auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: Vermogen verlies -> Daarna ratelend geluid

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 V6 TDI 110kw

2,5 V6 TDI 110kw

Vandaag reed ik op de snelweg, ongeveer 120 km/h, en gaf gas maar hij ging niet harder. Vreemd dacht ik en schakel terug en gaf gas bij, en wilde niet harder. Vervolgens snelheid omlaag en weer gas gegeven en toen ging die wel harder, en zo door naar de 150 km/h. Daarna was er enorm veel vermogen verlies, komt heel langzaam op toeren. Opvallend is dat hij inhoud en niet meer toeren wil draaien dan 2700 rpm, en verder wil hij niet, ook onbelast. Tweede keer geef je gas dan gaat hij wel voorbij de 2700 toeren ook in belaste toestand. Dus wisselend vermoge verlies.

Dus sommerend:
Vermogen verlies, en niet meer dan 2700 rpm, soms gaat hij wel hoger en is het vermogen weer terug.
Je hoort nu een ratelend geluid, je hoort het duidelijkst boven de brandstof pomp.
Ik zie geen gebroken distributie riem.
Motor rookt niet.


Wat kan het nog zijn en hoe kan ik dat onderzoeken? Graag jullie hulp

Geplaatst door

Ed_audi (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

brandstofpomp defect

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Hoe kan ik bevestiging vinden dat de brandstofpomp inderdaad defect is?

Ik vergeet te vertellen dat deze middag de computer eruit gehaald is, en er gekeken was of de auto getuned kon worden. Dus chips eruit gehaald, maar vervolgens ongewijzigd weer terug geplaatst.

Ed_audi 0

17 jaar

chip gedemonteerd?

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

ABT chip eruit gehaald, en vervolgens weer terug geplaatst, aangezien deze niet uitgelezen kon worden wegens uitleesbescherming. Dus ongewijzigd zou je zeggen.

Was trouwens in purmerend bij m-tunning, die hebben dat gedaan, dus die weten het wel, misschien ken je deze mensen wel aangezien je daar ook vandaag komt.

Ed_audi 0

17 jaar

Vandaag uitlezing gedaan bij garage. Blijkt de timing niet goed te staan van de nokkenas, en deze drijft op zijn beurt de brandstofpomp aan. Waardoor de kleppen en brandstofpomp niet op tijd stonden. De distrubutieriem zag er ernstig versleten uit, dus deze moet met een rap tempo vervangen worden.

De aparte riem van de brandstofpomp is nu optijd gezet, maar de nokkenas staat niet op tijd. Trekvermogen is weer terug, maar het geratel is nog steeds aanwezig.

- Wat ik echter niet begrijp waarom de brandstofpomp nu kapot is gegaan, kan dit doordat de timing niet goed stond?
- Brandstofpomp schijnt de ingebouwde sensor kapot van te zijn, kan dit los vervangen worden? En wie zou dit kunnen? En wat kost zoiets? En is dit een voordelige goede oplossing? Auto heeft ongeveer 200dkm gelopen.
- Wat kost een distrubutieriem vervangen bij dit type auto? Hoe lang ben je hiermee bezig?

Ik hoor het graag, groet, Eddy

Ed_audi 0

17 jaar

eddy

ik raad je aan de pomp te laten reviseren of een ruilpomp te monteren (http://www.buchli.nl/content.php?p=7) problemen met dit type pomp komen dikwijls voor en is niet iets nieuws.
enkel de distributieriem, pompriem waterpomp, span en looprollen vervangen kom je algauw op ruim 600,-. maar daar ben je er niet mee, ook de multiriem heeft div loop en spanrollen of deze vervangen zullen moeten worden is de vraag en wordt op dat moment indien de boel open ligt bekeken.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ik ben aan het zoeken naar een brandstofpomp, hoorde dat een nieuwe rond de 1600 euro kost, dus dat is geen optie. Dus opzoek naar een 2de hands.

Maar hoeveel km gaat zo'n brandstofpomp mee? En wat is een beetje de waarde van een 2 de hands?

