Enige tijd geleden hebben wij bij deze auto de voorschokbrekers vervangen. De klant komt later bij mij met de opmerking dat de stofhoes rechts niet is gemonteerd. Ik wist niet beter dan dat voor het vervangen van de schokbreker, de veerpoot geheel moest worden verwijderd en ik dacht dus dat mijn monteur het rubber vergeten was te monteren. Ik moest het dan ook voor garantie vervangen.
Nu blijkt dat je de schokbreker kunt vervangen zonder de veerpoot te vervangen. En vind ik dat de klant het moet betalen. Wie van jullie kan mij helpen aan een originele of duidelijke inbouwinstruktie van de schokbrekers zodat ik de klant kan laten zien dat het twee verschillende zaken zijn.
Autobedrijf Sido Schat
De Roef 3
9206 AK Drachten
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is nu het probleem?. Spreken wij over de protection kit die om de schokbrekerstang zit?. Dan zou ik eerlijk gezegd menen dat jouw klant er in beide gevallen op mag rekenen dat je die goed monteert. Sterker nog: ook als de stofhoes ontbreekt zou een professioneel bedrijf een nieuwe moeten monteren.
Je hebt helemaal gelijk, maar mijn personeel (wat reeds ontslag heeft gekregen om dit soort zaken) heeft het niet gedaan en nu zit ik met extra kosten. En wil toch proberen om daarvan iets terug te krijgen.
Het is toch gewoon èèn handeling? Wanneer deze hoes weg is(niet gemonteerd dus) heeft de monteur een fout gemaakt en niet de klant. Verder moet je wel de demper met veer verwijderen om de demper te vervangen.
Jos.
hallo jos
de schokbreker kan los van verdere demontage uit de veerpoot worden genomen! ( wel met een speciale pijp sleutel ) ( de veer kan zo gewoon op zijn plaats blijven zitten )
als het losdraaien van de ( borgmoer, schokbreker ) meevalt is het max 20, min werk! per kant...
paul,
Begrijp ik het niet goed ? Hoezo iets terugkrijgen ?
De klant heeft voordempers laten vervangen en krijgt zijn auto terug met 1 rubber hoes minder dan er op zat toen hij hem bracht. Dat is dan toch de verantwoordelijkheid van het bedrijf en niet van de klant. De details van de montage doen toch niet terzake.
19 jaar
als die monteur zijn werk niet goed doet, kan die klant niet de dupe van worden.
slaat natuurlijk nergens op om geld te verhalen op de klant omdat de monteur jou geld genoeg heeft gekost.
hoop niet voor jouw dat die klant een vaste klant is en toevallig ook op deze site komt.
kosteloos repareren, klant kan hier geen dupe van worden.
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar