ik heb pas n audi gekocht met n kapotte 3.0 tdi motor met motorcode bmk nu ben ik van plan om die te vervangen want volgens de garage is ong alles kapot aan de motor hij start ( dat is ongeveer alles wat hij nog doet)dan begint hij heel erg te schudden de compressie vd motor is goed er zijn twee van die inspuiters vervangen maar ook zonder resultaat nadat ie start begint voorgloei lamp over 1 minuut te flikkeren en de katalisator schijnt helemaal vol te zitten(geeft ook door op het display ABGAS) door de kapotte turbo want als je gas geeft dan komt vloeistof (mogelijk onverbrande diesel en olie????) uit de uitlaat kortom alles naar de klote(denk ik) :-)
:
daarom wil ik de motor vervangen(het liefst wil ik het zelf doen) want de motor(zelfs gebruikte kost al rond de 3500) is het te doen?? heb ik speciale gereedschap nodig?? heeft misschien iemand hier ervaring mee???
audi a6 3.0 tdi (motorcode BMK) met 224 pk het is tiptronic en 116000 km gelopen
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een Audi diesel uit 2004 met 116 op de klok die aan gort ligt? Iets lijkt me hier niet te kloppen..........
ga eerst maar eens onderzoeken wat er nu werkelijk stuk is aan dit blok.
Wat bij deze motoren ook wel voorkomt is dat de gloeistiften afbreken en in de cilinders terechtkomen met alle gevolgen van dien.
Gr John
nee het lijkt me ook niet te kloppen de km en de motor is origineel (hele historie bekent bij audi) het schijnt n probleemauto geweest te zijn bijna alles is vervangen door de dealer Nu wil de garage (bosch service)de gehele brandstof systeem goed onder de loep nemen motorblok helemaal uit elkaar halen voor de exacte oorzaak !!!
13 jaar
Wat bij deze motoren ook wel voorkomt is dat de gloeistiften afbreken en in de cilinders terechtkomen met alle gevolgen van dien.
ja dat kan ook maar als dat is gebeurt dan is dat de verantwoording vd audi dealer (denk ik) want hij is ALLEEN door de audi onderhouden
13 jaar
[quote=taktak]ja dat kan ook maar als dat is gebeurt dan is dat de verantwoording vd audi dealer (denk ik) want hij is ALLEEN door de audi onderhouden[/quote]
Nee! helaas, de fabrieksgarantie is inmiddels verstreken.
Gr. paul
Wat zijn de exacte foutcodes??!!
Welke kleur heeft het het uitlaatgas dan achter uit de uitlaat??
Zijn de verstuivers ook aangepast aan het motorregelapparaat??
Die turbo wat kapot zou zijn,is dit je eigen conclusie of die van de garage?
Die turbo's daar komt eigenlijk nooit iets aan,wij hebben er teminste nog geen vervangen maar het kan natuurlijk bij jou wel zo zijn.
Niet toevallig verkeerd getankt??
de foutcodes zijn bij mij niet bekent
het is blauwe rook wat er uit de uitlaat komt en hij ruikt naar diesel (verbrandings problemen????)
ik neem aan dat de verstuivers wel zijn aangepast hij staat bij de officiele bosch service die hebben dat systeem ontwikkelt
turbo is nagechekt en die is gegarandeert kapot (garage)hij laat alle olie door naar de abgas(kat) systeem waardoor uitlaat vol zit
ik heb nog niet met de auto kunnen rijden dus ook niet kunnen tanken ik denk ook niet dat het verkeerd getankt is
gr taktak
13 jaar
hier n update van de 3.0 tdi
nu de motor uitelkaar is is alles boven water gekomen De voorgloeistift is gebroken(gesmolten??) en die gebroken stuk heeft kennis gemaakt (van dichtbij :-)) met mijn kleppen en zuiger incl de wand waar de zuiger op en neer beweegt Volgens de garage is het beter om n andere blok te erop te gooien dan te repareren want de turbo is ook al kapot Daarom ben ik op zoek naar n adres waar ik GOEDE 3.0 TDI KOMPLEET MET TURBO kan halen
wie o wie kan me helpen
alvast bedankt
taktak
13 jaar
het is hier geen sloperij! kijk eens bij www.onderdelenlijn.nl ofzo.
ok vriendelijk dank
13 jaar
Motor toch maar laten repareren maar nooit meer goed kunnen rijden
Turbo heeft het rijgenot van deze auto echt kapot gemaakt
Eerst afstelkastje turbo vervangen en die paste weer niet op in laten leren wat nooit is gelukt ook niet bij Audi
Daarna komplete Turbo vervangen maar nog niet helemaal 100%
Maar ja Heb wel geleerd dat je af moet blijven met 224 pk versionen van deze autos
232 pk is het betere motor
Dank jullie allemaal voor het meedenken
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar