Audi 80 1992: wat heeft de centr.deurvergrendeling temaken met inhouden au

Bouwjaar: 1992

Wanneer ik achter in de kofferbak de vacuumpomp aansluit voor de centrale vergrendeling, houdt de auto in onder het rijden, geen vermogen meer. Zonder aansluiting vd centr. vergrendeling rijdt de auto perfect. Kan iemand mij helpen?

Monique7974

Geplaatst door Monique7974 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

axelsh (0), 21 jaar geleden

Goedemiddag,

Even voor de beeldvorming (en dus om een zinnig antwoord te kunnen geven!): wat voor een auto is het? Denk aan gegevens als merk, type, bouwjaar.

Met vriendelijke groeten,

Axel

Monique7974 (0), 21 jaar geleden

Hoi Axel,
Ik ben duidelijk een leek op dit gebied, want nu alles afgekoppeld is de auto weer gaan inhouden onder het rijden. Het gaat om een AUDI80 TDI uit 92. Het volgende weet ik ondertussen; er komt blauw rook uit de uitlaat die enorm stinkt bij het doortrekken (bumperklevers verledentijd), dit schijnt volgens een automonteur een lekkende turbo te zijn. Hij heeft dit laten zien door een slang bovenop de turbo eraf te halen, vinger er door, helemaal zwart van de olie. Ook staat de brandstofpomp niet goed afgesteld, waardoor hij ook onverbrande gasolie uitstoot(zwarte roetpluimen). Dit kan alleen (schijnt) door de distr.riem opnieuw te plaatsen met behulp spec.app volgens de Audidealer volgens die automonteur maakt het allemaal niet uit en hoef ik die brandstofpomp niet opnieuw te stellen. Voor de rest loopt hij mooi stationer en rijdt echt prima, afgezien van af en toe het gevoel als of je in ze vijf zit terwijl je 40 rijdt. Ik kreeg het advies om een nieuwe turbo erop te zetten, wat een dure grap is. Heb jij misschien nog tips voor me hoe ik kan controleren of de turbo daadwerkelijk stuk is. Het liefst zou ik spoedcursus TDI willen, want op dit forum lees ik weer dat een lekkende turbo niet zo erg is. Ook kom ik er nu achter dat de vorige eigenaar geen dikke olie heeft gebruikt, en dit schijnt weer heel slecht voor de turbo te zijn. Kan ik met die olie nog wel een stuk rijden of moet ik alla minuut verversen anders gaat ie nog verder stuk? Alvast bedankt voor je reactie

axelsh (0), 21 jaar geleden

Hoi Monique,

Ik weet niet exact wat er met je auto aan de hand is. Het feit dat hij blauw rookt duidt er inderdaad op dat er motorolie verbrand wordt (wat natuurlijk niet wenselijk is). Wat hier de oorzaak van is weet ik niet. Het verhaal van de slang op de turbo waar olieresten inzitten is verder wel interessant. Ik weet natuurlijk niet waar de slang naar toe gaat, maar het zou heel erg goed de slang van de karterontluchting kunnen zijn. De karterontluchting wordt naar de inlaatzijde van de turbo geleidt en zou best de slang kunnen zijn waar de monteur op doelt. Deze slang hoort echter vies van de olie te zijn en zou niet duiden op een kapotte turbo. Ik wil natuurlijk niet suggeren dat je monteur je probeert te foppen!

Wat ik op dit moment zou willen weten is of de turbo naar jouw mening wel goed werkt. Bijvoorbeeld; als je in een bepaalde versnelling vanaf 1000toeren vol gas geeft, voel je dan dat er rond 2000 toeren een exponentiële groei van trekkracht ontstaat? Bij een juiste werking van de turbo zou dat wel zo moeten zijn.

Ik ben benieuwd en als je meer wilt weten, kun je ook even rechtstreeks naar me mailen op axelsh@zonnet.nl

Groeten,

Axel

Monique7974 (0), 21 jaar geleden

Hoi Axel,

Nou de turbo ligt er inmiddels af, en zit helemaal vol met olie. Volgens de monteur ziet hij er wel goed uit, maar is die hoeveelheid olie niet oké. Toen de turbo er nog inzat, kwam hij er ook in bij ongeveer 2000 toeren. Behalve af en toe, zoals ik al vertelde, dat het leek of je 40 in ze vijf reed, dan hoorde je de turbo er ook in komen maar dat was dan ongeveer bij 3000+ toeren. De monteur denkt dat de keering van de turbo stuk is.
Wat vind jij ervan? Groetjes Monique

axelsh (0), 21 jaar geleden

Hoi Monique,

Het is altijd moeilijk om op een afstand te zeggen wat er aan de hand is, maar dit klinkt aannemelijk. Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand blijkt te zijn.

Veel succes en als je nog verdere vragen hebt, dan wil ik met alle plezier proberen te helpen.

Groeten,

Axel

Monique7974 (0), 21 jaar geleden

Hoi Axel,

Ik heb de turbo laten controleren door turboworld, volgens hun is de turbo versleten door waarschijnlijk een niet goede smering en het aantal km wat de auto gelopen heeft, dus laten reviseren. Hun tip was om de aan-en afvoerolieleiding te controleren. Heb je nog wat goeie tips, naar aanleiding van het hele verhaal? Groetjes Monique

rfbroek (0), 21 jaar geleden

Ook al klinkt het (te) simpel, een turbo die versleten is wegens geen smering terwijl ie vol zit met olie?? Ik zou toch ook eerder geneigd zijn te denken aan een lekke oliekeerring. (net als je monteur). Dan komt er ook olie in het inlaatspruitstuk en gaat de motor erg roken. Bovendien lijkt het me dan ook verklaarbaar dat de schoepen blijven "hangen" bij lagere toerentallen, vanwege de weerstand door gewicht van de olie op de schoepen. Vandaar inschakelen turbo bij pas 3000 toeren. Eerst keerringen vervangen lijkt me goedkopere oplossing dan hele turbo reviseren. Groeten Ronald.

