegrijden van de parkeerplaats meteen 2x linksaf en dan is het trillen het ergst.

henri3 0

6 jaar

Oké. Dan meld ik nog ff een ander gegeven waarbij ik dan moet denken aan het acceleratie-inhouden en snukkerig rijden. Heb nu 2x gehad dat de audi begon te stinken ( volgens mij was het de auto) voordat ik thuis de inrit opreed. Dit in een tijdsbestek van een paar weken. Bij afzetten van de motor was het weg. Zat al te denken aan een eventueel verontreinigde cat , waardoor misschien ook het snukkerig rijden verklaard kan worden. Rij ik bv op de snelweg een constante snelheid is er niets aan de hand. Hopelijk krijg ik de problemen wel opgelost. Het is mij anders wel onderhand genoeg met 30 jaar Audi rijden en stap ik over op een ander merk. Had al het olieprobleem, waterpomp-lekkage en de ketting moest vervangen bij mijn A5. Heb ik niet bij de dealer laten maken, want dan had ik hiervoor 3x terug kunnen komen. Is nu in 1x gemaakt met 3 jaar garantie op de olie-reparatie. Ik vind het onderhand wel welletjes. Zo'n geweldige auto en dan zo'n problemen.

henri3 0

6 jaar

Het inhouden bij accelereren en snukkerig rijden, kan dat ook aan de bobines liggen ?

henri3 0

6 jaar

Trilling is opgelost. Probleem is nu nog dat mijn A5 met koude moter snukkerig/schokkerig rijdt, alsof ie geregeld inhoudt. Dit probleem is er tot 2000 toeren. Boven 2000 toeren is het weg. Zodra de motertemperatuurmeter op 90gr staat is het probleem onder de 2000 toeren weg. Zitten inmiddels nieuwe bobines en bougies in.

henri3 0

5 jaar

Oplossing trilling ? Ik heb een nieuwe koppeling en massavliegwiel laten monteren.

henri3 0

5 jaar

Ik denk dat het inlaattrjekt vervuild is.
Dat kunnen ze tegenwoordig reinigen.
Het kenmerk hiervan is geen storingen maar wel bloedirritant inhouden of niet lineair doortrekken.
Google maar eens op inlaattajekt reinigen.

primera p11 0

5 jaar

Oke, maar waarom is het dan bij een motertemperatuur van 90 graden verdwenen en kan ik wel in z'n 3 of 4de versnelling rijden onder de 2000 toeren ? Zonder snukkende moter.

henri3 0

5 jaar

Dat kan,dat het onder de 2000 toeren weg is.
Dan word er veel minder gevraagd van de motor.zeker als je in de hogere versnellingen rijd.
Het treed juist op bij accelereren en soms ook bij deellast.
Als de boel erg vervuild is ga je misfires krijgen met een storing.
Ook loopt de motor stationnair dan erg rommelig.

primera p11 0

5 jaar

Als ik STP Benzine Brandstofsysteemreiniger bij de benzine doe. is dat dan effectief genoeg ?

henri3 0

5 jaar

Henri3,

Nee,dat zal geen effect hebben,is een direct ingespoten motor.
Daardoor vervuild de motor namelijk.
Al het vuil en stof wat normaal weggespoeld word door de benzine wat langs de klepstelen opgaat heb je bij een direct ingespoten benzine motor niet.
Dat vuil hoopt zich dan op op de klepstelen en de klepzetels.
Daardoor sluit dit niet netjes meer af en de klepstelen zijn minder goed gangbaar door de vervuiling.
dat leid weer tot compressieverlies en lekkage en misfires en onregelmatig lopen of inhouden op deellast.

primera p11 0

5 jaar

Oké bedankt voor de info.

henri3 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A5 of stel zelf een nieuwe vraag.