had vandaag een a4 met een lekke waterpomp, deze is dmv een getande riem verbonden met wat ik denk een balansas,
heb de dealer gebeld voor het demonteren van de pomp en of er bijzonderheden bij waren, en hij zegt tegen mij, voor het demonteren van de pomp moet je de balansas tandwiel los draaien en dit is links draad, zo gezegt zo gedaan, ik doe een poging de bout los te draaien.... volgens mij kreeg ik het idee dat het tandwiel aan de distributie kant versprong! lijkt mij toch van de pot gepleurd!
weet iemand hier raad mee, en/of is er iemand met afstelgegevens van de ketting?
vrgr. mark.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou kunnen dat de ketting al niet lekker was (komt vaker voor bij dit type blok en ook de 2.0 TFSI) en dat de ketting dus al slap stond en dat hij nu versprongen is, zou misschien kunnen dat dat aan de hand is maar ik heb natuurlijk niet gevoeld wat er gebeurde.......Er zit denk ik ook nog coulance op. Oorzaak is vaak het oliezeefje in de nokkenassteun (net onder de bovendste afdekking) die losraakt met schade aan nokkenassen en de rest als gevolg.
heb de wagen zojuist weer afgebouwd, nieuwe waterpomp er op en de motor draaid eigenlijk prima geen geluiden en draaid
mooi rustig.
tandwiel van balansas hoeft niet los, nergens voor nodig!!
vrgr
Klopt, beetje wringen dan lukt het makkelijk. Alleen tandwiel moet wel los als je het baby riempje wilt vervangen. Maar gelukkig niets aan de hand met de ketting timing toch.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar