auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: verwarming

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

hallo,
ik heb een audi a4 van bouwjaar `95.
het is een 1.6.
ik heb een probleem met de verwarmig.
de 2 slangen die naar binnen gaan worden goed warm, maar ik krijg geen warme lucht.
ik heb geen airco, dus het gaat om een gewone verwarming die bediend wordt door gewone draaiknoppen.
de temperatuur loopt gewoon netjes naar 90 graden, en daar blijft ie ook gewoon.
als ik lang genoeg rij, dan merk ik wel dat de lucht een beetje lauw wordt, meer meer dan dat wordt het ook niet.
als ik dan de knop naar koud draai, dan merk je wel wat verschil, dus de klep werkt wel gewoon.
zou het toch aan de kachelradiator kunnen liggen, ofschoon de slangen toch warm worden.
wie heeft er een goede tip voor mij, voordat ik geld ga uitgeven.

alvast bedankt,
groetjes paul

Geplaatst door

manneke1 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Paul

Dit probleem is in o.a dit bouwjaar bekent.
Kachelradiateur dient vervangen te worden wil je het probleem oplossen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

oke paul
daar was ik ook al bang voor.
maar dat weet je zeker?
omdat beide slangen toch goed warm worden.

gr paul

manneke1 0

14 jaar

Paul

Juist doordat de slangen ingaande kachelradiateur warm worden blijft er niets anders over dan de kachelradiateur zelf.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

oke paul,
kan het een verstopping zijn? zodat ik hm mischien eens kan proberen door te spoelen.
of is de radiateur zodanig kapot, waardoor ie geen warme lucht meer kan afgeven.

gr paul

manneke1 0

14 jaar

Paul

De verstopping wordt veroorzaakt door dat de spoelkanalen in de kachelradiateur zijn gecorrodeerd en zodoende dichtslippen.
Feitelijk is de kachelradiateur teneinde en dient vervangen te worden. Al met al een aardig klusje van 5a 6 uur.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

oke paul,
bij deze bedank ik je voor je snelle reactie.
ik zal er maar aan moeten beginnen.
ik laat je weten hoe het gegaan is.

bedankt,
groetjes paul

manneke1 0

14 jaar

hallo paul,
ik heb net de slangen losgekoppelt, en toch maar eens de hoogedruk er tegen aan gezet.
nou, eerst kwam er bijna niks en ineens stroomde ie door.
eerst flink rotzooi (donkerbruin water), en daarna werdt het steeds helder.
zo heb ik het een paar keer gedaan, totdat er alleen maar helder water uit kwam.
nu doet de verwarming het gewoon weer perfect.
zaterdag ga ik het hele koelsysteem eens goed doorspoelen.
scheelt toch een hoop werk.
bedank nog voor je snelle reactie.

gr paul

manneke1 0

14 jaar

Paul

Je kunt wellicht iets proberen en het nog uitstellen.

Succes

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

heb het zo wel vaker gewonnen hoor paul. Probleem lijkt in de vroege G12 koelvloeistof te zitten, bij de eerste generatie met de rooie rommel kom je overal een of andere bruine afzetting tegen; ook in het motorblok, de radiateur enz. Zeker als de wagens nooit ververst zijn. En de dealer doet het niet; het is immers levensduurvulling; terwijl we beter weten.....

zou idd het hele systeem goed spoelen, met een speciale reiniger, of op eigen risico een fles ammonia doet wonderen.......
Daarna goed met water spoelen, 3x, en uiteindelijk afvullen met verse G12++

succes

audia4 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.