Audi 80: verschildrukregelaar audi 80 2.3 NG

Bouwjaar: 1992

Hallo,waar dient de verschildrukregelaar voor die aan de spinnekop gemonteerd is.
Het is een grijs kastje met waar een 2 polige stekker aan zit.
Wat is de klacht als dit onderdeel niet goed functioneert dan wel defect is.
Graag alleen reactie als je echt weet waar het voor dient.
Mvg Ronnie

r.

Geplaatst door r. (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

31 Reacties

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bedoel jij direct aan de brandstofspin of het losse kastje met 2 benzineleidingen en een aansluitstekker wat op het onderblok gemonteerd is.

r. (0), 18 jaar geleden

dat grijze kastje wat direct op de spinnekop gemonteerd zit.
Daar zit alleen maar een 2 polige stekker op.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ronny..

welke klacht heb je met deze auto..

paul,

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Kassie op spinnekop regelt de CO bij stationaire loop af. Zit op auto's met katalysator. (motorcode NG of PS) Verzorgt tevens de verreiking voor koude start, zoals bij de K-jetronic door het kastje op het carter gedaan werd.

Werkt ie niet dan zal je CO te hoog of te laag zijn en loopt ie rot stationair. Slecht oppakken met gasgeven kan ook.

r. (0), 18 jaar geleden

Ik heb de volgende klacht met de auto:
Als ik de auto 's morgens start,dus met koude motor,dan moet ik lang starten(sec of 3) voordat de motor aanslaat en als die dan aanslaat loopt de motor naar mijn idee op 3 cilinders en kort daarna doen alle cilinders wel mee en loopt die verder ook wel mooi.
Maar als ik wegrijd en ik wil iets accelereren dan houd de motor gigantisch in en loopt die ook een beetje rommelig/stoterig en dit heeft die alleen met koude motor en als de motor een beetje op temperatuur is is het probleem weg.
Als ik met stationaire lopende motor op bedrijfstemperatuur ineens het gaspedaal op de plank trap(zonder dat de auto in een versnelling staat,dus onbelast)hapert de motor ook een fractie en houd als het ware even in.
De lambda sonde,bezine filter,systeemdrukregelaar is allemaal al vervangen en het co is bij de dealer afgesteld.
Wat kan de oorzaak zijn,graag alleen reactie als je echt weet hoe dit Ke-jetronicsysteem werkt.
Mvg R.Slaghuis

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Meer dan 200.000 km gelopen??? ga maar eens 5 (peperdure) nieuwe inspuitstukken halen. Daar knappen ze gigantisch van op.

Kunt ze zelf testen: brandstofpomprelais overbruggen en de inspuitstukken uit de kop trekken. alle in bekerglazen hangen. Luchtweegklep iets lichten zodat ze net beginnen te nevelen. Als er een of meerdere zijn die pissen of druppelen weet je eigenlijk al genoeg. Laat hem een minuut doorgaan en check de opbrengsten. Mogen uiteraard niet teveel uit elkaar liggen. Tevens bij deel en bij vollast testen.

Nog eentje: is de motortemperatuursonde en zijn bedrading al gecheckt??

Startprobleem: werkt de koudestartverstuiver wel?? even er uit trekken en starten. mag max 10 seconden nevelen, zolang de startmotor draait. Absoluut niet nadruppelen. En boven de 20 graden watertemperatuur doet ie niets!!

Wil je er echt alles van weten; bestel dan het gele boekje Bosch KE-jetronic bij een bosch service dealer. (art 1 987 722 021) is in duits, maar ze bestaan dacht ik ook in engels

En verder, voor bosch K en KE-jetronic systemen geld: Meten is weten, test eerst de systeemdrukken voordat je wat gaat vervangen. Zal niet de eerste zijn lukraak van alles vervangt maar het probleem niet oplost. Onderdelen voor deze systemen zijn brandduur.

r. (0), 18 jaar geleden

Hallo,de motor heeft 185.000 km gelopen.
De temperatuursensor die signaal geeft aan het motormanegment en de electronische ontsteking met pingelsensor heb ik ook al vervangen.(zwarte 2 polige sensor die boven op de watermond zit).
Kan het niet aan de drukaccumulator liggen die in de tank zit??????? of aan de verschildrukregelaar(dat grijze kastje aan de spinnekop)??????
Graag reactie Harry Dok of P.Kelder en iedereen die het weet.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

Algemeen; is dat ook niet de deceleratieklep??

Aanvullend op de verstuivertest:

Merk je nou dat er 1 verstuiver qua opbrengst erg achterblijft, wissel die dan eens met een andere. Blijft het probleem bij de verstuiver dan is die niet goed, verhuist het probleem niet dan is er in je leiding of spinnenkop iets niet goed.

Ultrasoon reinigen van de verstuivers is ook een goed redmiddel. Een revisiebedrijf van injectiesystemen of dieselsystemen kunnen dat vaak wel doen.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ronnie, met de opties die jij geeft geld: drukken meten is weten.......

