Audi A3: turboprobleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8t

heb vorige week een turbodrukmeter geplaats en ik heb maar 0.50bar druk auto uit laten lezen gaf geen storing alle slangen na gekeken is alemaal goed
auto rij verder goed als ik nou de wastegate verder naar binnen draai met dat stangetje geeft die wel meer druk en trekt dan ook harder wat normaal is moet ik nu denken dat me turbo versleten is n75 is nieuw lmm
de auto is gechipt maar dat is het niet denk ik hij heb het al die tijd goed gedaan

dylan2000

Geplaatst door dylan2000 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Hisham (0), 16 jaar geleden

maar stel dat je ff vergeet dat je die turbodrukmeter hebt geplaatst...

hoe vind je zelf dat de auto rijdt? even goed als altijd?
zo ja, dan zou het namelijk best wel eens kunnen zijn dat de turbodrukmeter niet de juiste druk aangeeft of verkeerd is aangesloten ofzo...

Hans4040 (300) PRO, 16 jaar geleden

"auto rijdt verder goed"
waarom zet je dat hier dan neer als "turboprobleem".
ik heb altijd geleerd: als het goed is moet je er vanaf blijven.

mvg,
Hans.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

nieuwsgierig he
hoe zit t inmekaar
slopen en bij zetten
en dan is t nie meer goed
hoe creeren we een probleem
gooi weg die meter
is leuk voor een paar dagen
maar je moet opde weg kijken en niet naar al die metertjes
is veeeeel te gevaarlijk
anders had de fabriek er wel zo'n meter in gezet
en wat heb je aan de turbo druk als ie goed rijdt
voor mijn part is t 10 bar 0f 0'1 bar
als ie t doet zoals t moet
daar heb ik geen meters voor nodig
geef mij maar lampjes
weet je hoeveel lagers er uit zijn gelopen door te lage olie druk MET EEN METER IN DE AUTO

dylan2000 (0), 16 jaar geleden

even over die hans wat had ik er dan neer moeten zetten volgens jou hoe weet ik wat de juiste druk is daar gaat het om denk ofnie en die meter is nieuw

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

en wat heb je aan een meter als je niet eens de druk(ken) weet bij verschillende toerentallen en belasting
als je een toeren teller hebt wat verteld die meter je dan(hoogst waarschijnlijk ook niets anders dan de toeren )
als je de koppel kromme niet weet
en niet OVER DIE HANS
een beetje respect voor elkaar is ook nooit weg

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

zo is dat[quote=CARS&MOTORS]en wat heb je aan een meter als je niet eens de druk(ken) weet bij verschillende toerentallen en belasting
als je een toeren teller hebt wat verteld die meter je dan(hoogst waarschijnlijk ook niets anders dan de toeren )
als je de koppel kromme niet weet
en niet OVER DIE HANS
een beetje respect voor elkaar is ook nooit weg[/quote]

Hans4040 (300) PRO, 16 jaar geleden

"even over die hans wat had ik er dan neer moeten zetten volgens jou hoe weet ik wat de juiste druk is daar gaat het om denk ofnie en die meter is nieuw"

Hier is die Hans dan nog even,
wat wij allemaal bedoelen is gewoon dat je overal vanaf moet blijven als het goed werkt.
Jij gaat de turbodruk meten en noemt dat meteen "turbo probleem".
Je hebt helemaal geen probleem, als de auto verder goed rijdt.

Hans.

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

als je de werkelijke laadruk wil weten,testkast aansluiten en tijdens rijden de meetwaarden controleren. met die hijpie slijpie metertjes van de halfords heb je al laadruk met een defekte turbo of helemaal niet met een goed werkende turbo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.