Alvast bedankt voor het antwoord,

Grt, Eddy

Ed_audi 0

17 jaar

een gebruikte pomp zit gauw op 400,- vind ze maar eens!! ik wil ze graag kopen, ook wel voor meer geld. pomp reviseren kost 925,- ex BTW ruilpomp zit op 1145,- ex BTW.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

de pompen gaan wel lang mee
het probleem is de electronica
hoelang dit meegaat is afhankelijk van het aantal draaiuren en km
als je alleen stat draait slijt er weinig
met rijden gas geven ed slijt t sneller
voorheen veel taxi s in oh en apk
allemaal problemen met slijtage /storing electronica in de pomp
en vraag het niet deze is niet zelf te vervangen want de ppomp moet afgeregeld worden en op de auto ingeleerd

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Wat ik zo raar vind, dat de brandstofpomp zo ratelt. Heeft iemand dit wel eerder meegemaakt? Ik dacht dat een brandstofpomp vast loopt en dan vervolgens niks meer deed. Maar die van mij doet het blijkbaar, en vermoedelijk komt het geratel daar vandaan.

Zou dit ratelen niet eerder afkomstig zijn van de kleppen?

Of wordt dit geratel veroozaakt door een verkeerde inspuiting?

Ik wil de auto komende week gebruiken om mee naar werk te komen, en dan als alle spullen er zijn aan de slag gaan. En als de kleppen het zijn lijkt me dat dus niet verstandig.

Ed_audi 0

17 jaar

Meestal kapt de auto wanneer de pomp kapot is. Wanneer de timing "zomaar" verandert, en er een ratel is ontstaan reed ik er geen meter meer mee. Voor het zelfde geld is bijv. de waterpomp of een spanrol aan het overlijden. Wanneer een van deze twee het werkelijk opgeven zijn de rapen pas goed gaar.

Jos.

jos-br 0
badge

17 jaar

[quote=Ed_audi]Wat ik zo raar vind, dat de brandstofpomp zo ratelt. Heeft iemand dit wel eerder meegemaakt? Ik dacht dat een brandstofpomp vast loopt en dan vervolgens niks meer deed. Maar die van mij doet het blijkbaar, en vermoedelijk komt het geratel daar vandaan.

Zou dit ratelen niet eerder afkomstig zijn van de kleppen?

Of wordt dit geratel veroozaakt door een verkeerde inspuiting?

Ik wil de auto komende week gebruiken om mee naar werk te komen, en dan als alle spullen er zijn aan de slag gaan. En als de kleppen het zijn lijkt me dat dus niet verstandig.[/quote]
eddy

wat je nu doet is constant gissen naar het probleem, dat schiet niet op. in dit geval vanachter een beeldscherm bemoeilijkt het om een juiste diagnose te kunnen stellen, destemeer we niks kunnen horen en zien.
het beste is de distributie ect totaal te demonteren en alle onderdelen stuk voor stuk gaan controleren. ga niet BEZUINIGEN, bij twijfel het onderdeel meteen vervangen. ga niet gokken, je zet een motor op het spel...

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Misschien dat Eddy eerst ff moet informeren wat een kop- c.q. blokrevisie kost......???

Wel de lusten maar NIET de lasten........???
DAT gaat bij autorijden niet op!

Santa 0

17 jaar

De auto heeft 50dkm geleden een compleet revisie gehad. Dus onzin om het weer te doen, wil liever de oorzaak weten. Dus kakel liever wat anders Santa Claus

Ed_audi 0

17 jaar

Kukelekuuuuu....

Het is wel duidelijk dat de boodschap jou ontgaat.
Tokkel maar lekker verder met je ratelbak.
Je weet kennelijk dus wat een blokrevisie kost en ziet er niet tegenop om het NOG een keer te doen.
Ach ja, 't is ook maar een EITJE.....

Vooral blijven doorrijden.........................

Santa 0

17 jaar

[quote=Ed_audi]Hoe kan ik bevestiging vinden dat de brandstofpomp inderdaad defect is?

Ik vergeet te vertellen dat deze middag de computer eruit gehaald is, en er gekeken was of de auto getuned kon worden.[/quote]
WEL geld voor tuning maar NIET voor onderhoud..............????

Hoeveel heeft het vehikel wel niet gelopen dat een complete revisie van de motor noodzakelijk was..???
Uiteraard monteer je dan direct OOK een nieuwe distributie, COMPLEET....

