hoi , ik ben jurgen en heb een probleem met een vriend zijn audi .hij heeft die nog maar een week en heeft al problemen met de wagen . het gaat om een audi a3 sportback 2.0 tdi 103kw de motorcode is AZV
als je met de auto stevig doortrekt naar 120 km/u dan gaat die plots in noodloop! gas geven helpt niet meer . dan zit er geen power meer achter de auto .
ik heb de auto uitgelezen en krijg de foutcode 16618- boost pressure regulation limit exceeded( overboost condition ).
ik heb alle slangen nagekeken , die zijn allemaal in orde .
de luchtmassameter is ook ok , heb die vervangen had nog een nieuwe liggen maar het probleem blijft .
ik heb alle vacuum slangetjes nagekeken op scheuren maar deze zijn ook ok !
ik denk dat mijn probleem ligt bij de N75 of bij de TURBO !!
maar hoe kan ik de N75 of de TURBO testen ? dat ik zeker weet welke de schuldige is !
als ik met de vagcom de turbodruk uitlees dan geeft die een goede waarde ! en als ik met de vagcom het vacuumpotje op de turbo aanstuur dan werkt de verstelling , de stang beweegt , die zit niet vast.
ik hoop dat ik in de goede richting zit te zoeken .
kan er me alstublieft iemand helpen om dit probleem op te lossen .
alvast bedankt
jurgen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi iedereen ,
ik heb vanmorgen de n75 aangestuurd met de vag com ! ik hoor de klep werken , ze gaat open en dicht dat is te zien aan de duty cycle .
ik heb gezien dat er achter rechts op de motorblok een zwart rond blokje zit met een stang en dat wordt ook aangestuurd door de N75 . weet iemand wat dit blokje is en wat dit doet?
alvast bedankt
Slangen verwisseld / er af / geblokkeerd / lek
Magneetventiel voor laaddrukbegrenzing (N75) defect
Sensor voor Laaddruk (G31) defekt
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar te beel turbodruk wordt geleverd
Intercooler lek?
@ augurk
de N75 is vervangen , het probleem is er nog steeds !!
de g31 is ook al vervangen ! het probleem blijft !!
heb alle slangen nog eens overlopen zien er allemaal goed uit.
dan blijft er niet veel meer over zeker dan de turbo .
ik ben teneinde raad .
nog iemand suggesties ?
alvast bedankt
10 jaar
Hoi Jurgen,
Ik kom wel eens tegen dat "bepaalde uitvinders" aan de verstelling van de turbo zitten te schroeven zodat deze meer druk gaat leveren, met alle gevolgen vandien. Conrtoleer eens of de stelbout van de VNT nog verzegeld is met lak.
Geen garantie?.
10 jaar
het was de turbo waarvan de variabele schoepen vast zaten , revisieturbo gemonteerd en het probleem is opgelost !
bedankt om mee te denken
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar