Bij stationair lopen blaast de verwarming koude lucht , bij gas geven of rijden blaast hij warme lucht.
Warmtewisselaar zit volgens mij niet verstopt, tijdens het rijden is de uitlaatstroomtemperatuur 60 graden of meer, stationair zakt het tot 35-40 graden.
Wanneer ik de toevoerslang losmaak van de warmtewisselaar komt er bij stationair maar heel weinig water uit, bij gas geven veel.
De auto is net hersteld van een lekke cilinderkop-pakking.
Hoe ontlucht ik deze het best of zou de waterpomp kunnen defect zijn.
Motortemperatuur blijft steeds rond 90 graden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik begin te denken aan te weinig circulatie door misschien wel een defecte waterpomp (schoepenwiel raakt los van de as). Als de motor 5 minuten draait vanaf een koude start, heb je dan al warme lucht?
Vanaf een koude start heb ik nog niet kunnen testen.
Wat ik wel gemerkt heb is wanneer, bij warme motor, de motor een aantal minuten af ligt en ik start terug, de temperatuur merkelijk hoger is.
Na een tijdje stationair lopen zakt de temperatuur weer.
Zal morgen eens kijken bij koude start
Ik heb voor nu een nieuwe waterpomp geplaatst maar het blijft hetzelfde.
Er komt op stationair toerental ook geen water uit het bovenste slangetje van het reservoir, bij gas geven wel.
Zou het toch hardnekkig lucht kunnen zijn?
Thermostaat dus ok?
Wás de oude waterpomp stuk?
Niet stiekum een kleine lekkage die lucht in het systeem toelaat?
Dat slangetje achter de kop bv? Niet per ongeluk een aansluiting gewisseld?
Hier zit toch bijverwarming op? Als de eco stand aanstaat gaat de bijverwarming ook niet aan.
succes
Volgens mij was het hardnekkige lucht, na enkele km gereden te hebben in hoge toeren was de verwarming ok.
Bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar