verliest vrij snel een liter vloeistof . auto loopt verder goed. Met een hc meter meten we geen hc in het koelsysteem , slangen worden iets harder. Wij vermoeden een lekke koppakking iemand nog een idee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ga er maar vanuit dat het inderdaad de koppakking is. Ik heb dit hier nu een paar keer gehad en kon ook niets meten (hc.
Jos.
Ik heb z'n zelfde auto, zelfde motor en bouwjaar. Ook vloeistofverlies gehad.Door een lekke koppakking kwam er overdruk in het koelsysteem. Hierdoor ook luchtbellen in de kachelraditor waardoor borrelend geluid en slechte werking hiervan. Het verlies vond plaats via de overdruk van het koelvloeistof reserviour(onder bij blauwe vuldop).
Hoe te controleren: Als de auto even gelopen heeft moet je de dop van het reserviour los draaien. Als er dan druk opstaat (je hoort een sissend geluid) heb je een lekke koppakking. Afhankelijk van de lekkage kun je ook kijken als de dop ervan af is of er luchtbellen omhoog borrelen in het reserviour (laat iemand anders een beetje gas geven).Als derde kun je de dop eraf halen en met een ballon het reserviour afdichten. Als deze ballon dikker wordt is de koppakking ook stuk.
Ik heb de koppakking vervangen en het probleem was opgelost. Geen verlies meer, borrelend geluid was weg en geen druk meer op het reservious.
Veel succes ermee. Groet Paul Voss
19 jaar
auto checken op verlies van een mondstuk op de cilinderkop. Kost niet veel, maar in van kunststof en vervormt na een tijd. Hierdoor waterverlies. Eerst dit nakijken is de boodschap
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar