close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4 Avant 2008: Witte rook en trillen bij starten

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: CCW, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 176

Dag heren,
ik ben nieuw en ik leg even het probleem voor.
Bij het starten komt er witte rook uit en trilt de motor. Dit duurt soms 10 seconden en soms 1 minuut. Hierna is het ook weg. De monteur is 1 week mee aan de gang geweest. Het ligt niet aan de injector(s) en/of gloeibougies. De auto verbruikt niet veel meer dan normaal diesel, geen vermogensverlies, geen koelvloeistoflekkage. Men denkt dat het iets mechanisch is en om er achter te komen moet de kop eraf. En dit kan nogal een duur avontuur worden. Mijn vraag is : zijn er nog andere technische mogelijkheden om de auto te testen of uit te lezen?
alvast bedankt.

Geplaatst door

Gulsever (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de monteur , Kees op de hoek of een dealer ?
Verstuivers zijn getest op een testbank ?

Hoi, specialist audi, maar geen dealer. Getest door verstuivers te wisselen, volgens de monteur problemen cylinder 3..

Gulsever 0

3 jaar

Oké als ze geconstateerd hebben dat cilinder 3 de boosdoener is , dan kunnen ze daar toch verder onderzoek doen ? Compressie meten , lektest enz.

Weet jij een bedrijf die dit kan uitvoeren...extra info: bij lage toeren <2000, komt ratelend geluid vanuit de motor, > 2000 toeren niet meer hoorbaar. Motor openen is 1 ding, wat daarna aan onderdelen vervangen moeten worden is een gok tussen 2k-4k . Monteur houdt het waterslag... kan de bobine defect zijn...er brandt geen enkel storingslampje. Bij uitlezen cylinder 3 te hoge waarde... alvast bedankt...

Gulsever 0

3 jaar

1 ding is zeker, de bobine kan niet de oorzaak zijn. Die heeft een diesel-motor namelijk niet.
Wat was de eaxcte tekst en het nummer van die uitgelezen foutcode?

oldford 0
badge

3 jaar

Waterslag zou dus ook koelvloeistofverlies inhouden en dat heb je niet schrijf je , als er koelvloeistof in de cilinder zou staan is het gauw afgelopen .

Diesel specialist , zal er toch wel 1 in de buurt zitten , Google eens.

Ter info: 3 deskundigen laten uitlezen en om advies gevraagd: 2x cilinder/zuiger lekkage, waarbij olie op de zuigerkop komt en hierdoor rookt bij het starten en 1 deskundige (monteur raceteam renault) zegt dat het aan 1 van de kleppen ligt.

Gulsever 0

3 jaar

Dus kop er af en kijken wat er mis is.

Klopt helemaal, volgens alle deskundigen oprijden van de motor (20-30d km) of revisie motor plaatsen. Kop eraf betekent, lening bij de bank aanvragen omdat je veel meer onderdelen moet vervangen en dus een aardig kostenpost kan worden. Revisie motor is de goedkoopste optie...

Gulsever 0

3 jaar

Succes

Update, 1 klep was niet goed, probleem verholpen, rijdt zoals het moet 400pk 775Nm weer in bereik. . Case closed...

Gulsever 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.