Maar TOCH zag de distributieriem er "ernstig versleten" uit...

Ik zal dan wel wat KIPPIG zijn, maar kakel NIET als een kip zonder kop.....

Heb je de revisie ZELF laten uitvoeren of zo gekocht als zijnde "van een oude dame geweest"en voor "weinig"..??

Zulke auto's gebruikt kopen vergt nu eenmaal wat inzicht. EERST informeren, DAN pas investeren.....

Gelukkig past dat petje ons NIET allemaal...

Santa 0

17 jaar

Wir reparieren die defekte Elektronik (Steuergerät) Ihrer Dieseleinspritzpumpe.

Dies ist ein häufiger Fehler bei Opel/Vauxhall 1.7, 2.0, 2.2, BMW 320d (100kW), Audi
2.5tdi, Fordi TDDI.... Dieselmotoren.

Ihr Auto bleibt anscheinend grundlos stehen und läßt sich nicht mehr starten ?
In vielen Fällen ist ein Defekt der Pumpenelektronik, welche sich am Gehäuseoberteil der VP44 Pumpe befindet,
die Ursache.
Auch wenn der mechanische Teil der Pumpe in Ordnung ist, ist es normalerweise notwendig die
ganze Pumpe zu ersetzen.
Exclusiv durch uns haben Sie die Möglichkeit hunderte oder tausende Euro zu sparen, da
wir die defekte Elektronik reparieren können.


Wir ersetzen die defekten Teile durch besser dimensionierte und erreichen so eine Verlängerung der
Lebensdauer der Pumpe.

ACHTUNG:
Wir reparieren nur die Elektronikeinheit (Steuergerät) der Pumpe, stellen Sie bitte sicher daß die
Pumpe keine mechanischen Schäden aufweist !!
Wenn Sie nicht sicher sind lassen Sie sich von Ihrer Werkstättte einen Diagnoseausdruck des Pumpentests
geben.


Wir sind die einzige Firma die diesen Service ( Reparatur der Elektronikeinheit ) bietet und geben
6 Monate Garantie !

Ihre Pumpe wird nach Erhalt am nächsten Werktag repariert und versendet.


Fur mehr info bitte email verschicken an info@chiptuning.si



Wir suchen fur handler - Diesel Werkstatt, Bosch Service ...

Peter1000 0

17 jaar

Ik heb hetzelfde probleem gehad, heeft hier op het forum al eens gestaan. (weet niet of het nu nog boeiend is, maar goed).
Ik heb met Jos_br een aantal vervangingen gedaan, gekeken, geintepreteerd etc. etc. etc.

Uiteindelijk kwamen we erachter dat de 'ratel uit de pomp' werd veroorzaakt door signalen die de motorsteunen naar de computer stuurde.
We hebben deze stekkers losgetrokken, en de rammel was weg. Wel zit de auto dan in een soort 'noodloop', wat niet echt opschiet.

Het is een electronisch probleem, of het nu in de pomp zit of de ECU kan ik niet vertellen.
Maar ik zou het daar ergens zoeken, en zoals Peter1000 en CARS&MOTORS het omschrijven zou ik mn centen op de electronica vd pomp zetten.

(Jos mijn eigen pomp is binnenkort van Büchli terug!!!)

Groet
Jurgen.

JurgenGP 0

17 jaar

endus een nieuwe pomp

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Helaas was de distributieriem half gescheurd, waardoor deze een paar nokken was overgeslagen. En vervolgens nieuwe cilinderkoppen, kleppen noodzakelijk waren.

Een aantal garages dachten dat het ging om de brandstof bij mij, dus die als eerste vervangen, maar helaas was dat dus niet de oplossing. Helaas was ik wel heel erg veel geld kwijt. Overigens had ik door garage onem in rotterdam ook de distributieriem laten vervangen inclusief spanrollen, maar helaas hadden zij de riem er ook scheef opgelegd. Zij zijn wel dieselspecialisten maar dit soort motoren zijn toch wel erg bijzonder en kun je gewoon niet overlaten aan de eerste de beste garage.

Ik ben uitgekomen bij Coen Donkers in Erp, die repareren dit soort motoren aan de lopende band. Is een aanrader, ook de prijs valt heel erg mee.

Ed_audi 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.