auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A3: Voorgloeien lijkt niets te doen; gloeibougies vervangen?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDI - AGR

Na een autoscan met VAGCOM gemaakt te hebben van mijn A3 (zie ook vorige bericht) heb ik bij -5.5 graden Celsius mijn auto gestart. Eerst even netjes voorgloeien, duurde een seconde of 5 tot 10. Maar toen ik wilde starten sloeg de auto niet meteen aan, maar de startmotor moest een keer of 5 ronddraaien voordat de auto aansloeg.

Daarna heb ik de auto direct uitgezet, een half uurtje gewacht en toen auto op contact gezet en laten voorgloeien, waar van contact af, weer op contact en voorgloeien en dit dus 5 keer zonder auto te starten. Ik dacht zo dus om voldoende te hebben voorgegloeid, maar helaas. Startmotor moest weer een keer of 5 ronddraaien. Ondanks dat voorgloeilampje netjes brandt, geen merkbaar effect van voorgloeien. Accu is niets mis mee. Ik merk wel over de afgelopen jaren dat starten in de winter steeds minder soepel gaat bij wat kouder weer. Kunnen de gloeibougies einde levensduur zijn? Ze zitten er al een jaar of 5 in, rond 150.000 km. Hoor het wel. Bedankt.

Geplaatst door

Dead Silence (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou inderdaad kunnen,ik meet altijd de stroom die er doorheen gaat met een amperetang,die zet je over de kabel voor de 4 gloeiers en dan contact aan (ook zonder stekker temp.sensor testen) en dan moet je minimaal 40 ampere meten.

ricky 10
badge

13 jaar

[quote=Dead Silence]Na een autoscan met VAGCOM gemaakt te hebben van mijn A3 (zie ook vorige bericht) heb ik bij -5.5 graden Celsius mijn auto gestart. Eerst even netjes voorgloeien, duurde een seconde of 5 tot 10. Maar toen ik wilde starten sloeg de auto niet meteen aan, maar de startmotor moest een keer of 5 ronddraaien voordat de auto aansloeg.

Daarna heb ik de auto direct uitgezet, een half uurtje gewacht en toen auto op contact gezet en laten voorgloeien, waar van contact af, weer op contact en voorgloeien en dit dus 5 keer zonder auto te starten. Ik dacht zo dus om voldoende te hebben voorgegloeid, maar helaas. Startmotor moest weer een keer of 5 ronddraaien. Ondanks dat voorgloeilampje netjes brandt, geen merkbaar effect van voorgloeien. Accu is niets mis mee. Ik merk wel over de afgelopen jaren dat starten in de winter steeds minder soepel gaat bij wat kouder weer. Kunnen de gloeibougies einde levensduur zijn? Ze zitten er al een jaar of 5 in, rond 150.000 km. Hoor het wel. Bedankt.[/quote]
Er zit toch de juiste olie in de motor?

Roger10 0

13 jaar

[quote=Roger10][quote=Dead Silence]Na een autoscan met VAGCOM gemaakt te hebben van mijn A3 (zie ook vorige bericht) heb ik bij -5.5 graden Celsius mijn auto gestart. Eerst even netjes voorgloeien, duurde een seconde of 5 tot 10. Maar toen ik wilde starten sloeg de auto niet meteen aan, maar de startmotor moest een keer of 5 ronddraaien voordat de auto aansloeg.

Daarna heb ik de auto direct uitgezet, een half uurtje gewacht en toen auto op contact gezet en laten voorgloeien, waar van contact af, weer op contact en voorgloeien en dit dus 5 keer zonder auto te starten. Ik dacht zo dus om voldoende te hebben voorgegloeid, maar helaas. Startmotor moest weer een keer of 5 ronddraaien. Ondanks dat voorgloeilampje netjes brandt, geen merkbaar effect van voorgloeien. Accu is niets mis mee. Ik merk wel over de afgelopen jaren dat starten in de winter steeds minder soepel gaat bij wat kouder weer. Kunnen de gloeibougies einde levensduur zijn? Ze zitten er al een jaar of 5 in, rond 150.000 km. Hoor het wel. Bedankt.[/quote]
Er zit toch de juiste olie in de motor?[/quote]
Natuurlijk. Shell Helix, 10W40, om 15.000 km verversen. Rijd ik al 4 ton op.

Dead Silence 0

13 jaar

Waar zitten de bougies (AGR blok)? Meet ik ze zelf even door.

Dead Silence 0

13 jaar

Aan de voorkant van de kop, vlak onder de verstuivers.
Draai ze voorzichtig los en niet te vast aan, max 15 Nm.

[quote=Audidriver73]Aan de voorkant van de kop, vlak onder de verstuivers.
Draai ze voorzichtig los en niet te vast aan, max 15 Nm.[/quote]
Thanks, Elsa ook 15 Nm. Bougies doorgemeten en 3 van de 4 kapot. Heb er 4 nieuwe BERU's ingezet en starten maar :-) en ook niet meer roken met koude motor ;-)

Dead Silence 0

13 jaar

Mooi zo, bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.