Monique7974 (0), 21 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Ronald.
Maar de revisie turbo is al betaald:)
Er is gezegd tegen Turboworld dat de kering waarschijnlijk vernieuwd moesten worden, maar volgens TW was de turbo "versleten" en haalden de waardes niet.
Mijn monteur heeft dezelfde mening als jou, alleen zegt TW geen oplichter te zijn en dat een "louche" ( zijn niet mijn woorden )monteur dat niet zo kan zien.
ik ben uitgegaan van de expertise van Turboworld (ik moet toch wat...)
Misschien heb je gelijk, dat zou dus mooie reclame zijn voor Turboworld en minder voor mijn portomonee.
Laten we hopen dat als de turbo erop zit (lekker Klussie :)) ,dat dat de oorzaak van alles blijkt te zijn ......

rfbroek (0), 21 jaar geleden

Beetje flauw dat TW je monteur gelijk als "louche" bestempelt.. Iedere monteur (of kennis die je graag een plezier wil doen) probeert ten slotte allereerst een goedkope oplossing te zoeken voor een heftig probleem. Revisie is vaak de laatste (en duurste) optie.. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat bv de lagers zover buiten de tolerantie-waardes versleten zijn dat ze gaan "slingeren" en dan houdt een keerring t ook niet meer. Ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt!
Groetjes Ronald.

axelsh (0), 21 jaar geleden

Hier moet ik Ronald wel gelijk in geven. Het is flauw van Turbo World om een monteur meteen als louche te bestempelen. Daarbij komt dat een louche monteur meteen zou hebben gezegd dat de turbo gereviseerd moet worden en er vervolgens alleen een andere keerring in zou zetten.

Wat er precies gaande is is voor ons toch niet te zien, dus kunnen we het beste uitgaan van de goede bedoelingen van zowel de monteur als van Turbo World.

Veel plezier in ieder geval van de nieuwe turbo!

Axel

Monique7974 (0), 21 jaar geleden

Hoi jongens,
Nou de turbo zit erop dus rijden, maar helaas begon hij weer in te houden...dus weer terug naar de monteur, blijk het eg(?)klepje te blijven hangen. Dit is een en of ander klepje voor het milieu, volgens de audi-dealer kost dit klepje 300,= eur, maar hun advies was "afdoppen, omdat het eigenlijk nutteloos is". Dus afgedopt en nu rijdt hij helemaal perfect, hij rookt nog een beetje maar de motor schijnt nog schoongebrand te moeten worden. Nu maar hopen dat het probleem opgelost is. Bedankt voor het meedenken en hopelijk is het hiermee opgelost. Groetjes Monique

Turbochargers.nl (0) PRO, 20 jaar geleden

Hallo allemaal, ik heb vandaag dit forum ondekt, ik heb "ook" een bedrijf dat is gespecialiseerd in de revsie van turbo's en ik zal mijn mening over dit verhaal eens geven;

Die Audi heeft waarschijnlijk een boel kilometers gelopen waardoor de zuigerveren van de motor iets versleten zijn, hierdoor ontstaat er een lichte carterdruk, deze druk wordt weer afgevoerd door de carterventilatie slang, doordat er veel dampen door de carterventilatie slang gaan slaat dit om in nattigheid waardoor je een olie vervuiling in je carterventilatieslang krijgt.
De carterventilatieslang zit om milieu redenen weer aangesloten op de motor, in de meeste gevallen op de verbinding tussen het luchtfilter en de turbo, doordat de turbo lucht aanzuigt zuigt hij ook de vervuiling van de carterventilatie slang aan wat vervolgens de turbo ingaat en wordt meegecomprimeerd naar je cylinders, gevolg, vervuiling van je turbo en inlaat systeem, waardoor je turbo anders gaat functioneren.
Oplossing: turbo reviseren, alle verbinden tussen het luchtfilter en de turbo en van de turbo naar de motor incl. indien aanwezig de intercooler en niet te vergeten de carterventilatie leiding goed reinigen en droog terug monteren.
Als alles schoon is en de turbo is weer goed dan moet je even 1000 km. rijden, als dan de carterventilatie slang nog mooi droog is dan is er niets aan de hand maar als die weer nat is gaat het hele proces van voren af aan zich weer herhalen.
Je zou dan kunnen overwegen om de carter ventilatie slang niet meer op de turbo aan te sluiten maar het om te leiden zodat de vervuiling niet meer in de turbo komt.
Een turbo kan helemaal niet getest worden als hij al een heleboel kilometers gelopen heeft dat is een verhaaltje om te zorgen dat je de turbo bengt of opstuurd als hij dan eenmaal bij het bedrijf waar je zogenaamd kunt laten testen, dan wordt je vanzelf gebeld dat hij kapot is en moet je veel geld betalen......
Wij denken dat we anders met klanten omgaan, gewoon een keer proberen.

Groeten,
Casper
C&E Turbochargers b.v. - Amersfoort
Tel. 033-4655379

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.