Overigens ben ik er van uit gegaan dat de luchtweger onder de spinnekop superschoon is, en vrij door de conus kan bewegen (niet verbuigen, is gevoellig) Tevens de gaskleppen en het omloopkanaal voor stationaire toerental brandschoon is.

r. (0), 18 jaar geleden

Wie heeft er een goedkoop adres om drukken te meten,dealer kost al gauw 60 euro p/u en ik weet niet hoeveel uur werk het is.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

je zou eens naar een bosch service center kunnen gaan! dan ben je meteen aan het juiste adres!

wil je deze motor weer goed hebben draaien! tja.. kost altijd een paar euro's ronnie..

paul,

r. (0), 18 jaar geleden

Dat het geld kost vind ik niet zo erg,maar dealergeld is behoorlijk hoog en dit is toch ook specialistenwerk en niet alle dealers hebben zulke specialisten in huis en zijn dus uren bezig met diagnose wat dus weer duur aan uren wordt.
Maar heb jij een adres voor mij en het liefst in het oosten van het land.
Mvg Ronnie

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ronnie

neem hier maar eens kontakt mee op, deze man ( vragen naar jaap, is de eigenaar zelf ) kent als geen ander deze 2,3 motoren uit zijn broekzak hij heeft de juiste middelen in huis om de boel te testen op werking...

Automobielbedrijf Ten Hove
Bovenheigraaf 106
8095 PE Oldebroek
0525-631587
www.autobedrijftenhove.nl


paul,

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Voor de dealer zijn deze motoren geen orde van de dag meer. Als je een doorgewinterd monteur bij de delaer treft heeft hij het probleem er zo uit. De "jongere" garde zal er idd veel meer moeite en tijd voor nodig hebben.

Succes bij Ten hove, en laat ons eens weten wat er precies vervangen is en wat het probleem is geweest.

Groeten,
Harry

r. (0), 18 jaar geleden

Ik heb al gebeld en hij zegt dat de luchtweger niet goed staat afgesteld.
Ik ga een afspraak maken bij de bosch dienst.

r. (0), 18 jaar geleden

Hallo,ik heb de auto terug van de Bosch dienst en de diagnose was dat de luchtweger niet goed afgesteld stond want die stond op -10MA en dit moet op 0 MA staan en de opbrengst van de benzinepomp kan ook nog een probleem zijn want de opbrengst moet 1200 cc per 30 sec. zijn en het is 650 cc per 30 sec.
Maar de monteur heeft gezegt om eerst maar eens te kijken hoe die het nou doet ,pomp kan altijd nog vervangen worden.
Wel ga ik het benzinefilter(wat ik al vervangen had)vervangen door een origineel Bosch filter.
Hij trekt nu aanmerkelijk beter alleen het aanslaan van de motor moet ik nog even afwachten maar daar kom ik morgen of overmorgen wel achter.

r. (0), 18 jaar geleden

Aanslaan van de motor is nu ook perfect.
Dit geld voor iedereen:Als je problemen hebt met het benzine inspuitsysteem breng de auto dan gewoon naar de Bosch dienst want die hebben er veel meer ervaring mee dan de MEESTE dealers.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ronnie!

wat was je nu uiteindelijk kwijt! $$$$$$$

paul,

r. (0), 18 jaar geleden

Bij de dealer 150 euro en nog niets verder wat het probleem betreft en bij de Bosch dienst 115 euro en het probleem is verholpen.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ronnie..

115,- is een koopje!

paul,

r. (0), 18 jaar geleden

Is idd een koopje maar het belangrijkste is dat het verholpen is.
Iedereen bedankt voor de reactie's op mijn vraag.

Ronnie,

CYBERBOB (0), 18 jaar geleden

hallo

Ik zou toch maar al te graag willen weten hoe hij deze luchtweger heeft afgesteld en welk materiaal hij hiervoor gebruikt heeft ?

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo cyberbob..

als je deze luchtweger ( na de schijf te hebben verwijderd ) oplicht! en je kijkt er onder zie je precies waar deze af te stellen is!

er zijn speciale tangen verkrijgbaar maar met een handige vinger lukt het je ook..

kijk wel uit voor het overmoedig gaan verbuigen van dit lipje anders gaat het je mis!

het luistert nogal precies!

paul,

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

@Paul; je moet die schijf toch juist laten zitten om hem uit te lijnen met het smalste deel van de "trechter"? Je kan dat toch ook van onderaf doen aan de filterzijde??

Wel weer heel keurig opgelost trouwens en een superprijsje van meneer Bosch zeg.. ik had er wel goeie ervaringen altijd maar de prijs heeft me er altijd een beetje weggehouden. Maar dit is helemaal goed!

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

idd, dit moet ook vanonderen af! ik bedoelde als je het zelf een keer wilde zien van hoe en wat.. kan dit even via de boven zijde..

paul,

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

Pfoeh gelukkig.. dacht ff dat ik gek werd..

K-jetronics etc ken ik toch behoorlijk goed, maar door jouw aangetoonde audi kennis begon ik toch echt ff te twijfelen..

NIET MEER DOEN PAUL! hahahahahah

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img250.imageshack.us/img250/5486/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

alex! jij bent toch niet gek te krijgen!!

paul,

Ernst Tempel (0) PRO, 18 jaar geleden

je staat er mooi op paul!!! alleen ik dacht dat je iets meer haar had.

gr.E.Tempel

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img216.imageshack.us/img216/725/k..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

klopt! ernst vroeger had ik idd, iets meer!

paul,

CYBERBOB (0), 18 jaar geleden

OK Nu weet ik al wat meer
bedankt

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

met wie heb jij gesproken dan Paul :-) hahahah

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.